[DIY] Hilltree filter met schakelbare smerigheid

in het nieuwe schema staat 12 volt voeding. in het orgineel van Hilltree stond van 9 tot 12 volt.

maakt het wat uit voor het uiteindelijke effect als ik het met een 9 volt batterij voed?
 
in het nieuwe schema staat 12 volt voeding. in het orgineel van Hilltree stond van 9 tot 12 volt.

maakt het wat uit voor het uiteindelijke effect als ik het met een 9 volt batterij voed?

Nee hoor, kan gewoon op een 9 volt blokje of een adapter.
Ik denk zelfs dat die het gewoon volhoud van 6 volt tot 18 volt.
 
wachten duurt altijd lang....................................................... ;)

Kastje is zover klaar...kleiner knopje erop, en het ledje doet het ook al.

attachment.php
 

Attachments

  • 3 (Small).JPG
    3 (Small).JPG
    71,4 KB · Bekeken: 73
Ik denk dat dit kastje mijn nieuwe "Secret weapon" word.
Dus een kasje waar het geluid van je hoofd instrumenten doorheen gaan.
Ook al staat die uit......dit kastje is echt noodzakelijk voor je goede geluid !!!
En zonder klinkt alles dof en niet vet.
En heb je zo iets niet, ben je gewoon lame :D

Het bovenstaande heb ik vaker gemerkt.
Iedereen heeft wel iets , of probeert iets te krijgen/maken wat een ander niet heeft.
Denk aan die uber synth of fx...........
En het uiterlijk van mijn nieuwe versie filter heeft al iets ongewoons en vreemds .
Dus uitermate geschikt om hieraan te voldoen [ook al staat die uit]
 
Tjeesz... krijg ik een opmerking van dat ik misschien de maker van de shermanbank ben.....
En dan ga ik wat youtube vids kijken van deze persoon en zijn shermanbank...kom ik op het idee dat het ook erg cool is om mijn "vintage Fuzz" er bij in te maken , wat er dan een beetje op lijkt.
Dus een soort van "mini sherman"
Dus weer een paar knoppen erbij en gelijk een test mp3 gemaakt van de combinatie.[ik heb het filter en de fuzz ook nog in aparte bakjes]
Pas op voor je speakers , deze is droog/onbewerkt opgenomen en komt af en toe erg rauw uit de speakers.
Nou...je bent bedankt hoor !!!! :mexico:
attachment.php
 

Attachments

  • mini sherman.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 71
  • 4 (Small).JPG
    4 (Small).JPG
    73,2 KB · Bekeken: 73
net zo smerig als 'the shermanator' uit de 'American Pie' movies!
 
Haha, tja je bent zo enthousiast over elektronica en daarnaast bovendien overduidelijk niet vies van een beetje harmonische vervorming, dus het zou mij niet zo verbaasd hebben als het zo was eigenlijk :) Hulde voor al je uitleg over je ontwerpen!
Eneeeh... de mp3 klinkt hip! :)
 
Ik weet niet of er de behoefte aan is voor een cv controlled versie van dit filter voor in een modular of zo.
En welke dingen zijn mooi om cv te regelen ?
Misschien alleen de cutoff ,of ook en trigger/puls dat die hard ingeschakeld is ?

Extra modificaties zijn eigenlijk niet meer te bedenken , omdat dit minimale filter gewoon compleet is.
Extra's natuurlijk wel , die kun je ervoor of erachter plaatsen, maar dat heeft weer niets met het filter op zich te maken.
 
ADSR, getriggerd door audio input? :-P
 
Dus weer een paar knoppen erbij en gelijk een test mp3 gemaakt van de combinatie.[ik heb het filter en de fuzz ook nog in aparte bakjes]
Pas op voor je speakers , deze is droog/onbewerkt opgenomen en komt af en toe erg rauw uit de speakers.
attachment.php

Klinkt erg dik....heb je nu de twee pedaaltjes door elkaar heen gehaald, of heb je twee printplaatjes op elkaar aangesloten?

En gaat het filter door de fuzz, of de fuzz door het filter.

Als je zoiets modulair kan maken, werkt het dan op doepfer stroom?
Persoonlijk zal ik alles wat draaibaar/schakelbaar is op een CV hebben. Heb je tenminste wat om te moduleren:)

Wat ook mooi zal zijn is een CV op de dry wet, of een aan/uit gate input. Liever de eerste.

Een dubbele CV input op het filter, 1 om aan te sturen en de ander voor een env.

Nog dikker is een potmeter bij je CV om hem in de - of de + te laten reageren.


Groeten Bruce
 
Hey ,....eehh..je weet toch wel dat ik voordat ik hier alles plaats, al wat proef dingen hebt gemaakt ?
Dus proefopstellingen...test printjes...klare kastjes... :D
Filters heb ik van een paar jaar geleden nog wat liggen [tread is ook al 2 jaar oud] en de fuzz had ik ook al in wat kastjes.
Maar, ik heb hem eerst door de filter gehaald een daarna de fuzz.
De fuzz vind namelijk wat meer signaal fijn , en dat word dan geleverd door het filter.

Doepfer stroom ? alles werkt van +8 volt tot +18 volt...niet kritisch.
Het idee werd al wel geopperd om met vactrols te werken.
Dit gaat altijd mooi omdat je galvanisch gescheiden werkt , nadeel van vactrols is dat het door het systeem toch wat trager werkt en in situaties waar snel in gereageerd moet worden niet zo goed werkt.
Maar het staat je natuurlijk toe ,om daarmee zelf te experimenteren ;)

Ik heb zelf al een ext. cutoff regeling gemaakt bij mijn kastje.
En ik zal binnenkort [als ik tijd/zin heb] om wat opties , met transistoren of optocouplers te regelen.
 
Even een test mp.3'tje gemaakt.
Simpel riedeltje met een strings erdoorheen.
Gemaakt door een digitale bak.

In het begin, het filter wat in een neutrale stand, daarna wat extremer.
En wat geschakel tussen de condensatoren.
Gewoon wat aan de knoppen draaien.

Ik hoop dat mijn idee van smerigheid overeenkomt, met die van de forumleden :)

Ik vind dit simpele filter wel leuk klinken dan de geheel doordachte fabrieks dingen.
Die gaan meer van "mhuaaaaaah".
Deze gaat meer van Mhuaaaghhhggggaaahhrrrrraaaah!!!!!..rochel .... :)

Zo, dat is zeker smerig. Dat kan lekker bruikbaar zijn!

Cool man.
 
ADSR, getriggerd door audio input? :-P

Hehe ...bij zo iets word het schema gelijk een veelvoud groter.
Past eigenlijk daarna niet meer in de categorie "eenvoudige projectjes"

Ook word het dan meer een AD [of AR] dan een ADSR.
Omdat je het audio in afhankelijk wil hebben.
Sustain erbij maken is erg moeilijk als het ingangs signaal maar een korte puls is ;)
Eigenlijk wil je dus gewoon een enveloppe filter hebben...............
 
Wat ook aardig is, is een aparte gekke grappige rare LFO op de cutoff. dus niet de zoveelste wobbel auto wahwah...maar iets geks...nieuws....'random' met structuur! :-)


Dit is, neem ik aan, een LPF.
zou je ook een Highpass versie kunnen ontwerpen? of wordt dat meteen een heel ander verhaal?

te samen vormt dat dan weer een bandpass. ook leuk!
 
Die schakelaar , wat schakelt tussen de condensatoren zijn dus frequentie bereiken.
Dus cutoff van lage frequenties tot hoge frequenties.
Ook het grond geluid veranderd mee met die schakelaar.
Het is dus ook een primitieve highpass /bandpass filter.
Maar om zo iets echt met 12db/oct of 24db/oct functies te maken , is dit wedereom te groot voor een "eenvoudig" projectje.
Zulke schema's, om zo iets te maken zijn er al genoeg online ;)
Een lfo op de cutoff kan als ik een versie heb die ook een c.v in heeft.
Eenvoudigste manier is om een tor of een optocoupler in serie met de cutoff potmeter te zetten.
Dan kun je van alles extern regelen.
 
Bon. Het duurde even, maar hier is 't pcb voor het Hilltree Filter versie 2.

Alle benodigde bestanden zitten in de bijgevoegde zip. Succes er mee!

Bestellingen van het pcb bij Electrodancer, mail naar : sfpcbservice@gmail.com

Vermeld het aantal pcb's wat je wil en je adres, ED neemt dan contact met je op.
 

Attachments

  • HilltreeFilterV2.zip
    102,4 KB · Bekeken: 78
ligt het aan mij of werkt die zip niet? zie er alleen een bestand zonder extensie in zitten en die kan ik niet openen.
 
Back
Top