Voor de FL gebruikers, FX Channels doorlinken?

Siebzehn

rookt niet meer!
Lid sinds
28 september 2006
Berichten
537
Locatie
Gemert
Nog een fijn 2009 dames en heren,

Na al een paar keer de uitleg hebben doorgespit, kamp ik nog steeds met een probleem.

Ik heb in FL 7, bijvoorbeeld, een aantal geluiden doorgelinkt naar de effectenchannel 1, 2 en 3. Op elke channel staan andere effecten die het desbetreffende geluid weer veranderen. (ik speel de geluiden tegelijk af, bijvoorbeeld punch, laag en body van een kick. )

Nu zou ik de output van alledrie de channels op een nieuwe channel willen doorlinken. Op deze manier kan ik dan de sound die ik dan hoor bijvoorbeeld compressen, zonder dat ik dit op de master hoef te doen zodat alle geluiden hetzelfde effect ondergaan.

Als ik dit doe op de manier zoals in de handleiding beschreven staat, krijg ik een irritante flanger en een oordovend volume dat alles in de soep gooit.

Ik kan wel enigzins verklaren waar die flangersound vandaan komt maar heeft iemand een idee hoe het dan moet zodat ik puur de output sound krijg en die samenvoegt, een soort aparte master channel voor alleen die 3 kanalen?

Is mijn vraag duidelijk. :kimono:

Hulp gezocht :(
 
volgens mij is de routing in FLStudio 8 al wat aangepast

je zou gewoon de sporen moeten doorlussen naar nieuwe sporen
zonder dat deze oude sporen naar de master gaan
 
Als je insert kanalen hebt gebruikt, kan je het zo doen:
- Selecteer je kanaal, bv kanaal 1
- Klik dan met je rechtermuisknop op het 'pijltje naar boven' onder de fader van het kanaal waar je naartoe wilt sturen, en selecteer 'route to this track only'.

Als je send kanalen hebt gebruikt werkt deze methode niet.

Dit is overigens wel in FL8, ik weet niet of het in 7 anders was.
 
idd, gewoon die drie kanalen naar 1 send groep sturen is het makklelijkst denk ik.. en dan de FX op die send. (zie hierboven post van zero hour)

Doe ik met de FPC ook wel, die route veel kits naar channel 1-10
Deze doe ik dan alle 10 ook naar 1 send bus sturen.. en dan de FX op de send bus zetten... klaar is kees.

Dit is idd in FL8, maar je kan (als het goed is en je hebt alles legaal) gratis updaten
 
Back
Top