[techno] Yves'o -Elvira

ivosp

Stamgast
Lid sinds
6 Maart 2007
Berichten
298
Yves'o - Elvira

Hij is nog een beetje kort en kan wel wat afwisseling gebruiken wellicht, dus suggesties en kritiek zeer welkom!

Ik zit ook erg met het sublaag. Erg dik zo, maar mischien te? moet ik een bepaald frequentiegebied uit filteren? minder compressie? gewoon heel de kick zachter of juist de baslijn (ja de baslijn valt weg en dat is ook de bedoeling, die moet alleen schwung geven).

Bvd!
 
Hey Yves'o,
Klinkt wel lekker.....maar idd die sub bass kan wel iets minder...vraag me af of dat er wel goed uitkomt op een dikke installatie. Heb zelf een plaat van Pedro Delgardo op YingYang die dat ook doet met een dikke sub maar hoe hard ik die ook gain als ik draai, hij valt gewoon weg. De trommeltjes mogen van mij ook wel iets meer variatie hebben...tot aan de 2 minuten lijkt het wel 1 grote loop.
De break is ook wel koel alleen hoe dan alles weer terug komt, mag wel iets meer aandacht hebben. Misschien iets met die sub en veel attack dat ie lekker gaat blazen. De sequence van de BD daarna vind ik zeker zeer vet.
En waarom laat je dat vage achtergrond geluid niet iets meer doen? Klinkt zeer duister maar is in mijin ogen iets te constant. Misschien daar een beetje spelen met een reverb ofzo. Dit heeft zeker potentie!!!!
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind 'm ook wel lekker klinken, komt er prima uit bij mij. Maar ik dacht inderdaad hetzelfde als DenDer over dat achtergrondgeluid (hoewel al die andere dingen van DenDer had ik er niet uitgehaald).

Je zou eens kunnen kijken of je dat achtergrond geluid hier en daar kunt scratchen, wat springeriger maken, of een beetje gating om een alternatief soort break te maken. (Als je het mij vraagt, en zo niet dan toch.)

Nou ja ik ben verder ook geen prof hoor :) Heb wel net mijn allereerste liedje ooit gepost... Dus heb ik wel recht van spreken?? :)
 
Ik heb er toenet tussen de 30 en 40hz een flinke bult sublaag uitgehaald. Denk dat het beter is nu.

De versie die jij hebt gehoord was denk ik al aangepast, djjustb.

Bedankt voor jullie reactie! Ik zal wat met de tips over het achtergrondgeluid gaan doen.
 
Die kick is mij iets te hardcore... maar dat is meer een kwestie van smaak
Om meer afwisseling en dynamiek erin te krijgen zou ik wat meer experimenteren met meer verschillende drum loopjes... nu heb je die conga's die heel het nr een rol spelen, maar gooi er eens af en toe een paar andere bij... en een mooi monotoon maar melodieus syntje zou ook niet misstaan denk ik ..
Maar moet zegge dat het nr verder wel een leuke sfeer met zich mee draagt..
 
In sets als van bijv gayle san hoor je dit soort kicks ook. Ik vind dat wel erg lekker.

Ik heb vanalles geprobeerd met synthjes, maar ik werk in reason en ik krijg gewoon geen lekkere sounds uit die beperkte kastjes. Krijg er niet uit wat ik in mijn hoofd heb.

Ik heb nu ook wat uitgebreid en iets met al jullie suggesties gedaan. Hoor graag of het zo beter/interessanter is.
 
Back
Top