TR-909/TB-303 probleem

Procell

Nieuwkomer
Lid sinds
9 december 2008
Berichten
12
Locatie
Utrecht
Beste mensen,

Ik heb een klein probleem met het Syncen van me TB-303 naar me TR-909.

Ik heb de 303 nog niet zo lang, en heb alles netjes aangesloten maar als ik in Cubase start dan loopt me 303 eerst gewoon mee, maar later gaat hij uit de maat lopen en als ik dan opnieuw wil starten dan springt de 303 niet automatisch terug naar het beginpunt van z´n pattern. Nu denk ik zelf dat er een instelling van de 909 niet goed staat maar ik weet niet wat?

Dus nu hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen :)

Ik heb er btw een Doepfer MSY1 MIDI TO SYNC converter tussen staan.

Wat ook vreemd is is dat ik de DIN kabel van de 303 er half in moet steken wil hij een clock signaal binnen krijgen :frons:

Alvast bedankt!

Grtz
 
Inderdaad, gewone midi kabels hebben maar 3 aders nodig (2 pinnetjes worden niet gebruikt)

Din sync gebruikt net die 3 aders als ik het goed heb voor stop en start signaal, de overige 2 zijn als het goed is een clock of pulse of iets dergelijks.

Dus even een 5 aderige midi kabel kopen.
 
Wat ook vreemd is is dat ik de DIN kabel van de 303 er half in moet steken wil hij een clock signaal binnen krijgen :frons:

Alvast bedankt!

Grtz

dat is idd vreemd. Een 303 stuurt eigenlijk geen sync uit maar is altijd een slave van het sync signaal. een trucje om een 303 wel als master voor het sync signaal te gebruiken is om de dinsync connector er half in te steken. hier zou het bij jouw wel eens fout kunnen gaan omdat je aangeeft dat je de connector er half in steekt.
 
Inderdaad, gewone midi kabels hebben maar 3 aders nodig (2 pinnetjes worden niet gebruikt)

Din sync gebruikt net die 3 aders als ik het goed heb voor stop en start signaal, de overige 2 zijn als het goed is een clock of pulse of iets dergelijks.

Dus even een 5 aderige midi kabel kopen.
Jah die heb ik ook geprobeerd, maar als ik die er helemaal in steek (of half) dan doet ie helemaal niets meer die 303 en knippert het lampje van de sequencer van de 303 ook niet maar die blijft dan constant branden, terwijl als ik een gewone DIN kabel er helemaal in doe knippert het lampje wel op de maat zodra ik cubase start maar geeft dan geen geluid, en als ik hem dan een stukje eruit trek dan geeft hij wel geluid 8~

Maar moet je het clock signaal van de 909 nog instellen ofzo?
Want het vage is is dat de 303 wel gewoon het ritme van me sequencer overneemt en op een gegeve moment loopt hij eruit, en als ik dan opnieuw start dan gaat de 303 verder waar hij gestopt is, dus heb het vermoeden dat er iets in die 909 niet helemaal goed staat?
 
Laatst gewijzigd:
Heb je de Doepfer MSY trouwens ook voorzien van een voedingsadapter? In de handleiding staat dat die niet per se nodig zou moeten zijn, maar als ik hem achterwege laat dan lopen mijn Rolandjes ook uit tempo. Met adapter is het Sync-signaal sterker.
 
Heb je de Doepfer MSY trouwens ook voorzien van een voedingsadapter? In de handleiding staat dat die niet per se nodig zou moeten zijn, maar als ik hem achterwege laat dan lopen mijn Rolandjes ook uit tempo. Met adapter is het Sync-signaal sterker.
Jah ik heb laatst een nieuwe adapter aangeschaft voor de MSY1, zonder adapter deed hij bij mij helemaal niets
 
Back
Top