Midi setup: ik kom er niet uit

Nisei

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
1.716
Hallo.
Ik heb problemen met de volgende opstelling:

Masterkeyboard
JP-8080
D-110
PC

Ik heb het op de volgende manier gekoppeld:

Masterkeyboard -> JP-8080 Remote Keyboard In
JP-8080 Thru (incl sysex) -> D-110 IN
D-110 Thru -> PC IN
PC OUT -> JP-8080 IN

SoundDiver herkent op deze manier wel mn 8080 maar niet mn 110.
Als ik de 110 los aansluit op mn PC gaat het wel goed. Ook gaat het helemaal de mist in als ik midi OUT in Fruity Loops gebruik. Een en al chaos en uiteindelijk buffer overflow op mn D110. Ik snap er niks van, heeft iemand anders een betere suggestie voor de juiste opstelling?
Alvast bedankt.
 
ja,
je oplossing in een midi interface aan te schaffen met minstens 2 x in & 2 x out

mt4-tje of zo

gr.Jzz
 
Als je iets in je PC-in stopt, moet het zoiezo een out van een apparaat zijn omdat je anders alle signalen die je vanuit je sequencer stuurt, weer direkt in je computer gaat, wat natuurlijk een beetje veel data is.

Kijk ook even of je op die JP8080 geen functie hebt voor het instellen van de thur of iets dergelijk of dat je de juiste kanalen selecteerd. Soms staat bij een apparaat het midi-kanaal op all en stuurt deze niets door (ik ken de JP zelf niet goed genoeg om hier antwoordt op te geven).

Probeer ook even te zoeken via internet met als opdracht": JP midi problems" of zo.
 
Re: Midi setup: ik kom er niet uit

Origineel geplaatst door Nisei
Hallo.
Ik heb problemen met de volgende opstelling:

Masterkeyboard
JP-8080
D-110
PC

Ik heb het op de volgende manier gekoppeld:

Masterkeyboard -> JP-8080 Remote Keyboard In
JP-8080 Thru (incl sysex) -> D-110 IN
D-110 Thru -> PC IN
PC OUT -> JP-8080 IN

SoundDiver herkent op deze manier wel mn 8080 maar niet mn 110.
Als ik de 110 los aansluit op mn PC gaat het wel goed. Ook gaat het helemaal de mist in als ik midi OUT in Fruity Loops gebruik. Een en al chaos en uiteindelijk buffer overflow op mn D110. Ik snap er niks van, heeft iemand anders een betere suggestie voor de juiste opstelling?
Alvast bedankt.


Ik denk idd dat een mt4 wel een betere oplossing is, maar ik zie dat je je knoppen van je
jp8080 wil gebruiken.
Mischien is het voor nu een optie om de u110 pas na de pc te hangen en dan voor de
kanalen van de u110 in je sequencer een filter te gebruiken?
Ik denk toch dat straks een midi-port toch een makkelijkere oplossing is.
 
Hoi Nisei,

Het probleem dat je hebt is dat je je toestellen in een kring hebt gezet. Dit veroorzaakt feedback in je midi signaal, vergelijkbaar met audio feedback.
Een midi interface aanschaffen maakt het gemakkelijker, maar het is niet noodzakelijk. Sluit je toestellen op volgende manier aan:

Masterkeyboard out --> JP8080 remote keyboard in
JP8080 out --> PC in
PC out --> D110 in
D110 thru --> JP8080 (sequencer) in

Je kan nu vanuit je PC elke module aanspreken, en je master keyboard gebruiken om midi te programmeren of je modules te bespelen. Je kan de arpeggiator van de JP8080 enkel vanuit de keyboard midi in aansturen, dus ook dit kan via deze opstelling.

Het is een eigenschap van de JP8080 dat het signaal van de keyboard in poort naar de midi OUT wordt gestuurd, niet naar de midi thru ! Het keyboard dat je aansluit en de JP8080 gedragen zich daardoor als één instrument. Er is op de JP8080 bovendien een tweede midi in. Die gebruik je om je JP8080 vanuit de PC aan te sturen. Het signaal van deze gewone midi ingang wordt wel naar de midi thru poort gestuurd, maar aangezien je de midi thru van deze JP8080 niet gebruikt, vermijdt je feedback. De kring wordt onderbroken in je JP8080.

Opgelet: dus niet de midi thru van de JP8080 aan de PC aansluiten, anders krijg je terug feedback problemen.

Kleine opmerking: als je de D110 module wil bespelen via het masterkeyboard moet je de arpeggiator vande JP8080 uitschakelen, anders krijg je dit arpeggio effect op je D110 sounds. Maar, dit kan ook de bedoeling zijn natuurlijk !

Met vriendelijke groeten,
Alain
MidiDesign
www.mididesign.be
 
bedankt midiprog2000.
Ik denk dat dat inderdaad moet gaan werken.
maar...
Sounddiver heeft info van de D110 nodig en ik denk niet dat dat op deze manier de PC bereikt.
 
Back
Top