wie helpt mij ik wil graag tips voor live house draaien

Weer de zoveelste laptop staarder is dan geboren.......fuck ableton.


Waar maak je je druk om; laat ze, dat maakt jouw optredens des te interessanter ;)
 
En maakt de 303 nou niet acid? En daarbij klinkt elke 303 weer anders......:P
Juist, maar dat ligt aan de artiest, niet aan het apparaat. Toch? :)

Waar maak je je druk om; laat ze, dat maakt jouw optredens des te interessanter ;)

Precies! Des te meer mensen hun Nexus met expansions torrenten, des te minder gaan er moeite nemen om origineel te zijn, en des te minder moeilijk is het om er bovenuit te steken.
 
Nou het kan ook aan het apparaat liggen......net als de 808, 909 heeft elke 303 zijn eigen karakter. Dit heeft te maken met de interne onderdeeltjes....na verloop van tijd en gebruik klinken twee 303's vaak niet meer hetzelfde. Maar ieder zijn eigen ding, de 1 vindt software matig lekkerder werken en anderen houden meer van echte hardware.

Maar ff terug naar de vraag van de thread opener, hij wil live house muziek ter gehore brengen en ik vind je laptop aanzetten en laten lopen niet echt live nl.
 
ableton is top joh!

wat lacrosse al zij.

en live kan je nog wat miditrack mee laten lopen met bv een HW synth.

Je kan on the fly je hele arrangement door elkaar gooien.

@dender,, hoe live is een sequence uit een 909 dan?
 
ja ga lekker live met ableton, als je een midi controller hebt met een schuifknop dr op kun je die gebruiken om je tempo aan te passen, dan werkt je ableton met je eigen tracks gewoon als een platenspeler in je dj-setup, maar dan met je eigen nummers!

-C-
 
ja ga lekker live met ableton, als je een midi controller hebt met een schuifknop dr op kun je die gebruiken om je tempo aan te passen, dan werkt je ableton met je eigen tracks gewoon als een platenspeler in je dj-setup, maar dan met je eigen nummers!

-C-

Nee joh, Neem Virtual DJ, ga MP3'tjes downloaden van de Piratebay. sorteer ze op BPM zet automix aan en je bent klaar voor je grote optreden.:mega:

Ik heb ook een hekel aan al die wannabee recycle DJ's, kom eens met wat orgineels i.p.v. al je voorgeprogrammeerde ruk mashups.

Een DJ speelt LIVE: dus orginele content live gemixed.
De aanduiding LIVE in Ableton is dan ook enigsinds "misleidend" te noemen. :halleluja
 
Nee joh, Neem Virtual DJ, ga MP3'tjes downloaden van de Piratebay. sorteer ze op BPM zet automix aan en je bent klaar voor je grote optreden.:mega:

Ik heb ook een hekel aan al die wannabee recycle DJ's, kom eens met wat orgineels i.p.v. al je voorgeprogrammeerde ruk mashups.

Een DJ speelt LIVE: dus orginele content live gemixed.
De aanduiding LIVE in Ableton is dan ook enigsinds "misleidend" te noemen. :halleluja


Ik denk dat jij niet de juiste artiesten beluisterd die ableton gebruiken.

Der Dritte Raum deed 3 jaar terug al te gekke dingen met live!.

Het is zelf maar wat je met het programma doet.
Joris Voorn is ook altijd te gek bv.
 
De aanduiding LIVE in Ableton is dan ook enigsinds "misleidend" te noemen. :halleluja

Ondanks dat ik een enorme hardware fanaat ben vind ik deze opmerking kant noch wal raken.

Je kunt met ableton wel degelijk live gaan. Het geniet niet mijn voorkeur maar het pakket is dr absoluut geschikt voor.
hang dr maar een goeie midi controller aan en bouw je eigen nummers naar hartelust op met je samples, vst instruments en effects.

Regel je controller zo in dat je alle belangrijke functies onder de juiste knoppen hebt en je kunt lekker jammen.
Als ik nu mijn hardware niet had maar geld ter waarde van mijn setup, dan zou ik gaan voor laptop, audio interface, grote dj-mixer en een goede controller. Ableton op de laptop en een paar goeie plugins en gaan.

wat me tegenstaat aan live gaan met een laptop is dat ik die apparaten niet vertrouw in een warme vochtige omgeving als een podium.
Ik heb te vaak laptops zien staan hikken tijdens een set (oké was IDM dus niemand had door dat het dr niet bij hoorde :duivels:) en het is geen porum om iemand verveeld over een laptop te zien hangen die wat dingen klikt.

Ik zou zeggen, download eens een demo van ableton en diep het uit!

-C-
 
Maar je geeft het zelf ook al aan het is de artiest die de performance maakt. Ableton is daarin een (extreem nuttige) tool. Ik wordt alleen zo O N T Z ET T E N D moe van al die wannabee gastjes, die alles van bittorrent plukken, te lui zijn om zelfs de online PDF's te lezen, de meeste idiote vragen stellen maar zichzelf wel artiest noemen.... Maar ondertusses vragen om hapklare samples en akkoorden schema's Oh ja.. en ze maken bijna allemaal ELECTRO (als in de nieuwe Trance) :)
 
snap ik Raphie :)

iedereen is tegenwoordig producer maar het kaf zal zichzelf van het koren scheiden. Er zijn zoveel afvallers en uiteindelijk blijven de mensen met drive en (opgebouwde) skills over.

Je kunt idd merken dat het weekend is en dr weer een paar nieuwe gastjes zijn die maandag hun eerste track willen laten horen aan iedereen op hun ipod ;)

-C-
 
@dender,, hoe live is een sequence uit een 909 dan?

Ja als je het zo bekijkt natuurlijk niet. je bent wel BEHOORLIJK wat flexibeler met hardware vind ik. Natuurlijk prog je bv je 909 van te voren, maar de directe toegang al je parameters maakt wel het verschil. Daarnaast is de kwaliteit van het geluid gewaarborgt met hardware. De sound engine van Ableton zuigt. Maar probeer maar eens 5 minuten een beat aan te houden handmatig dat klinkt ook niet.
Dus alles wat Vangelis, Jarre, Underworld, Chemical Brothers etcetc dedenis dan ook niet live?
 
Back
Top