Piano + zang track

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
Alkmaar
ohjee, ik weet niet goed wat te zeggen...ik "snap" de track gewoon niet, de tonen die de zanger treft zweven tussen allerlei toonhoogtes en toonsoorten in, ergens is het allemaal totaal tragisch, dan eindigt het weer met een klein doedellijntje. Interessant was het wel, maar dat is waarschijnlijk niet echt, wat je wilt horen als review. Heb niet "gerated" vanwege het niet snappen.
 
ohjee, ik weet niet goed wat te zeggen...ik "snap" de track gewoon niet, de tonen die de zanger treft zweven tussen allerlei toonhoogtes en toonsoorten in, ergens is het allemaal totaal tragisch, dan eindigt het weer met een klein doedellijntje. Interessant was het wel, maar dat is waarschijnlijk niet echt, wat je wilt horen als review. Heb niet "gerated" vanwege het niet snappen.

Elke reply is goed! Ik wil groeien in het maken van songs en dan is geen commentaar krijgen natuurlijk niet wenselijk. Want van geen commentaar leer je niks.
 
Ik vind het erg leuk dat iemand eens een piano + vocal nummer op SF heeft gezet, want dat ben ik nog niet veel tegengekomen. Ik betrapte mezelf erop dat ik deze stijl niet verwachtte van de man op de foto. (wat meer over mij zegt imho) Het begin vind ik beter dan het einde. Het heeft iets mysterieus.
 
Het feit dat het weer eens wat anders is, vind ik verfrissend... maar je voelt 'm al aankomen, de MAAR...

Op basis van de tekst en het begin is het idee achter de track om een bepaalde sfeer en gevoel op te wekken. Daarin slagen jullie. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat in het tweede deel de aandacht wordt afgeleid. Enerzijds komt dat doordat de zanger meer uitpakt met de high notes en anderszijds de riedels van de pianist die afwijken van het oorspronkelijke thema.

Mijn advies is om in zo'n soort track te blijven bij het ingezette thema, tenzij je door middel van meer tekst een draai aan het nummer geeft. Ook zou het naar mijn smaak mooier zijn de zang minimalistisch te houden, nu overheerst ie in het tweede deel.

Ik hoop dat je wat kunt met deze (goed bedoelde!) feedback.
 
Back
Top