De muziek is gewoon op!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
creadief <> creatief

(Kan zo op een loesje T-shirt)
 
ik kan bijv een sawlead revoicen naar de distorted guitar, of bijv een harcoreplaat maken met een GM jazz kick :duivels: Beiden misschien best wel orgineel, maar wordt dat geaccepteerd? of afgekraakt? het is ook wat men verwacht te horen.

dude, kom eens uit die dancekast ;)
 
dude, kom eens uit die dancekast ;)

Wie zegt dat een saw alleen maar in een danceplaat past? ;)

@MRT, ik maak me persoonlijk helemaal niet druk om deze kaders, maar probeer door na te denken en ratio gewoon TS te begrijpen... hence de voorbeelden. Ikzelf broddel gewoon maar door met wat ik doe, sommigen vinden het leuk, anderen oudbollig, weer anderen vinden het helemaal kut.

opinions are like assholes: Everybody has got one! :okdan:

En zo is het ook met muziek. dus eigenlijk stel TS een NON vraag, tenzij hij zelf even de kaders erbij wil schrijven vanuit waar zijn conclusie is ontstaan.....:doei:
 
volgens mij is t juist overduidelijk wat TS bedoelt, laat weinig over voor eigen interpretatie
die kaders heb jij in het leven geroepen, waar je je heel erg NIET druk over maakt
dat slippertje over met wat voor gear je hoe origineel kan zijn is je vergeven nu en als je wil zeggen dat je vooral je eigen beperking bent in dit soort kwesties dan moet ik je zelfs gelijk geven
maar je hebt wel een mooie neiging om jezelf behoorlijk krom en klem in een hoekje te lullen :D
 
Vind je het gek met zo'n clichelijst aan VSTi's

Owwww neeej....alle hardware synths weggedaan =(
Ja vind je het gek dat je dan regelmatig geen inspiratie meer hebt... ;)

Heremijntijd, wat een ongelofelijke loze argumenten zijn dit. Was de JP8000 niet de slettebak in de trance-hoogtijdagen? Was het niet sowieso een feit dat iedereen wel de JP, de Virus en nog wat leuks had staan in de studio? En toch klonk het niet hetzelfde.

Het was al gezegd, maar het mag nog eens opnieuw:

Wat je hebt staan is geen garantie voor wat je maakt.
 
tis triest maar tis op
tis alleen nog leuk om zelf te doen.
nog nooit was de muziek zo vlak en slecht als nu, zijn al meezingers en brullers voor de grote massa.
 
Heremijntijd, wat een ongelofelijke loze argumenten zijn dit. Was de JP8000 niet de slettebak in de trance-hoogtijdagen? Was het niet sowieso een feit dat iedereen wel de JP, de Virus en nog wat leuks had staan in de studio? En toch klonk het niet hetzelfde.

Het was al gezegd, maar het mag nog eens opnieuw:

Wat je hebt staan is geen garantie voor wat je maakt.

das onzin...
het gaat om inspiratie en zin hebben om muziek te maken...

ik krijg meer inspiratie van een klavier met knoppen of module
dan van een PC en monitor
 
het gaat om inspiratie en zin om muziek te maken...

ik krijg meer inspiratie van een klavier met knoppen of module
dan van een PC en monitor


jij wel maar daarom iemand anders misschien niet

of gaat dit topic alleen om jou?

dit begint op Wimbledon te lijken
 
nee gaat niet om mij...

ik neem aan op een synthforum mensen te zien die geinspireerd worden door synths en niet door software... daar is tweakerz.net voor..
 
sta jij op de lijst van de NCD of zo?

wat denk jij toch ongelooflijk in vakjes. moet toch moeilijk zijn om dan ook nog eens creatief te zijn

beperk jezelf toch niet zo man
 
dat heeft geen zak met beperken te maken maar gewoon met the real deal...
 
ik neem aan op een synthforum mensen te zien die geinspireerd worden door synths en niet door software...
Deze twee zaken sluiten elkaar niet uit, dat maak jij er van.

dat heeft geen zak met beperken te maken maar gewoon met the real deal...
Dat heeft alles met beperken te maken. Maar, houd maar vrolijk je oortjes dicht en blijf vooral doorgaan met lalalala roepen.
 
nee gaat niet om mij...

ik neem aan op een synthforum mensen te zien die geinspireerd worden door synths en niet door software... daar is tweakerz.net voor..

Je klinkt zo als een opa.
 
Dit is een interessante draad voor een psycholoog, lijkt me, :D. Ben zelf geen psycholoog.
een goed track is uniek, klaar. en dan kan je hem fragmentarisch bekijken en zeggen dat dit al gedaan is en dat. dat moet je vooral lekker doen, dan geniet je er nooit meer van.

-een kickdrum is super passee
-he gets een piano, bah
-jaaaa hoor, een synthlead tsss
-zit je daar nu op 1:25 gitaar te spelen, dat is toch niet te geleeeeuven man!!
-ja hoor songstructuur, bahbahbah
-ow sjonge doe je daar een oktaaf erop, doe normaal joh
Of je gaat je doelbewust beperkingen opleggen om binnen die grenzen die elementen compleet anders te gebruiken. Ik doe dat wel eens door bijvoorbeeld me te beperken tot 4 noten en die dan alleen te gebruiken.
Of je begint doelbewust met een gitaar wat te pingelen totdat je een lekkere groove krijgt en dat vertaal je naar synths toe.
Kun je interessante dingen krijgen natuurlijk.
De creatieviteit zit hem erin hoe je die elementen gebruikt.

Andere aanpak: het goede jatwerk. Je jat gewoon een bestaande goed stukje en gaat ermee aan de slag door het ritmisch hetzelfde te houden, maar de melodie en/of frasering helemaal om te gooien.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top