UAD 2 on it's way!

Qua geluid/toepassing kan ik nog niet een oordeel vellen, ik moet nodig die UAD 4K channelstrip eens gaan testen en vergelijken.

Wat wel handig is om in je achterhoofd te houden is hoeveel van die UAD SSL channelstrips je tegelijk kan gebruiken... en dat valt vies tegen. Hij vreet heel wat van die nieuwe Sharc DSP's! Je kan er maximaal 8,16 of 32 tegelijk gebruiken op respectievelijk de Solo, Duo en Quad. Voor de Neve 88rs is dat een factor 4, dus dat is wel even wat meer!

Of je het nodig hebt is een 2e.. :D

Goed om te weten dit, dan is de 4K CS al helemaal een no-go. Nu wordt het helemaal Duende.

Het baart me trouwens wat zorgen, die DSP-hongerigheid van de laatste plugins. Zit je jaren te wachten op meer processing power, kan je nu nog maar 8 plugins (gewone channelstrips) laden op een kaart die 2,5 keer zo snel is :)...
 
ja, ik heb de uad2 solo en dus enigsinds beperkt :bekdicht:
ik heb ook de mono plugins geinstalleerd. Even de twee channelstrips naast elkaar, volgens specs.
Volgende vind ik op de site van uaudio.

.............................mono..|..stereo
4K Channelstrip...........13..........8
Neve 88RS.............32/28**...21/19**

**EQ+DYN / ALL (DSP LoadLock OFF)

Ik vind het verschil wel groot wel erg groot en ben dus wel eens met de opmerking van mrt. Blijkbaar kiezen ze voor de geluidskwaliteit wat meer proc vermogen vraagt of knullig geprogrameerd. Wie zal het zeggen.

Als het verschil dus niet te groot is, weet dat ik het niet kan vergelijken, dan ga ik voor de 88rs. Maar ja geld kun je maar 1 keer uitgeven :duivels:
.. of even doorsparen en nog een kaartje kopen
 
[..]

.............................mono..|..stereo
4K Channelstrip...........13..........8
Neve 88RS.............32/28**...21/19**

**EQ+DYN / ALL (DSP LoadLock OFF)
[..]

Ik zie nu dat ik wel een foutje heb gemaakt met mijn veronderstelling dat je 4x zoveel Neve plugins kan draaien op een UAD kaartje dan de SSL channelstrip. (heb mono en stereo door elkaar gehaald.)

Blijf bij mijn mening dat ik het magertjes vind.. maar ok.
 
gewoon sparen man.... alle twee kopen. :) Niet zo minimaal bezig zijn!!!

Aangezien ik graag op vrijwel alle kanalen een channelstrip gebruik (ik vind het erg prettig werken) vind ik de UAD 4K channelstrip niet echt een goeie optie. Ik denk dat ik voor de Duende PCIe ga en dan de native uitbreiding er bij doe. Dan kan je er maar liefst 128 tegelijk gebruiken.. hehehe :D

Heb ik voorlopig ook geen UAD-2 Quad nodig :biertje:
 
tja dat kan ook natuurlijk.... het ligt er maar net aan wat je handiger/lekkerder vind. Denk ik zelf.
 
Back
Top