Vraag over portable Studio

Mindchaoz

Nieuwkomer
Lid sinds
20 juli 2005
Berichten
11
Locatie
Tilburg
Hi, ik zit met een aantal vragen. Misschien dat iemand me hier op weg kan helpen. Ik ben bezig met een project voor school en daarin is het de bedoeling dat we een studio gaan opzetten met een virtueel budget van 15000 euro. Ik wil gaan voor een portable studio, voor onderweg. Mijn doel is om tijdens uitstapjes (docu's, actualiteiten etc) het geluid op te nemen en de post-productie te doen. Heel belangrijk is daarbij het mixen op een headphone. Zelf zat ik de denken aan een Sennheiser HD650. En alles op een Macbook Pro + externe soundcard en eventueel een controller voor Logic 8.

Zijn er mensen die hier ervaring hebben met porta-studio's op dit gebied? Misschien wat tips? Want ik loop een beetje vast namelijk.

Alvast bedankt!
 
Is dat alles wat je met een budget van 15000 € kan bedenken?
Misschien kan je de gehele lijst met spullen die je nu hebt erbij posten, want zo lijkt 't meer alsof het forum jouw huiswerk moet doen...
 
voor dat geld kan je een tweedehands auto kopen en die inrichten als studio, is niet echt portable in de letterlijke betekenis, maar je kan gaan en staan waar je wil met je studio.

(buiten op parkeerplaatsen voor gehandicapten dan)

Gagarin
 
Hey, laat maar.. heb mijn doel aangepast naar wat anders.. Ben meer gericht op post-productie, bepaalde muziek/geluiden creeren, dvd authoring, etc etc.

Sennheiser HD 650 $300,00
Macbook Pro $3.172,00 (incl extra's)
Logic Pro 8 $399,00
Final Cut Studio 2 $1.299,00
Western Digital My Passport Essential 500 GB 2.5" $139,00
Western Digital My Book Mirror Edition 2 TB 3.5" $279,00
Euphonix MC Control $1.499,00
CME VX 8 Controller Keyboard $989,00
Native Instruments Komplete 5 $999,00
Apogee Ensemble Audio Interface $1.599,00
Dynaudio BM 15 A Monitors (setje) $2.600,00
Neumann TLM 103 kit (mic) $869,00

Alleen de akoestiek heb ik weggelaten, aangezien ik meestal wil (en kan) mixen op headphone.

Heb ik een beetje smaak, qua keuze? Moet bekennen dat ik op het gebied van breed productkennis nog niet zo ervaren ben.

(ps.. $ = EUR)
 
Heb ik een beetje smaak, qua keuze? Moet bekennen dat ik op het gebied van breed productkennis nog niet zo ervaren ben.

NEE!

Er komt geen synthesizer voor in je lijstje, laat staan een analoog modulaire. Dit is een synthforum en dit is een synthesizer

:D
 
Het lijkt er een beetje op alsof je zomaar wat dure spullen bij elkaar gezet hebt, in de hoop dat je daar een goede studio mee hebt (mocht er wel een duidelijke visie achter zitten dan heb ik die dus gemist..)

Maar hier even wat vragen die bij mij opkwamen na het bekijken van je lijstje:

- Geen akoestische behandeling en wel meer dan 2500e uitgeven aan monitor speakers?
- Waarom een Macbook met externe schijven en geen Mac Pro?
- Bewust gekozen voor dat type microfoon? Wellicht wil je daar nog een mooie pre-amp bij? Of is de Apogee voldoende?
- Ik zie helemaal geen effecten, compressor of andere apparaten / plugins om je geluid mee na te bewerken? Zijn de plugins van Logic en FinalCut voldoende voor wat je ermee wilt gaan doen?
- Qua geluiden richt je je alleen op de plugins van NI. Denk je echt alles in Komplete nodig te hebben? Zou je niet beter wat plugins van verschillende fabrikanten kunnen combineren?
- Waarom een CME controller-keyboard en niet iets meer uitgeven voor een workstation waar gelijk een berg aan geluiden inzit? Evt daarnaast dan nog een controllerkeyboard of andere (pad)controller voor je plugins?
 
Waarom kies je voor de dynaudio speakers? als ik vragen mag

Ik heb sinds kort PSI 17-2 monitoren en ben er erg tevreden over misschien kan je die ook eens beluisteren.
 
Back
Top