Wat is nu hot in de dance scene?

Zie al diverse opmerkingen voorbij komen omtrent die avant-garde muk....wel...ik hang ook op het Moog forum wat rond...en daar staan regelmatig topics van een zekere Hal McGee op.

Zo snel hij een topic inclu. Youtube post valt iedereen voor de beste man in zwijm en bestempelt hem als geniaal en geweldig optreden.

Vraag mezelf dan altijd af waarom ik die takkeherrie dan niet leuk kan vinden daar het onder de noemer avant-garde oid. moet vallen.

Sjek o.a. wat muk op : http://www.youtube.com/watch?v=AA1LbMwE2Nc

Naar mijn idee gewoon een bak k*therrie....:r
 
Goed idee wel, 538-publiek warm maken voor avant garde. Ik zeg succes.
 
jezus die hal mcgee is echt een idioot man, lijkt wel dat mensen het aleen maar leuk vinden om zo non conformistisch mogelijk te zijn. Dat lijkt tegenwoordig ook wel een hele nieuwe rage zeg.

pfff laat die gast alsjeblieft snel weggaan
 
Zie al diverse opmerkingen voorbij komen omtrent die avant-garde muk....wel...ik hang ook op het Moog forum wat rond...en daar staan regelmatig topics van een zekere Hal McGee op.

Zo snel hij een topic inclu. Youtube post valt iedereen voor de beste man in zwijm en bestempelt hem als geniaal en geweldig optreden.

Vraag mezelf dan altijd af waarom ik die takkeherrie dan niet leuk kan vinden daar het onder de noemer avant-garde oid. moet vallen.

Sjek o.a. wat muk op : http://www.youtube.com/watch?v=AA1LbMwE2Nc

Naar mijn idee gewoon een bak k*therrie....:r

Tering dat gaat echt nergens over.......is dat muziek? Kan ik net zo goed al mijn huishoudelijke apparaten gaan opnemen....blender,wasmachine,droger,de kat hard knijpen (wat ik natuurlijk nooit doe, ik schop ze liever:dubbel: ).
Maar het zal wel zogenaamd intellectueel verantwoord zijn ofzo....dat soort idioten denken dat dan, want ja niemand begrijpt het dus dan is het goed. Flikker toch op. Heb echt een hekel aan dat soort mensen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben.....pak je wollen sokken en ga een end fietsen met vierkante wielen. Dat snapt ook niemand dus dan is het intellectueel.
 
Laatst gewijzigd:
"De" dance scene bestaat niet. Je hebt kauwgomballenbimbohouse, pikkie poelie mellow, boerenclub, boerenjump, boerenbeuq, kinwrijftechno, duitse klik & fart minimal, electrohouse (zie 1), electro (zie6), ouwe meuk met een nieuwe beat er onder (zie 5).

En ga zo maar door.

Dusss.....

Maar ik denk wel dat het geen wat alle dance scenes op dit moment bindt is de ontstuitbare heropmars van de COWBELL.

Vreselijk komt die cowbell weer terug ..... ik had gedacht na edelweis dat we het wel gehad hadden met de cowbell
 
But don't you know that we always need... more cowbell?

(sorry, maar als er dan toch op zo op aangestuurd wordt, dan wil ik me wel opofferen om het ook even expliciet te maken :P )
 
Vraagje: wat is momenteel hot in de dance scene mbt styl, beats en tempo?

De achtergrond van deze vraag is de volgende: een aantal avant-garde muzikanten uit de USA willen dance nummers maken op basis van actuele beats met daarboven op experimentele/avant-garde sounds en soundscapes. Doel is om avant-garde muziek op deze manier toegangelijker te maken voor het algemene publiek.
Toegankelijker? Losers! Krijg je Berdien Stenberg-achtige taferelen.
Avant garde moet juist zo dwars mogelijk zodat ik er geen touw aan kan vastknopen, :D
"De" dance scene bestaat niet. Je hebt kauwgomballenbimbohouse, pikkie poelie mellow, boerenclub, boerenjump, boerenbeuq, kinwrijftechno, duitse klik & fart minimal, electrohouse (zie 1), electro (zie6), ouwe meuk met een nieuwe beat er onder (zie 5).
:D:D, boerenbeuq en duitse klik & fart minimal, dat klinkt behoorlijk avant garde, 8~
 
Vraagje: wat is momenteel hot in de dance scene mbt styl, beats en tempo?

De achtergrond van deze vraag is de volgende: een aantal avant-garde muzikanten uit de USA willen dance nummers maken op basis van actuele beats met daarboven op experimentele/avant-garde sounds en soundscapes. Doel is om avant-garde muziek op deze manier toegangelijker te maken voor het algemene publiek.

Labels als Ant-zen, Hymen, Warp, Skam, Rephlex, Hands en Dino music doen dat al jaren. Zeg maar tegen die avant-garde muzikanten uit de USA dat ze beter postzegels kunnen gaan verzamelen.

Wat me altijd opvalt aan avant-garde muzikanten is dat ze dingen doen die anderen ook doen, maar die anderen doen dat beter. Stukken beter vaak.
 
Avant-garde hier niet echt populair is maar ja...waar wel? ;)

En waarom is dat? Kratarknathrak zegt het eigenlijk al:

kratarknathrak schreef:
Wat me altijd opvalt aan avant-garde muzikanten is dat ze dingen doen die anderen ook doen, maar die anderen doen dat beter. Stukken beter vaak.

Dingen doen die anderen ook al doen: avant-garde produceren omwille van het avant-gardistisch zijn. Daar zet ik ook mijn (grote) vraagtekens bij! Ik kan ook noise maken en er een beat onder zetten, en het dan avant-garde noemen.

Dan krijg je discussies als:

V: "Vind je het niet mooi?!"
A: "Nee."
V: "Nou, wat ben jij een sukkel, dat is avant-garde, man! Hartstikke hip!"
A: "Ik vind het nog steeds niet mooi."
V: "Cultuurbarbaar!"
A: "Zal wel, maar voor mij is het ruis met een ritme, dat noem ik geen avant-garde"

Laat die hele term avant-garde lekker vallen. Noem het liever gewoon innovatieve muziek of vernieuwende muziek.
 
Laat die hele term avant-garde lekker vallen. Noem het liever gewoon innovatieve muziek of vernieuwende muziek.


Wie volgens mij zoveel energie steekt aan een muziekterm gaat al aan de essentie voorbij van muziek maken. Wat maakt het vakje uit van wat je maakt? Zolang je maar iets maakt 8)


.
 
Alleen hoor je over avant-garde niet in termen als 'mooi' en 'hip' te spreken, maar 'interessant' en 'confronterend' (in intellectueel-culterele zin). ;)

Maar serieus: avant-garde is inderdaad nogal een verzamelterm, in de categorie klassiek, jazz, pop, folk, avant-garde. Allemaal vrij onbeduidende termen; je kunt Strauss ook niet met Wagner vergelijken, of Bad Religion met Britney Spears. Het gaat, denk ik, meer om een benadering of achtergrond. En dan lijkt het mij per definitie onmogelijk om avant-garde voor een breder publiek toegankelijk te maken, omdat het dan direct geen avant-garde meer is. Je kunt natuurlijk wel bepaalde ideeën uit avant-garde gebruiken, maar dan is de vraag: welke of wat voor soort ideeën?

Maar misschien te theoretisch gedacht (zo niet verkeerd ;) ).

Wie volgens mij zoveel energie steekt aan een muziekterm gaat al aan de essentie voorbij van muziek maken. Wat maakt het vakje uit van wat je maakt? Zolang je maar iets maakt 8)

Maar dan is er weinig om over te praten. Plus dat dat me nou net níet de essentie van avant-garde lijkt, 'lekker muziek maken'...
 
Vraagje: wat is momenteel hot in de dance scene mbt styl, beats en tempo?

De achtergrond van deze vraag is de volgende: een aantal avant-garde muzikanten uit de USA willen dance nummers maken op basis van actuele beats met daarboven op experimentele/avant-garde sounds en soundscapes. Doel is om avant-garde muziek op deze manier toegangelijker te maken voor het algemene publiek.

kweet wel inmn dienst tyd was dit ...hot
toen stond k bv ook al niet in de hitlijst clubs , eerder parzicht ..toen t werk woord housen nog niet bestond !

http://www.youtube.com/watch?v=ibjZ3b7pkGg&feature=related :mexico:
maar uh nu benk niet meer bezig met lijsten prbeer juyist t ronbekende te her - ontdekken ,.,..my space is erg ok ervoor

sc6 met hitlijsten :doei:
 
Ik heb geen hekel aan avant garde, meer een beetje irritatie over het gemak waarmee de " hotte" dance als glijmiddel wordt neergezet om even het "echte werk" van de inteligentsia rectaal bij de massa in te brengen. Daar heb ik goddomme toch geen 20 jaar van mn leven voor gegeven zeg. Bah!
 
Tering dat gaat echt nergens over.......is dat muziek? Kan ik net zo goed al mijn huishoudelijke apparaten gaan opnemen....blender,wasmachine,droger,de kat hard knijpen (wat ik natuurlijk nooit doe, ik schop ze liever:dubbel: ).
Maar het zal wel zogenaamd intellectueel verantwoord zijn ofzo....dat soort idioten denken dat dan, want ja niemand begrijpt het dus dan is het goed. Flikker toch op. Heb echt een hekel aan dat soort mensen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben.....pak je wollen sokken en ga een end fietsen met vierkante wielen. Dat snapt ook niemand dus dan is het intellectueel.
je6 man ben je in de overgang.. bekijk toch eens dingen vn de positieve kant. alles zo zwaarwegen. alles is al zozwaar. be happy :luv:
 
Ik heb geen hekel aan avant garde, meer een beetje irritatie over het gemak waarmee de " hotte" dance als glijmiddel wordt neergezet om even het "echte werk" van de inteligentsia rectaal bij de massa in te brengen. Daar heb ik goddomme toch geen 20 jaar van mn leven voor gegeven zeg. Bah!


En dan nog na te gaan dat hele volkstammen dance en electronica een stuk avant gardistischer spul hebben gemaakt wat behalve avant-garde ook nog eens vet en koel was. Stukken verder verheven dan het gepruts van studenten conservatorium die wanhopig proberen Stockhausen te evenaren. En Stockhausen vind ik ook al een prutser. Veel van die interlectuele avant-garde is inderdaad gewoon rotzooi wat alleen maar mooi "geluld" wordt. "Opzouten met je zooi, wij hebben Autechre al" denk ik dan.
 
Back
Top