Moog Moogerfoogers

Jopar

Stamgast
Lid sinds
19 augustus 2008
Berichten
122
Hoi,

Vraagje heeft er iemand ervaring met de Moogerfooger MF-103?
Ben namelijk op zoek naar een goede filter-effects box. Weet ook iemand welke winkels die demo-klaar hebben staan/kopen, heb nog niets kunnen vinden regio Zuid-Holland.

Alvast bedankt!



gr
Jopar
 
Heb geen ervaring met de MF-103...maar wel met de MF-102 die ik nog niet zo lang geleden heb aangeschaft.
Ben zeer te spreken over de kwaliteit en de built van de filter....en het klinkt daarnaast ook nog uitstekend voor een ring modulator.

Heb toen wat kunnen uitproberen bij Feedback alwaar ik hem ook heb aangeschaft...misschien dat er bij jou in de buurt een Feedback zit waar je dit ook kunt doen (ik geloof Rotterdam).

Veel succes ermee.... :L
 
De Filterbox is de 101. Ik vond 'm wel aardig, een beetje tam, en heb 'm weer rap verkocht. Anderen vinden 'm geweldig. De 103 is de (uitstekende) phaser, een blijvertje!
 
de phaser heeft wel een typische klank, die ik in ieder geval weer snel zat werd ;) erg wollig. als het om phasen gaat, doet u mij dan maar een musitronics phasor 2.

het filter is ok, zeker als je gaat experimenteren met cv in van een sequencer of zo, maar inderdaad ook weer niet geweldig. koop dan een moog rogue of micromoog, dan heb je een moog filter waar je van alles door kan halen en nog veel meer.

de ringmodulator zou ook mijn keus zijn. geeft een lekker moog randje en het effect is lekker. maar eh, geen filterbox natuurlijk. moog eq is ook erg leuk toruwens, de ouwe dan. ging er hier pas nog 1. kan je ook lekker frequenties filteren.
 
Ok, Alvast bedankt voor de reacties!
Ik ga ff kijken wat betreft de dealers.

:)
 
Nou na flink wat gezoek en gebel eindelijk een dealer gevonden in Den Haag, heb een afspraak gemaakt en ga er straks naar heen, ze hebben alle Moogers demo-klaar staan, en de prijzen zijn ook ok!

Laat jullie wel weten of het wat is.

Jopar
 
heb een freqbox en het filter
allebei zeer ok
klinkt wel gruwelijk hoor
de mix knoppen erop zijn fijn en env follower is ook leuk natuurlijk
een ms20 door de LP klinkt zelfs gruwelijk dik, die driveknop is niet kuttig
en als ik mn midi2cv weer heb straks is die freqbox ook weer een stuk interessanter
 
ik heb het filter en de bass murf. Een truuk is idd met extra cv's aan de gang te gaan. En een dikke bass gitaar klinkt echt wel extra dik door het filter.
Heb er trouwens zeer weinig voor betaald (helemaal in vergelijking met Nederlandse en Duitse prijzen) toen de dollar nog op 1,55 stond :D
 
Nou na flink wat gezoek en gebel eindelijk een dealer gevonden in Den Haag, heb een afspraak gemaakt en ga er straks naar heen, ze hebben alle Moogers demo-klaar staan, en de prijzen zijn ook ok!

Laat jullie wel weten of het wat is.

Jopar


mag hopen dat het niet bij jhim is, want dan betaal je teveel en moet je sowieso oppassen met wat je koopt.

ok prijzen zijn 200 of minder. meer betalen is niet nodig.
 
Doe mij een 104 analog delay voor 200 euro! Dit is de enige die een smak meer kost tweedehands. En de Freq box, omdat -ie nog recent is.
 
Ik ga naar Mtec Music, zie www.mtecmusic.com, naam verkoper ben ik even vergeten, maar laat jullie wel weten, ze hebben daar alles staan wat er verteld werd.

Over de prijzen, e200 is tweedehands? want ik zie ze nergens goedkoper nieuw, ook niet in het buitenland.

Verslag volgt :)
 
200 is een normale prijs voor een tweedehands 101, 102, of 103. De 105 (murf) ietsje meer (250-300) en de 104 moet je maar niet aan denken.
 
Als je 'm niet geprobeerd hebt kun je het ook niet weten. Al die napraterij en hypeing door verkopers. De 101 is ook maar een heel modaal pedaaltje hoor. Voor een modale prijs. Ik kan me niet voorstellen dat de prijs van meer dan 500 euro voor die 104 gerechtvaardigd is. Maar goed, IK heb 'm ook nooit gehoord.
 
ik had freqbox en filter samen voor 325
filter 125

Dikke mazzel! Die Freqbox is net uit. Kun je daar eigenlijk wel wat mee? Ik hoor alleen maar een hoop atonal geknars in demos. Leuk voor depressieve amrukaanse metalheads misschien maar het drijft mij niet naar de winkel
 
Ok,

ik ben er geweest en heb geluisterd/getweaked erna/ermee, ik moet zeggen dat ik het een fantastische bak vond, en tja heb er toen maar direct eentje meegenomen, de laatste. Ze hebben de hele serie Moogers demo-klaar staan incl de CP/VX.

Over Mtec Music, nou ik moet zeggen zeer vriendelijke lui, en degene die mij hielp wist ook wel ea over het apparaat, dus geen slappe verkooppraat, enige is dat ze op afspraak werken, voordeel dat je rustig kunt piele ermee, mij zien ze in ieder geval weer ooit :)

Geen tweedehands, er zal net een dronkaard van 100kg erop getrapt hebben....:)

ook kreeg ik er een stroomadapter bij en een EP-2 (die was wel gebruikt maar gratis!) dat was service vanwege de verbouwing en klanten wat overlast heeft bezorgd, ik heb niets gemerkt, ook niets gezegd :)

ok, ik ga weer verder spelen!
 
Ok,

ik ben er geweest en heb geluisterd/getweaked erna/ermee, ik moet zeggen dat ik het een fantastische bak vond, en tja heb er toen maar direct eentje meegenomen, de laatste. Ze hebben de hele serie Moogers demo-klaar staan incl de CP/VX.

Over Mtec Music, nou ik moet zeggen zeer vriendelijke lui, en degene die mij hielp wist ook wel ea over het apparaat, dus geen slappe verkooppraat, enige is dat ze op afspraak werken, voordeel dat je rustig kunt piele ermee, mij zien ze in ieder geval weer ooit :)

Geen tweedehands, er zal net een dronkaard van 100kg erop getrapt hebben....:)

ook kreeg ik er een stroomadapter bij en een EP-2 (die was wel gebruikt maar gratis!) dat was service vanwege de verbouwing en klanten wat overlast heeft bezorgd, ik heb niets gemerkt, ook niets gezegd :)

ok, ik ga weer verder spelen!

Ok, Mtec, ga ik es effe bookmarken dan, goede tip! :P
 
Ik moet de hele tijd aan de 104 denken.
Is volgens mij echt wel een vet ding.


is erg leuk, zeker als je een sequencer op de cv in van de delay zet, maar laat het afweten in bepaald bereik.
als je bv drums delayt, komt de kick er lekker doorheen, maar van de hihats hoor je niets terug, tenzij je het originele signaal er flink bij mixt. hij maakt dus alles wel erg 'dof'.

kost nieuw rond 450, met de lage dollar. is nog steeds een aardige som.
 
Back
Top