beste fm-synth ooit?

Werd die specifieke Sounddiver editor voor de FS1r destijds meegeleverd bij de module? Ik heb de mijne gebruikt gekocht en heb die editor er helaas niet bij gekregen...:engel:
Volgens mij was deze op aanvraag bij Yamaha te krijgen (ik heb ook een tweedehandse en ook geen sounddiver (maar wel interesse natuurlijk...))
 
De FS1r SoundDiver werd gratis meegeleverd met de FS1r op CD-Rom.

Helaas kan ik hem niet uploaden want hij is zelfs geZipt nog 182 Mb.
 
Door alle filmpjes, readers en andere meuk weg te mikken heb ik SoundDiver FS1r terug kunnen brengen tot 1.7Mb en is hier te downloaden.

Aangezien het hier een versie betreft die alleen werkt met de FS1r en die gratis met de FS1r werd meegeleverd, ga ik er vanuit dat het geen probleem is deze online te zetten. Mochten de moderators er anders over denken dan kan de link verwijderd worden en moeten mensen maar even via PB contact met me opnemen.

De editor werkt onder XP en Vista, al kun je misschien wel wat rare vensters zien bij opstarten. Maar als het eenmaal loopt, werkt het gewoon.
 
is dit juist om geluiden te laden en te lossen of ook om echt te editen? want daarvoor bestaat er al een redelijk goeie editor
 
Het is een volledige editor om alle parameters te tweaken en bevat daarnaast een librarian functie om banken geluiden op je PC op te slaan/te backuppen of in de FS1r te zetten. En de quote 'daarvoor bestaat er al een redelijk goeie editor' is natuurlijk misleidend, want de link die ik post is naar de eerste enige officiele echte editor die door Yamaha zelf is geleverd. Alle andere editors zijn daarna gemaakt door liefhebbers. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze slechter zijn overigens.

De andere editors die ik ken zijn wel geschikt om geluiden mee te editen, maar missen de librarian functies.

Ik zou zeggen: kijk er eens naar.
 
:okdan: Hartstikke bedankt Napole0n !

Door alle filmpjes, readers en andere meuk weg te mikken heb ik SoundDiver FS1r terug kunnen brengen tot 1.7Mb en is hier te downloaden.

Aangezien het hier een versie betreft die alleen werkt met de FS1r en die gratis met de FS1r werd meegeleverd, ga ik er vanuit dat het geen probleem is deze online te zetten. Mochten de moderators er anders over denken dan kan de link verwijderd worden en moeten mensen maar even via PB contact met me opnemen.

De editor werkt onder XP en Vista, al kun je misschien wel wat rare vensters zien bij opstarten. Maar als het eenmaal loopt, werkt het gewoon.
 
Die heeft zo zn minpunten, probeer maar eens door je patches te browsen bv...
 
Is er trouwens iemand die goed overweg kan met die FseqEdit ?
Ik heb dat ooit eens geprobeerd, maar helemaal duidelijk was het mij toch niet...
 
Doet u mij maar een Yamaha HX-1.

hx-1-full.jpg

Doe mij er gelijk ook twee!!
 
Ondertussen gaat het niet meer om de beste,
maar om de meest uitgebreide FM synth =)
 
Het is natuurlijk ook wel een beetje een moeilijke vraag, specs zijn te vergelijken, maar hoeveel mensen zijn er die ears & hand-on ervaring hebben met meer dan 1 fm synth..
 
Ook dat, nou ja maar is een FM synth met 8 operators altijd beter dan eentje met 6?
ik dacht het niet, meer is niet altijd beter
 
nee maar het staat zo mooi op een foto.....
 
Back
Top