E-mu 0404 usb input problemen

jerome2k8

Nieuwkomer
Lid sinds
18 mei 2008
Berichten
3
Hi Guys, eerste post hierzo... helaas gelijk over een probleempje dat ik heb maar toch... relax forum, lees al een tijdje mee :).

Here it goes:
Ik heb al een tijdje de e-mu 0404 usb, alles werkte prima. Had de inputs nog niet echt gebruikt, wel ff getest met een mic en volgens mij ook line in... weet alleen niet zeker of dat in m`n oude setup was of niet.

Nou heb ik gister een nord rack 2x aangeschaft (yeeeh :dubbel:) en aangesloten via line in... Dit gaat via zo`n combo input van xlr/jack, ik heb ze aangesloten via jack. Eerst deed alleen de tweede input het en dacht ik dat dat aan de settings van mn nieuwe synth lag, later bleek dit niet het geval... Dus ik kabels testen overnieuw aansluiten ed, en nu doen ze het allebei niet meer :s.

Heb alles even een nachtje laten staan en net weer getest, de linein werkt nogsteeds niet, maar als ik op een van beide inputs een mic aansluit via XLR doet die het weer wel!!

Ik zou echt niet weten waar het aan ligt... De outputs van de synth werken btw wel, heb hem ook direct op mn speakers aangesloten. Heb ook de search op het forum gebruikt, maar kwam geen vergelijkbare problemen tegen...

Hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt in ieder geval.

Jeroen.
 
Hey,

En hartelijk welkom op de kletsstek aka synthforum, hoop dat je er veel goede tijden mag beleven.

Over je vraag: om het even duidelijk te hebben, heb je gecontroleerd of het aan niets anders dan je 0404 kan liggen. Het klinkt nl. sterk als een kapotte kabel. Probeer eens een ander apparaat aan te sluiten, andere kabels te gebruiken.

Andere optie kan nog zijn dat de HiZ aansluiting een andere strip gebruikt in de Patchmix, die je moet unmuten oid. Ik heb zelf de 0404 PCI dus heb geen ervaringe verder met het verschil in XLR en Jack.

Succes.
 
hi, thanks voor de suggestie.

Ik heb de kabels al omgewisseld en daarrnaast ook in een los effectenbakje gestoken, dan werkt het wel gewoon...

Die patchmix software kwam ik al eerder tegen in posts maar zit niet standaard bij de 0404 USB, volgens mij las ik ergens dat het daar ook niet mee werkte... Ik kan het in ieder geval niet downloaden bij de support site van emu...

Kan het iets anders zijn?
 
Mmmmm...

Heb je wel geluid via direct monitoren over een koptelefoon? Als dat niet zo is, zou idd je jack aansluiting stuk kunnen zijn, is wel op te lossen met een verloopstukje, maar ik zou er niet blij mee zijn.

Wat ook nog kan is dat de twee ingangen hun eigen ASIO input hebben in je programma. Zou je bij de inputs moeten kijken, en wellicht vernieuwen als je de Nord hebt aangesloten.

Suc6
 
Back
Top