multitrack recording

jdg556

Nieuwkomer
Lid sinds
4 juli 2008
Berichten
21
Ik neem hier en daar weleens wat mensen of een bandje op. Gewoon bekenden dat ze zichzelf kunnen terug horen en omdat ik het leuk vind op te nemen en hoop daar mee verder te gaan. Dit is altijd live recording, dus ik neem op wat ook door de speakers komt.
Ik gebruik daarvoor een yamaha mg 124cx mengpaneel, waarbij ik een M-audio fast track pro heb aangesloten op de group out 1-2. Hiermee neem ik dus gewoon een stereo signaal op. Dat doe ik met Adobe Audition via mn laptop.

Voor het spreken krijg ik daar hele leuke resulaten mee. Als er veel extra signalen zijn (het bandje is 2 stuks zang, 2 stuks gitaar en een keyboard), lukt het minder.

De beste oplossing lijkt me om alle kanalen los op te nemen door gewoon de insert van de mixer door te zenden naar een geluidskaart (of andere vorm) waarbij ik de kanalen los op neem en los kan regelen, zodat ik achteraf alles mooi kan maken.

Mijn vraag is nu de volgende:

Wat is de beste oplossing voor mij om dit voor elkaar te krijgen?
Ik wil graag blijven opnemen via mijn laptop met audition, dus een HD multitrack zou ik liever niet willen. Ik zoek dus eigenlijk naar een apparaat met minimaal 8 mic/line inputs die ik allemaal apart als input kan aanwijzen in audition.

Ik had al rond gekeken en zag apparaten als de volgende:
**Yamaha MG 166c(x) USB
**Edirol M-16dx
**Motu 828 mk2
**Tascam US-1641
**Edirol UA-101
**Fasttrack ultra 8R

Maar van geen van de apparaten weet ik of de kanalen als losse inputs worden herkend op de laptop, of dat er gewoon een veel makkelijkere oplossing bestaat.

Excuus voor mn lange post, maar dat voorkomt dat ik later een hoop erbij moet vertellen:)

Wie kan mij helpen? Mijn budget is tussen de 300 - 500 euro.
 
Back
Top