• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Yamaha SK50D, Elka X-705

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Lennox

work in progress
Lid sinds
19 november 2005
Berichten
1.829
ik weet het nog niet zeker maar ik kijk even of er serieuze interesse is ;)

ik heb nodig wat midi spul nodig vandaar..

beide heb ik en zijn eventueel te koop. Beide zijn in nieuwstaat, haast ongelofelijk maar waar. Misschien dat je een krasje kunt vinden maar voor de rest helemaal top.

Yamaha SK50D:

deze is dus echt top hé! lay-out design alla CS70M je krijgt hier een analoge solosynth die volgens sommige klinkt als een Roland SH101 (lekkere basjes dus)maar dan met aftertouch die filter,vibrato of modulatie regelt. Dit zit op het bovenste klavier, op dit zelfde klavier heb je een uitgebreide orgel sound alla Hammond en een zeer maar dan ook zeer lekker ensemble (chorus) of tremelo effect die je aan of uit schalkelt.

Op het onderste klavier heb je een éénvoudige orgelsectie en een goedklinkende poly synth met genoeg instelmogelijkheden inclusief detunen!!! alles analoog en alles op het orgel na dan, is door het filter te halen!!

Hij heeft ook een strings gedeelte op het onderste klavier (of het al niet genoeg is 8o)) dez kun je door die lekkere ensemble halen gecombineerd met tremelo, schakel de polysynth ook in en jeweet niet wat je overkomt! zeer warme zoete klanken tot smerigheid aan toe die je hele mix vullen.

het geheel zit in een eigen flightcase met orgineel onderstel en volumepedaal. Deze is misschien zwaar voor sommige maar ik heb hem in mij eentje naar zolder getilt dus... :L

voor alles heeft hij aparte uitgangen, basspedalen heb ik niet die staan ook lelijk en je hebt ze echt niet nodig 8o)


Voor dit pracht en praal en natuurlijk zeldzaam analoog hoogstandje €495,-

Elka X-705

deze alleskunner ziet er niet alleen mooi space en nieuw uit hij klinkt ook nog eens erg space.

Ook deze heeft een analoge opbouw, een solosynthesizer (oftewel een ingebouwde Elka Solist 505) met presets en instel mogelijkheden voor het filter attack, sustain etc (MOOG Transistor Filter, echt waar geen geintje staat zelfs in het service manual).

Dit is het bovenste klavier waarook een uitgebreide drawbar orgel op zit. Je hebt op het bovenste klavier ook nog een aantalpreset orgel sounds die buiten de drawbars werken. Deze klinken ook echt anders bv VOX achtige sounds en zelfs hele lekkere brass sounds die niet met de drawbars na te maken zijn dus ook top!

Op beide klavieren heb je de mogelijkheid om die vette jaren 70 (ingebouwde Elka Rhapsody) strings in te schakelen.

Op het onderste klavier zit ook weer een uitgebreide orgel met drawbars

Als dit alles nog niet genoeg is zit er ook een ingebouwd ritmesectie in (ingebouwde Elka Wilgamat) met CR78 achtige sounds. Automatisch bass partij akkoorden die gaan via het onderste klavier.

In deze ritme sectie zat een probleem (gebruik de zoekfunctie in dit forum) er zijn onlangs 2 nieuwe IC's ingegaan en contacten opnieuw gesoldeerd. Alles werkt weer als een trein :halleluja

Deze is super compleet, orgineel onderstel, orgineel volumepedaal, bladhouder, soort nep lederen draagtas voor het onderstel, orginele handleiding en een orginele brochue van de X605 :bekdicht:

Ook geen baspedalen, dat staat lelijk en heb je ook niet nodig alles is vingervlug te bespelen :D

Alles kun je in sustain en volume instellen, aparte uitgangen.

Voor dit pracht en praal en natuurlijk zeldzaam analoog hoogstandje €350,-

Oja (wil het eigenlijk niet vermelden maar wellicht verkoopt dit beter) deze laatse orgel is door Jarre gebruikt, luister maar even naar the Last Rumba

Het hoeft niet weg, ik heb er plaats voor dus alleen serieuze belangstelling beloon ik ;)
 
waarschijnlijk mijn laatste schopje voor deze twee, hoef ze echt niet kwijt.

Hierbij wat foto's van het net, en bieden mag altijd!

my.php
[/URL][/IMG]

my.php
[/URL][/IMG]
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top