C810 - Inaccessible (Hardstyle)

Raceduif08

Ingeburgerd
Lid sinds
29 mei 2008
Berichten
58
Hallo mensen,

Ik ben nog niet heel lang bezig met het produceren van hardstyle maar heb toch al mijn eerste trackje uitgebracht.:okdan: Ik kon er nog wat aan veranderen maar ga het hier bij laten.

Alle sounds zijn door mij zelfgemaakt.
Misschien vind je mijn kick niet mooi maar het is mijn eigen stijl en ik hou het graag uniek. *D

Ik heb hier veel ervaring uit opgedaan en weet nu veel meer over het maken van sounds en dergelijke.

Ik zou het waarderen als ik wat comments krijg. Tips zijn welkom en misschien ideeen ook. Ik ga het niet meer veranderen maar de volgende keer zal ik dan het commentaar meenemem. (Heb ik van TV)8~

Anyways enjoy the song en doe je volumeknop maar lekker open. Dan zal het er zeker uit knallen.

Linkje-->http://www.speedyshare.com/783790960.html


Groeten
Raceduif

(Andere artiestennaam zal nog komen)
 
De break is erg veelbelovend, maar de rest van je track doet dan niet meer aan de verwachtingen vind ik zelf..

Je kicks zijn dik overstuurd, niet bepaald mooi voor hardstyle als je 't mij vraagt.. (op deze manier)

Je lead sounds zijn een beetje te iel naar mijn smaak, als je hiervoor hele vette saw's zou pakken, dan zou deze track wat meer tot z'n recht komen, als Hardcore track, niet als hardstyle..

Hope this helps:mega:
 
Bedankt voor je comment.

Tja mijn kicks zijn overstuurd. Het is inderdaad geen standaard kick. Zie als ik luister naar een paar hardstyle tracks klinken alle kicks allemaal haast hetzelfde. Dus ik dacht laat ik eens wat nieuws doen. Ik kwam met dit resultaat en zelf vind ik het wel mooi klinken.(Maar ieder zijn eigen mening.)

Bedankt dat je de break wel mooi vond;) Leads zijn misschien wat te iel ja. Te veel reverb.

Als laatste vat ik op uit jou mening dat dit goed zou zijn voor hardcore? Dit vind ik zelf niet en andere mensen ook niet. Maar goed misschien heb ik het ook wel mis.

Ik stop veel tijd in het maken van mijn eigen sounds. Ik gebruik geen samples. En het klinkt niet als het standaard hardstyle. Alle hardstyle tracks klinken ongeveer hetzelfde. Zelf probeerde ik iets vernieuwends.

Maar hartstikke bedankt voor je commentaar. Ik zou graag nog horen hoe andere mensen van dit forum ertegen aan kijken.
 
ik vind hem wel lekker klinke hoor, zeker voor een eerste track :okdan:

op sommige plekken ietwat andere samples, minder/andere fx gebruiken,

dan word het wat!

ga zo door !

grtz

:mega:

ps; de kick is zo slecht nog nie hoor :engel:
 
Het idee is geen eens zo slecht als ik eerlijk ben, de kicks verpesten het alleen een beetje. Er zitten best hele dikke sounds in alleen verpest de kwaliteit van de track het een beetje. Het mist de juiste Eq, reverb, etc.
Melodie is lekker pakkend :yamaha:

Heb wel eens snippets in een ander topic van je gehoord en wat me blijft verbazen is dat mensen je gezegd hebben dat je niet in het rode moet gaan werken maar je dit toch doet.
 
Heey Digital,

Ik heb lang aan het masteren gewerkt. Ik dacht zelf dat het wel goed klonk. Maarja als je zelf mastert dan hoor je soms het ook heel anders.

Voor het masteren van mijn track gebruik ik Izotope Ozone. Vind het zelf een heel goed programma alleen weet er nog niet alles van. Maar ik denk dat het hiermee wel moet lukken.

En je laatste opmerking heb ik nog een vraag over. Kijk er werd gezegd dat ik niet in het rode moest werken, dus ik dacht laat ik er een maximizer opzetten(Zit bij ozone). Hierdoor was ik heel ver van het rode weg.(Als het nodig is maak ik er een foto van) De kwaliteit kwam er ook niet onder te lijden. Is het goed dat ik er een maximizer overheen zet? Want ik jou oren klinkt het toch wat te hard ofzo?

Ienegeval bedankt voor je comentaar en ook dat van Joostum:okdan:
 
Als t gaat vervormen,crunchen etc oftewel als je signaal clipt, dan zit je niet goed ;-)

Probeer ALLES op een redelijk niveau te doen, dit bouncen en als je gaat masteren UIT HET ROOD blijven, nogmaals doe dit dus ook tijdens het maken van je track..

Ik blijf bij m'n mening, de basis is er, ik vind dat je uit deze idee veel meer had kunnen halen, en aangezien je schijnbaar van rossen en disstorted sounds houdt, zou ik wat Hardcore tracks proberen als ik jou was..

Just my 2 cents.. :W
 
Het stukje ging niet vervormen maar kwam wel in het rood. Dus ik dacht laat ik de maximizer eroverheen gooien. Ik had waarschijnlijk meer uit deze productie kunnen halen en dat weet ik ook wel, maar ik ben ook nog een beginnend en jonge producer. Ik dacht laat ik verder gaan met mijn nieuwe track.(Die denk ik beter zal klinken en geen fouten zal bevatten)


Hardcore is niet mijn stijl.
 
Back
Top