Welke MPC?

Wil ook wel eens jammen zonder PC
wat is dat JJOS2 nou precies? is dat een alternatief OS? zo ja, is het freeware?

Ja het is een alternatief OS, geschreven door een ex-programmeur van de niet bug-vrije standaard OS van Akai. Waar Akai de bal te lang heeft laten liggen om dmv updates de bugs te fixen en meer functionaliteit toe te voegen, heeft die JJ daar z'n levenswerk van gemaakt. Zo transformeert een MPC 1000 met OS 2(XL) in een machine die op veel onderdelen gelijkwaardig of beter is dan een 2500.

Niet alle JJ OS versies zijn gratis. OS 1 en 2XL kosten je bij elkaar rond de 100 dollar(?), geloof ik.

http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/

Er zijn diverse draadjes over JJ os en MPC1000 die erop werken.

(ik heb geen MPC, maar heb me wel uitgebreid in verdiept omdat een hardware sequencer mij nog steeds tot de verbeelding spreekt en de MPC voor die taak een serieuze kandidaat is. Ik zou ook voor een JJ OS gaan dan)
 
Hoi ! ik wil graag mezelf verdiepen in het hardware matig samplen, ik heb hier totaal 0,0 % ervaring of verstand van.

Hiphop style beats wil ik gaan maken.

Is het dan de bedoeling als je de beat op zo'n ''sampler'' gamaakt heb dat je dan daarme ook de vocals via dat kastje doen, lijkt mij beter via die pc.

Wat voor een raden jullie mij aan en welke is het gebruikers vriendelijkst voor een beginner ?

alvast bedankt !
 
een mpc kun je lekker je "beats" mee maken, mocht ik dan toch echte "zang" in mijn track willen zou ik cubase ofzo gebruiken...

mijn vraag: Wat is nu het verschil tss de blauwe en de zwarte, is dit ENKEL dat de zwarte met de betere pads zijn ? (en zwart zijn ipv blauw)

maar een padfix kan je toch steeds kopen?

cherio
 
Hoi ! ik wil graag mezelf verdiepen in het hardware matig samplen, ik heb hier totaal 0,0 % ervaring of verstand van.

Hiphop style beats wil ik gaan maken.

Is het dan de bedoeling als je de beat op zo'n ''sampler'' gamaakt heb dat je dan daarme ook de vocals via dat kastje doen, lijkt mij beter via die pc.

Wat voor een raden jullie mij aan en welke is het gebruikers vriendelijkst voor een beginner ?

alvast bedankt !

Ik bedoel het niet verkeerd maar ik snap er geen bal van, kan je het mischien proberren anders te verwoorden?
 
een mpc kun je lekker je "beats" mee maken, mocht ik dan toch echte "zang" in mijn track willen zou ik cubase ofzo gebruiken...

mijn vraag: Wat is nu het verschil tss de blauwe en de zwarte, is dit ENKEL dat de zwarte met de betere pads zijn ? (en zwart zijn ipv blauw)

maar een padfix kan je toch steeds kopen?

cherio

Niet alle zwarte hebben goeie pads, enkel de latere zwarte 1000's

Volgens mij kan je dit aan het modelnummer zien
 
je kan het ook zien, de mpc1000s met de goede pads kan je herkennen aan dat de pads uit 1 plastic matje bestaat zegmaar, de oude en slechte pads zijn allemaal individuele pads die gemonteerd zijn.

als je met je vingers een beetje trekt aan een randje van de pads en je ziet dat de andere meebewegen, dan zijn het de goede pads.. zorg hier wel voor, want je wil echt geen nieuwe pad set gaan kopen, ik heb toendertijd mijn mpc gekocht en kon na 2 jaar die upgrade set kopen voor 200 euro.. maarja, ik hou nog steeds van m'n mpc ;)
 
Back
Top