Welke mixer voor <€250?

Stabby

Ouwe rot
Lid sinds
20 augustus 2008
Berichten
1.126
Locatie
Sint-Niklaas, België
Ik zoek een mixer waar ik 3 stereo toestellen op kan aansluiten, in de toekommst wat meer. Ik heb ook 2x aux nodig.

Ik ben wat aan het rondkijken op Britse sites en zie dat de mixers daar een pak goedkoper zijn. Zo zie ik o.a.:

Soundcraft EPM-6: €150
Soundcraft EPM-8: €192
Soundcraft EPM-12: €235
Tapco Mix 260FX: €145
Yamaha MG124C: €160

Welke hiervan zou ik kiezen? Kan ik ook 2 mono kanalen gebruiken om één synth op aan te sluiten zodat ik toch nog stereo heb?

edit: ik zie dat de Soundcraft mixers geen aux returns hebben? Weet iemand hoe dat zit? Ik wil niet alle stereo ins daaraan opofferen. Als ik de mono inputs daarvoor kan gebruiken is het echter geen probleem.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zoek een mixer waar ik 3 stereo toestellen op kan aansluiten, in de toekommst wat meer. Ik heb ook 2x aux nodig.

Ik ben wat aan het rondkijken op Britse sites en zie dat de mixers daar een pak goedkoper zijn. Zo zie ik o.a.:

Soundcraft EPM-6: €150
Soundcraft EPM-8: €192
Soundcraft EPM-12: €235
Tapco Mix 260FX: €145
Yamaha MG124C: €160

Welke hiervan zou ik kiezen? Kan ik ook 2 mono kanalen gebruiken om één synth op aan te sluiten zodat ik toch nog stereo heb?

edit: ik zie dat de Soundcraft mixers geen aux returns hebben? Weet iemand hoe dat zit? Ik wil niet alle stereo ins daaraan opofferen. Als ik de mono inputs daarvoor kan gebruiken is het echter geen probleem.

Hai van dit rijtje zou ik zelf voor de Yamaha gaan...
(de Yamaha ruist het minste van de 3 merken :P )

Maar je kan ook ff door sparen voor de kleine allen & heath zed

http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mixer/allen-heath-zed-14-pa-mixer/product-details.html

Voor de toekomst mischien wat beter?!?

Jazeker!! kan je mono kanalen gebruiken voor je synths...
Eigenlijk soms veel beter...!!
Alleen heb je dan 2 schuifjes..
Ik zou synths dus nooit op een stereo kanaal willen ivm met de PANNING ed..

succes
 
Tapco heb ik geen ervaring mee.. alhoewel het de goedkope serie is van mackie..
Dus een mackie mixert met goedkopere onderdelen.. ik zelf ben dus niet te spreken over mackie mixerts.. veel te veel geld voor een ruisbak en de eq is ruk..

Die yamaha ken ik wel.. simpel en goed.. redelijke frisse eq voor die prijs..
Prima keus voor simpele pa klusjes voor dat geld natuurlijk..
Wij hebben ze in de verhuur.. en verslaan toch de meeste mixers in die prijs catagorie..

Het beste is om naar een winkel te gaan en vragen of ze beide versies voor je neer te zetten met een micje, module en speakertjes.. en gewoon is testen die hap..
Iedereen heeft toch zo'n zijn eigen voorkeur ed..
Gewoon ff vragen.. willen ze dat niet omdat het maar een kleine aankoop is.. ben je bij de verkeerde winkel..
Enne je hoeft hem dus dan niet persee daar te kopen he..
Proberen mag... kopen ben je niet verplicht..

Groet
 
O ja...

Als ik dus moet werken en er staat een midas mixert..
Ruil ik dat ding liever om voor een (grote)yamaha mixer.. (of allen & heath)

Een en al lof dus voor Yamaha..!!

Succes met je zoektocht..
 
Ik heb overal gebeld, maar ze zijn nergens binnen, enkel te bestellen. Maar ik heb op internet nog niets slechts gelezen over de Tapco mixers. Zijn naar het schijnt verbazend voor hun budget.

Als ik er zo over nadenk, heb ik het volgende idee: ik haal een Tapco Mix 60 (€53), dat is voor het komende halfjaar voldoende, ook al heeft ie maar 1 aux. In juli doe ik vakantiewerk, dan heb ik een pak meer geld om uit te geven en koop ik een grotere zoals de Allen & Heath ZED14. Wat ik dan met de Mix 60 doe: ofwel verkopen, ofwel houden als compact mixertje.

Goed idee? Ik heb nog niet goed zicht op wat ik in de toekomst zal uitgeven, zo geef ik nog niet te veel geld uit.
 
Ik heb overal gebeld, maar ze zijn nergens binnen, enkel te bestellen. Maar ik heb op internet nog niets slechts gelezen over de Tapco mixers. Zijn naar het schijnt verbazend voor hun budget.

Als ik er zo over nadenk, heb ik het volgende idee: ik haal een Tapco Mix 60 (€53), dat is voor het komende halfjaar voldoende, ook al heeft ie maar 1 aux. In juli doe ik vakantiewerk, dan heb ik een pak meer geld om uit te geven en koop ik een grotere zoals de Allen & Heath ZED14. Wat ik dan met de Mix 60 doe: ofwel verkopen, ofwel houden als compact mixertje.

Goed idee? Ik heb nog niet goed zicht op wat ik in de toekomst zal uitgeven, zo geef ik nog niet te veel geld uit.

Wouw!! zeker goed overwogen beslissing..
Ik ben voor... :P
Tja die tapco komt vast wel weer ergens van pas.. en ja voor die 53 euries.. kan je het niet laten toch... succes!!
 
Ik denk er te veel over na, ik word er naderhand gek van :P

Ik moet nog een audio-interface kopen, en Reaper, en dan die mixer... En ik hoop nog een Blofeld erbij te nemen. Met mijn oplossing kan ik ze allemaal in de komende 2 maanden al kopen :D
 
We kennen allemaal dat probleem volgens mij.. haha!!

Zozo... Reaper..
Al veel goeds over gehoord.. ben benieuwd hoe het jou bevalt..

Veel plezier met je aankopen dan he..
 
De Tapco is erg ruizig, ik zou hem geen tweede keer kopen - behalve voor de looks: lelijk nep jaren 70 retro ofzo, met die gekke zijpanelen, gotta love it.
 
Ik hoor nochtans iedereen zeggen dat ze zeer weinig ruis geven (waaronder ook SoundOnSound). Wie moet ik nu eigenlijk geloven?

Ach.. voor dat geld kan en mag je ook niet teveel verwachten natuurlijk!!
Vroeger kocht je geen notepadmixer onder de 300 gulden..
eigenlijk is goedkoop meestal duurkoop.. maar goed soms kan je niet anders toch..

Gebruik hem dan voorlopig gewoon als weergave mixert..
Plug bij opnames je instrument direkt in de computer..
Is mischien wat onhandig.. en niet de manier hoe je wilt werken..
Maar goed je bent dan wel wat ruizer vrij..

En spaar ff lekker door voor de duurdere... komt het allemaal wel goed..

Denk persoonlijk dat je geen beter alternatief vindt met dit budget..
 
Ik heb ooit een Phonic mixertje gehad die ik later heb teruggebracht. Er was te veel ruis, maar ben er later pas achter gekomen dat de ruis door de amp van mijn Kaoss Pad 3 ontstond (ik sloot de outs van de mixer aan op de ins van de KP3, dan koptelefoon in de KP3).

Maar goed, daar ging het zelfs om €120, volgens een aantal reviews zijn die mixers van Tapco én goedkoper én beter.
 
Back
Top