Knutsel maar raak !

Yep, die gaten halen we natuurlijk superstrak uit het acrylaat.
Maar je hebt dus geen cs printplaat van de mbsid, maar een eigen ontwerp zoals ik lees.. De metalen frontplaat is zwart ?

De metalen frontplaat kan ik in elke kleur spuiten die ik wil. Ik wil er eigenlijk een ontwerp van maken met wit, blauw en aluminium.....ik heb dan groene leds erop dat wordt echt bruut. Maar anders neem ik hem wel mee, is misschien handiger......ik wil me sowieso eerst even samen met jouw orienteren van wat er mogelijk is en wat ik graag zou willen....
 
Dat wilde ik ook voorstellen, dan heb je alle maatvoering bijdehand en kan je wat test en proefjes doen als het moet.... :-) Gaan we wat moois van maken !!
 
Ik kan niet in gewone metalen laseren, wat wel een mooi resultaat geeft is graveren op geannodiseerd aluminium, dat geeft een wittige letter.... staat leuk op de laptops enzo :-)
 
Nou ik ben gisteren even langs geweest bij Richard, en ik werd daar zeer hartelijk ontvangen....bakkie koffie en hiij heeft echt ruim de tijd met me genomen om het proces te laten zien en uit te leggen.
En ik moet zeggen de mogelijkheden zijn legio. Van doorzichtig acrylaat met gespiegelde letters op de achterzijde, met of zonder folie, niet doorzichtig acrylaat met folie op de voorzijde etc etc. En dan in allerlei kleuren, diktes van het acrylaat.......op een gegeven ogenblik duizelde het bij mij ook, zoveel combi's....
Het mooie is dat je keuze hebt uit eigenlijk alle fonts die er bestaan, dus je bent niet zoals bij Schaeffer gebonden aan een lettertype. De laser kan echt zeer kleine en nauwkeurige letters branden (2mm) en dat dus in praktisch elke font.
Daarnaast kan de laser ook in papier, leer, hout, steen branden wat ook leuke effecten geeft. Zelf ben ik zeer gecharmeerd van zijn Analog Android ontwerp, zie elders in de thread.
Maar dit is een zeer goed alternatief voor de toch duurdere Schaeffer als je op een budget zit of gewoon net als ik veel apparatuur bouwt en verbouwt.;)
 
Laatst gewijzigd:
Zo dat ziet er best goed uit. Ik heb zelf ook een 0909 waar alleen nog een frontplaat op moet. Al wil ik wel dubbelslaag zodat de potmeters op een board onder de front plaat zit.
 
Ik kan niet in gewone metalen laseren, wat wel een mooi resultaat geeft is graveren op geannodiseerd aluminium, dat geeft een wittige letter.... staat leuk op de laptops enzo :-)

Is dat niet eerder grijzig ?
 
Ja lichtgrijs dan, je hebt idd geen hele witte letter....de omgeving is meer zilver/alu dus lijkt het een beetje zo..
 
Tijd voor een nieuwe.
De 808 van etaoin had ik overgenomen, en die heb ik in een nette case gestopt.
Houten zijpaneeltjes gemaakt en hoppatee, knallen maar. Oja hij klinkt ook goed !!
Methode: Transparant oranje acrylaat aan achterzijde met zwarte folie voorzien, gegaraveerd en uitgesneden op maat... dus ook deze platen zijn te bestellen..
mb808-1.JPG

mb808-2.JPG

mb808-3.JPG
 
Das mooi geworden Richard!! Ben benieuwd hoe die klinkt maar dat hoor ik volgende week wel. Gisteren me 9090 boards afgesoldeerd dus nou nog een mooie frontplate bedenken....met die van SIDDER ben ik nog bezig btw.

Maar :okdan:
 
sjowhee dik man hehe

die MB808 :kwijl:
 
wowow :D vet man.

In het geval van de x0xb0x, heb je die maten van de gaten in de platen al ergens ingevoerd staan ?
Ik heb wel een ontwerp in m'n hoofd, maar heb niet de skills om dat in een profi prg uit te tekenen.
 
Yep ik heb het ontwerp van internet gehaald en geheel nagetrokken in CorelDraw.
Zodat alles super scherp is en flexibel aan te passen met bijvoorbeeld je eigen lijnenspel of afbeelding.
Dit item komt natuulijk ook in de webwinkel binnenkort, zoiets kan ik maken voor ca 60,-
In dit geval heb ik het front uitgelaserd uit een witte plaat beplakt met zwarte folie en daarna nog een goede lak er overheen gezet! Door het laseren/graveren per lijn met 500dpi krijg je een vrij 'vintage' look; het oppervlak is dus niet spiegel glad. Maar andere methodes kan ook ala 808 of de 9090..
Leef je uit, of geef een schets van wat je wilt....ik kan dat redelijk snel omzetten...(35,-p/u)
>> Het zou toch leuk zijn als iedereen zijn eigen ontwerp in mijn webwinkel kan verkopen....:-) daar ga ik eens even over nadenken ...
 
Hee Richard, ik kom er net bij toeval achter dat ik al een paar keer voor je bedrijfje heb gestaan, zonder dat ik het doorhad :) Was vandaag mijn vader aan het helpen met zijn boot (bij het bedrijf naast jullie) en de gevelplaat van Resync trok mijn aandacht, omdat er ook iets over muziek op stond. Internet doet de rest dan natuurlijk. Volgens mij hebben we elkaar nog begroet ook, uiteraard zonder te weten dat we allebei op SF zitten :D

Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is :biertje:
 
Back
Top