Hoe krijg ik dit geluidje voor elkaar op mijn synth?

nightfall

Nieuwkomer
Lid sinds
4 juli 2004
Berichten
9
Hoi allemaal,
wij spelen met ons bandje een cover van threshold, maar er zit steeds een stukje tussen wat ik niet gemaakt krijg op mijn synth, het is een combi van verschillende geluidjes, maar zit een wazig effect overheen wat ik niet kan plaatsen, misschien dat iemand mij een beetje op weg kan helpen hier..
ik heb een korg n264, ik vraag me af of het uberhaupt kan met mijn (redelijk) verouderde korg..
stukje muziek is bijgevoegd..
Alvast bedankt!, want ik ben al een paar middagen aan het klooien geweest, maar ik kom maar niet in de buurt.
 

Attachments

  • missionpro.mp3
    206,4 KB · Bekeken: 56
De N264 heeft wel filters maar die hebben geen resonantie, dus dat gaat lastig worden. Wat je hoort is een zgn. S&H LFO (deze over de cutoff van de filter, maar om dat metaal-achtige randje er aan te geven moet er resonantie bij.

Het wazige effect lijkt me een subtiele langzame chorus/flanger.

Ik heb het even na proberen te maken in Synth1. Zie bijlage voor de instellingen en een demotje.
 

Attachments

  • synth1_sandh.mp3
    264,1 KB · Bekeken: 57
  • synth1_sandh.png
    synth1_sandh.png
    30,2 KB · Bekeken: 58
Bedankt Yoozer,
ik denk dat ik hier wel wat mee kan,. als ik het voor elkaar heb post ik wel een sample. :biertje:
 
Wat je hoort is een zgn. S&H LFO
S&H * en LFO zijn 2 aparte zaken, je kan niet spreken van een "S&H LFO" als 1 geheel.
de LFO genereerd slechts ende alleen het clocksignaal voor de S&H.

* bemonster en vasthouden

attachment.php
 

Attachments

  • S&H.gif
    S&H.gif
    3,6 KB · Bekeken: 75
wordt een s&h niet getriggerd door bv een note on en is de input ervan niet de LFO?
de Lfo wordt toch gesampled op dat moment en die waarde wordt vastgehouden?
 
wordt een s&h niet getriggerd door bv een note on en is de input ervan niet de LFO?
als je de Key-On direct op de Clock-In zou zetten van de S&H dan zal het random signaal net zo lang in het geheugen blijven staan totdat er een Note-Off komt.

de Lfo wordt toch gesampled op dat moment en die waarde wordt vastgehouden?
de LFO word niet gesampled.
Ruis is de seed, S&H is het geheugen en de LFO bepaald hoelang de seed in het geheugen blijft staan.
 
Back
Top