[DIY] Hilltree filter met schakelbare smerigheid

de losse pdf werkt wel, tnx
 
Hier even alle bestanden los zoals ze in het zipje zaten, ik had eigenlijk een rarretje willen uploaden maar dat vind de server niet goed.. :D

Het PDF bestand wat bij deze post zit kan je gebruiken om een print mee te etsen, de andere bestandjes kan je opslaan en als 'guide' gebruiken bij het solderen.
 

Attachments

  • Hilltree Filter 2.pdf
    21,9 KB · Bekeken: 82
  • Hilltree Filter All Layers.png
    Hilltree Filter All Layers.png
    45,7 KB · Bekeken: 76
  • Hilltree Filter Drills.png
    Hilltree Filter Drills.png
    15,4 KB · Bekeken: 70
  • Hilltree Filter PCB.png
    Hilltree Filter PCB.png
    6,7 KB · Bekeken: 68
  • Hilltree Filter Silkscreen.png
    Hilltree Filter Silkscreen.png
    15,9 KB · Bekeken: 68
Ik had niet gezien dat Hilltree de plaatjes in een pdf had gezet, in ieder geval zijn die nu niet meer te missen,
maar het pcb zelf wat je moet afdrukken om ets te kunnen maken zit in de bovenstaande pdf die ik net heb gepost, en anders ook in het zipje wat op de vorige bladzijde staat.

Goed, hoop dat het duidelijk is zo in ieder geval..
 
Echt een fantastisch project. Maar, misschien een domme vraag, maar moeten de condensators elektrolytisch of keramisch zijn?

Toine
 
keramisch.
enkelen kunnen wel elco's wezen zoals c1 c2 en c5.
Maar zo klein vind je ze vaak niet..en bij "grotere" elcos ga je zo ook horen [bas lastiger en toch wat trager reactie]
Ik heb alles zo ideaal toen op elkaar afgestemd ,maar...je er is ruimte genoeg voor experimenteren.
 
Ok bedankt. Hoe kan ik dit voortaan herkennen?
Maar zo klein vind je ze vaak niet..
Nou, ik heb toch elco's hier uit een versterker, van 1 uF, of 4,7uF, maar ja, 6,8uF kon ik natuurlijk weer niet vinden!
 
Laatst gewijzigd:
er zit maar 1 condensator in de micro waarde uF , en dat is C9
De rest is allemaal nano [nF]

Zo ziet een elco eruit.

condensator.JPG


Er zijn dus 2 soorten van condensatoren..de gewone en de elektrolytische [elco]
Elco heeft een + en/of - aanduiding
 
zo ver ik er wat van af weet:

het verschil is dat er bij een elco minimaal de min-kant staat aangegeven met een - teken. en /of plus met een +.

en/ of de min-kant een zwart balkje is, en de plus een open balkje.

en bij keramische condensators is er geen sprake van een min en plus, dus wordt dat ook niet aangegeven.
 
pcb's

pcb's

Hallo allemaal,

Er zijn redelijk wat aanmeldingen voor de pcb van het filter

De printjes voor het filter kosten 15 euro per stuk (1 pcb = 1 filter)
geboord en met fluxlaag. en kosten 27,50 per 2

Dit is incl verzenden binnen Nederland (voor België 16 per stuk)
voor de mensen die nog niet mijn bankgegevens hebben pb even
of stuur mail

productie kan beginnen
aanmelden kan nog maar niet heel erg lang meer........:eureka:
 
Voor de mensen die nog inspiratie zoeken om ergens mijn filter in te bouwen....ik ben alweer bezig met een volgend project ;)
Dit is een soort van ekdahl moisturizer clone.
Dus een goedkope verentank ...een preamp/versterkertrap.....mijn filter...mijn vintage fuzz.
Voor een paar tientjes moet dit realiseerbaar zijn [iig goedkoper dan die bijna 500 voor een ekdahl]

Bouw beschrijving en schema's worden natuurlijk mooi beschreven op dit forum...... maar dat komt natuurlijk nog ;)

Nog een vid wat dit voor een ding is....
 
Nou............ehhh !!!
!! Er zijn 2 fouten ........... !!

Electrodancer , ik denk dat je een ouder ontwerp voor de pcb hebt gebruikt, bij R1 zit het bovenste pootje namelijk nergens op.
Dit is natuurlijk makkelijk met een klein draadbrugje te verhelpen naar de ingang.

En de laatste pcb /ontwerp tekening [ dus echt in de tekening , niet in de pcb]
Staat dat R3 -47k is...dit moet eigenlijk 220k wezen. Zie mijn schema op pagina 1.
Nu is het niet zo erg, zeker niet als die met een goed signaal op de input zit, maar met een zwakker signaal kan die R3-47k iets van het signaal afsnoepen.
Heel klein beetje input volume verlies dus.

morgen word die verder getest.
 
Hij is verder goedgekeurd !!!

Alles doet het verder.
Op de foto hieronder zie je dat er met een witte draadlus het "foutje" is verholpen.[links boven]
Makkelijkste is dit voor anderen om deze lus ook gewoon aan de bovenkant te maken.
Ook als deze lus er niet in zit doet het filter het gewoon.
Deze weerstanden rond de in en uitgangen zijn geplaatst om eventuele plop /knak geluiden te voorkomen door ontlading van buffer condensatoren van externe apparatuur.

rechts op de print heb ik even de filter trappen getest met een draadje/krokodillenbek , en dat doet het ook.
 

Attachments

  • pcb filter (Small).jpg
    pcb filter (Small).jpg
    59,9 KB · Bekeken: 73
Back
Top