Knutsel maar raak !

909-seq1.JPG


Vet, echt heel mooi gemaakt. :okdan:

Is dit die 9090 van hier http://www.introspectiv.eclipse.co.uk/ ?

mooie frontje
khou zelf wel van bv in hout in bouwen
leeft zeg maar

heb je nou allemaal hele lange assen vd potmeters erop laten zitten
moet zekers nog wat aan gebeuren
 
Mijn shaft (is his name) is bij de dure pots 6.25.. lekker handig maat (not!) passen de meeste knoppen niet op ! Nou had ik zelf knoppen weten te maken, maar die krijg ik er weer niet zo strak op..(zie foto 9090bak bovenaan)..nog ff mee door stoeien denk ik.
Toch maar pot bestellen snel....anders komt het nooit af :-)
Bydeway mijn boards hebben ook wel ff geduurt.. maar dan is de spannen het hoogst zal ik maar zegge.
 
Yep die kast is dus nog niet af....maar op de md tom na werkt alles goed ! Nu nog de sequencer completeren.
Even over het laseren, ja er kan veel...alleen dus uit kunststof! En das soms lastig als het een dragende plaat moet zijn...maar met de combinatie vinyl/stickers kan het wel heel tof worden... of je neemt een graveerplaat met prefab kleur erin, zodat je hele strakke tekst/frontplaten krijgt.. R-ond heb je een liijn bestandje van de plaat? of kan je een hele scherpe foto leveren...want deze foto's zijn tikkie blur.. De prijs voor een acrylaat plaatje (evt in kleur) uiteindelijk iets van 75,- denk.
 
OK, de 9090 heeft toch een facelift gekregen.. Ik baalde er van dat de met de hand geboorde knoppen toch echt niet strak genoeg waren geboord .. En met de laser is het wel erg handig om het even over te doen.. Zie hier een foto !
9090front.jpg

Toch maar goedkopere pot's erin gedaan.. immers heeft trevor ook eenvoudige pots gebruikt.. en als er een stuk ik dan zetten we er gewoon een nieuwe in ?! jatoch.. Voordeel is ook dat deze pots 6mm assen hebben en das wel zo algemeen.. dus.
Tevens ff een plekje gereserveerd voor de bmp display en de boel steviger gemaakt op het front..
 
Tja ik vond dat eerste design toch iets mooier Richard.....strakker zeg maar.....maaaaaar hij zit in mekaar dat kan van die van mij nog niet gezegt worden.....pcb's zijn nu ergens tussen UK en NL.......kan niet wachten...

Trouwens als ik een eigen design wil maken hoe zou jij dat aangeleverd willen hebben? Ik maak bijna alles in CorelDraw en dat is in verschillende extensies te exporteren......oa ook als HPGL file. Zo maak ik me schaalverdelingen/logo's etc voor Front Panel Designer. Werkt perfect.
 
Ik ben er mee eens dat de 'oude' versie ook wel wat had, maar op de foto zag je de afwijkingen niet.. dat was niet echt acceptabel naar mijn mening.
En de kleine teksten stonden er als losse belettering op (=kwetsbaar) nu is dat aan de achterzijde van het acrylaat ingegraveerd !
Aanleveren vanuit Corel is juist wat ik wil.. ik werk met v11 en 12.. al kan ik de meeste formaten wel aan..
Zorg ervoor dat snijlijnen zwarte haarlijnen zijn en teksten in een aparte laag of groep in zwart staan.. Houdt wel wat marge aan (1mm ofzo) voor de pots en overige knoppen, ik had het vaak iets te krap gezet en dan loop je daarna weer te klooien....
En dan kan je natuurlijk nog talloze keuzes maken in dikte, kleuren, belettering .....och wat een feest :-)
 
Okee dus die letters zijn vanaf de achterkant erin gelaserd? Moet ik daar bij me ontwerp ook rekening mee houden dat ik het spiegel?
En hoe zie ik dat met gekleurde letters?
Wacht als je een stuk plexiglas hebt heeft dat een kleur? En hoe brandt je de kleuren erop dan?
Leg het procede eens uit.
 
Er zijn natuurlijk veel mogelijkheden qua uitvoering. Wat ik zelf mooi vind en nu heb toegepast is een helder acrylaat ca 3mm af te plakken met een vinyl. Dit wordt dan de achterzijde; hier kan je letters en figuraties in laseren en ga je nog iets dieper dan ga je ook een stukje het acrylaat in, dit geeft aan de voorzijde gezien dan een mooie high-gloss letter in het acrylaat met de kleur van de ondergrond waar het acrylaat op bevestigd wordt. 3mm acrylaat is namelijk niet sterk genoeg als drager voor de constructie, daarom is de basis toch vaak metaal. (zoals mijn eerste kast)
Vinyl/stickers aanbrengen is ook mooi, maar ook redelijk kwetsbaar vandaar dat ik het in dit geval aan de achterzijde plaats. Eigenlijk mag je alleen polyester laseren en geen vinyl, maar je moet wel eens wat.(HCL gassen) Ook heb ik wel eens een 5mm wit acrylaat gebruikt, en deze afgeplakt met polyester zwart aan de voorzijde en dan uitgelaserd.
quadsid.jpg
Nog een optie is een gekleurd transparante plaat nemen, deze afplakken aan achterzijde met zwart en dubbelzijdig laseren :-) ....zie mijn analog android
analogandroid.jpg
Maar langskomen kan natuurlijk ook een keertje..
 
Een laser is eigenlijk heel simpel, je brand gewoon delen weg gedeeltelijk of geheel.....zelf moet je dan creatief omgaan met je materialen... Ben ik te volgen ??
 
Ja je bent te volgen.....ben zelf ook nog eens een designer dus ik weet aardig wat van materialen en hoe ermee om te gaan af......maar ik zal eens een simpel ontwerpje maken voor me modulair of me TBS en dan wil ik wel s langskomen kijken hoe het in zijn werk gaat. Vind ik vet interressant. Zit je werkplek ook op De Rijp? Dan fiets ik binnenkort wel ff langs...moet het wel iets warmer worden btw ;) Ik pb je tegen die tijd wel ff.

Ziet er trouwens bruut uit die OPL3 + SID in 1 plaat:okdan: je bent net zo'n MB gek als ik.:D
 
Ok, das goed, leuk..Mijn werkplaats zit idd in de Rijp. www.resync.nl is mijn 'echte' werk..daar vind je wel meer info over het adres.. de straatnamen hebben ze onlangs vernieuwd en staan nog niet op de routeplanners..
 
Dan ook maar even de xoxbox op de foto ! Hier heb ik een overlay volledig gegraveerd met tekst en al. Voorzijde voorzien van zwart polyester raamfolie en later nog afgelakt met plastic finish.. lekker toch ?
xoxbox-front.jpg

Achterzijde grijs rookglas look met achterzijde gravering en dan op het orginele plaatje geplakt.
xoxbox-back.jpg
 
Dan ook maar even de xoxbox op de foto ! Hier heb ik een overlay volledig gegraveerd met tekst en al. Voorzijde voorzien van zwart polyester raamfolie en later nog afgelakt met plastic finish.. lekker toch ?
xoxbox-front.jpg

Achterzijde grijs rookglas look met achterzijde gravering en dan op het orginele plaatje geplakt.
xoxbox-back.jpg

kijk dit is egt heel mooi
zat xox boxen die r niet egt uitzien
mooi hoor verdient een aplaus
haha:okdan:
 
Zeg Richard heb je deze week tijd? Ik zou wel even op donderdag of vrijdag langs willen komen......ben nu bezig met SIDDER (MB SID) zie https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=93653&highlight=sidder
en daar wil eigenlijk wel zo'n mooi frontpaneeltje voor hebben.......
Nou zit ik nog met een vraag....
De gaten waar de pots enzo doorheen vallen hoe kan ik die het beste aan geven in Corel? En hoe los jij dat op met leds? Mijn SIDDER is er 1 met een full control surface en de led matrix.
 
Yep is goed, wel ff bellenb vantevoren, weet nooi twaar ik op dat moment uithang.. Voor het laseren is een zwarte haarlijn nodig, dus een cirkel met haarlijn is prima. We maken eerst nog wel een proef print ofzo, weten we zeker of het gaat passen en werken.. En mocht je een CS board hebben voor de SID dan heb ik daar de maten nog wel van. Voor de leds kun je een paar dingen doen, direct lijmen op de frontplaat, in een ledhouder of iets anders verzinnen/laseren... spreek je. R.
 
Ja de maten voor mijn CS staan al vast....ik maak de mijne in een oude mixer zoals je kan zien in de SIDDER thread....dus boorgaten en plaatsing van lcd, matrix etc staan al vast. Hierdoor heb ik een mooi ondergrond plaatje (metaal).....hier overheen zou ik dan nog zo'n plaat van jou willen hebben met de belettering etc. Dus als ik het goed begrijp worden de gaten ook uitgelaserd? ik denk dat ik de leds dan maar aan jouw plaat ga lijmen......dat scheelt me aardig wat boorwerk namelijk......
 
Yep, die gaten halen we natuurlijk superstrak uit het acrylaat.
Maar je hebt dus geen cs printplaat van de mbsid, maar een eigen ontwerp zoals ik lees.. De metalen frontplaat is zwart ?
 
Back
Top