Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Beetje rommelige discussie zo, hoewel best geinig enzo..

maar waar het om gaat is dat men illegale downloaders wil afsluiten van internet.

Hier hoopt men mee te voorkomen dat er te veel gedownload wordt en dat er meer gekocht gaat worden. De vraag is of dit gaat werken. Het is in ieder geval iets wat uitgeprobeerd moet worden, dit draagt weer bij aan het leerproces wat alle betrokkenen doormaken.

Los daarvan is er natuurlijk wel ook nog de ethische kwestie aan de orde wat betreft het illegaal downloaden en de aanpak daarvan.

Uitgevers hebben minder inkomsten door het downloaden, dat is gewoon zo. De vraag is of dat dat erg is. De meeste downloaders vinden van niet, de meeste uitgevers vinden van wel. Logisch natuurlijk.

Wie heeft er het meest te zeggen over het materiaal dat gedownload wordt, dat zijn de uitgevers natuurlijk. Zij staan dus in hun recht illegaliteit te bestrijden binnen de mogelijkheden die de wet biedt.

Waar gaat het pas echt mis, daar waar de wet aangepast wordt ten nadele van de eerlijke burger om de 'oneerlijke' burgers aan te kunnen pakken ten voordele van de uitgevers.

Deze praktijk vind tegenwoordig overal plaats, er is een excuus wat de basis is voor het uitvoeren van nieuw beleid wat ten koste gaat van de eerlijke burgers.
De rechten van de eerlijke burgers worden geschonden door het aanpassen van wetten en het verruimen van mogelijkheden voor instanties om burgers in het algemeen nog beter te kunnen controleren en waar nodig te bestraffen.

Ik ben tegen een systeem waarin wordt gestreefd naar totale controle over iedereen om vervolgens alle betrokkenen een zogenaamde 'eerlijke en passende' behandeling te geven.

Eenmaal een dergelijk systeem bestaat zal je zien dat er op allerlei manieren misbruik van wordt gemaakt en waartegen geen verdediging mogelijk is.

Ik vind het daarom ook de verantwoording van de overheid dat deze streeft naar een systeem waarbij de 'eerlijke' burger zijn of haar belangen altijd voorop staan en dat deze zich extra kritisch opstelt tegenover instanties die juist veruiming willen van opsporings en bestraffingsmogelijkheden.

Een overheid dient in eerste instantie de volksbelangen te dienen, een overheid wordt gekozen door het volk.
Een bedrijf moet flexibel zijn en meegaan met zijn tijd en differentiëren wanneer nodig zoals ieder ander bedrijf.

Voorbeeldje: Ik koop mijn meel bij rechtstreeks bij de molenaar en ik heb een broodbakmachine, de bakker en tussenhandelaren verdienen dus geen geld aan mij. Als iedereen een broodbakmachine heeft en bij de molenaar zijn meel gaat halen, dan moet de bakker daar op inspelen.
Stichting 'Broodroof' kan dan proberen broodbakmachines via een lobby in Den Haag de illegaliteit in te verdrijven wat misschien nog lukt ook, maar beter is dat de bakker en tussenhandelaar differentieert.

Zo is skype een concurrent van het vaste telefoon netwerk en zijn vrijwilligers concurrenten van betaalde jobs.. en zo beconcurreert iedereen elkaar, al dan niet volgens de wet illegaal.

Downloaden verbieden ten koste van privacy, ik zeg nee. Het verhogen van abbo gelden tbv copyrighted selling companies, geen probleem mee, en dit is prima te regelen met downloadlimiten met bijbehorende abbo gelden, maar het moet niet te gek worden. Ik wil best 1000 minuten kunnen bellen met mijn mobile, maar daar wil ik niet 100 euro per maand voor moeten betalen, zo ook dus met downloaden. Het mag best wat kosten, maar het moet wel binnen de totale maanduitgaven passen.

Offtopic, in 2013 gaan we rekening rijden.. ook weer zo'n fantastische privacy vernietigende maatregel.. en als je je aan alle privacy maatregelen weet te ontrekken, dan val je uiteindelijk op omdat je in geen enkele database voorkomt en gaan ze je hoogstwaarschijnlijk persoonlijk achtervolgen om te kijken wat je allemaal uitvreet.. bah bah bah!!

Liever het abbo geld wat omhoog, dan zijn we klaar toch?
 
Artiestenalbums verkopen minder dan de verzamelcd's.
Dat zijn voorbeelden van harde cijfers waar het om gaat.

Dat is denk ik ook genre-gerelateerd, want in sommige andere muziekstromingen is dat juist andersom, daar raak je verzamel CD's aan de straatstenen niet kwijt
 
Als iemand wil weten wat ik gebruikt heb lever ik wel een urinesample in, dan mogen ze zelf gaan zoeken :D

deze vind ik wel goed lol :dubbel:

kijkt er niemand naar de voetbal nu?
 
Bron : Nu.nl

'Mythes' rondom muziekdownloaders doorbroken

Uitgegeven: 27 juli 2005 14:57
Laatst gewijzigd: 27 juli 2005 15:36

AMSTERDAM - Mensen die online illegaal muziek uitwisselen zijn ook degene die het meeste geld uitgeven aan legale muziekdownloads. Dat is gebleken uit onderzoek van onderzoeksbureau The Leading Question. Zij downloaden zelfs vier en een half keer zoveel legale liedjes als de gemiddelde persoon. Dat schrijft de BBC.

De muziekindustrie er zou volgens het onderzoek beter aan doen muziekruilers te verleiden tot het gebruik van legale alternatieven in plaats van juridische maatregelen tegen ze te treffen. Volgens het bureau zijn de legale downloads dit jaar al verdrievoudigd. In het eerste half jaar van 2005 zijn er al 10 miljoen liedjes op legale wijze gedownload.

Gesteld wordt dat mensen die vaak illegaal muziek downloaden gemiddeld zo'n acht euro per maand uitgeven aan legale muziekdownloads. Gewone muziekfans besteden gemiddeld zo'n 2 euro aan legale muziekdownloads.

Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat muziekliefhebbers die het niet zo nauw nemen met piraterij hooggewaardeerde klanten zijn, aldus Paul Brindley van The Leading Question.

De onderzoekers benadrukken dan ook dat het een mythe is dat illegale downloaders geldwolven zijn die tegen alle regels in muziek gratis willen hebben. Echte muziekliefhebbers zijn in werkelijkheid juist heel enthousiast over betaalde diensten, mits ze waar voor hun geld krijgen.

Goed, juridisch gezien bestaat illegaal downloaden dus niet.
De downloaders zijn volgens dit onderzoek ook de "goede klanten".
Iedere koper van blanco CD's DVD's krijgt inmiddels een heffing door z'n strot geduwd die, volgens de uitvoerenden van deze heffing, bij de rechtmatigen terecht komt.

Gelet op het bovenstaande trek ik dus zonder scrupules het net leeg. :D

Misschien is het zinvoller voor de muzikant om er voor te zorgen dat de door deze stichting geinde gelden ook daar terecht komen waar ze horen.

En, @Demian
Ik vind het daarom ook de verantwoording van de overheid dat deze streeft naar een systeem waarbij de 'eerlijke' burger zijn of haar belangen altijd voorop staan ........
Een overheid dient in eerste instantie de volksbelangen te dienen.....

Europeese Grondwet, Referendum, BTW verhoging .... Nee, daar zou ik echt niet al te veel vertrouwen in hebben.

Ik ben het dan ook eens met het door jou genoemde voorbeeld van de molenaar / bakker ; Times are changing... pas je daarop aan of ga ten onder.
 
En waar moet je dan je boodschappen van doen ? Dan wil ik wel bakkers die uit liefde mij gratis brood geven en garages die met liefde gratis mijn auto repareren.
En natuurlijk woningbouwbedrijven die met liefde mij gratis een huis laten huren.

Idd,.. nou zeg je iets zinnigs.

waar we naartoe moeten is idd,.. gratis eerste levensbehoeften voor iedereen.
Voedsel,. huisvesting en ga zo maar door.
Alles is in handen van de multimannen. Dat moet eens stoppen. Onvermijdelijk!!
Geeft het nog een jaar of twintig en je zult zien dat we al een eind op weg zijn. Het internet zal daar geen onbelangrijke rol in spelen. En wij staan aan de vooravond van een economische revolutie.
Het gaat niet alleen om mp3s namelijk.
Allerhande informatie en techniek is ineens binnen handbereik gekomen van de kleine mens. De eerste 3dprinters voor het grote publiek komen binnen een paar jaar op de markt. Wat denk je dat dat doet met bv de designindustrie en de verpakkingsmagnaten,.. om maar es wat te noemen,.. maar dat wordt te veel off-topic dus daar gaan we maar niet verder op in.

Als je muziek wilt verkopen zul je altijd op de tweede plaats staan in het budgetboekje. Zo was het altijd,.. een beetje gerommel in de economie en hup alle kunstenmakers zijn gelijk failliet.
http://www.famiweb.be/nl/De-krekel-en-de-mier

Ik heb trouwens een tijdje redelijk kunnen leven van parties en livesets en wat langer geleden optredens als toetsenist bij een reggaeband.
Daar verkochten we dan vinyl en cassette,.. lekker underground.
Geen bumabla,. geen sony bmg enz.

Van de dozijn platen die officieel zijn uitgebracht ben ik financieel niet veel wijzer geworden. Was ook niet de bedoeling,.. Buma heeft nooit kunnen achterhalen op welke verzamels in israel en het oostblok mijn nummers nou precies waren verschenen en wie daar verantwoordelijk voor was. En zo ken ik nog legio verhalen van andere muzikanten.

Ik ken r nog wel wat van de oude garde die het nog steeds goed doen in de europese underground en ook nog steeds met winst hun vinyl weten te prakken.

Leuk, straks stikt het nog meer van die "beetje" muzikanten en verstaat niemand zijn vak echt meer goed.

Nou,.. dat van die "beetje muzikanten" zullen we maar niet al te serieus nemen he?
Dus jij verstaat je vak en wie niet wordt uitgebracht zal wel geen talent of techniek hebben??? Wat een gelul. Even gewoon uit interesse,..Hoeveel van de mensen hier hebben een conservatorium of iets gelijkwaardigs afgemaakt?
Jij? Het gros van de toppers zijn maar een beetje muzikant of iig zo begonnen.

We hebben het hier over een veranderende wereld waarin het individu ook wat te zeggen heeft en een prachtige spreekbuis heeft gevonden waarmee heel de wereld bereikbaar is. Jonge mensen die, waar mogelijk, de stoelpoten onder het economisch stelsel wegzagen zodat ze met zn allen gezellig en vooral gratis het werelderfgoed kunnen delen.
De heersende orde ziet zijn macht versnipperen en iedereen die tot nu toe braaf heeft meegewerkt staat straks met de billen bloot.
Jammer,.. maar dan had je maar eerder moeten weten dat ze echt alleen het beste met zichzelf voor hadden.
Zowieso snap ik niet zo goed dat iemand met jouw hardcore underground achtergrond zo'n fatsoensrakker is als het om z'n centjes gaat,.. als we vroeger een pakhuis moesten kraken om een illegale te droppen stond je vast met je platenkoffertje vooraan. Gheheh,..

Free tekno for the free,.. weet je nog?
 
appels en peren noemen ze dat.

Om het wat dichter bij huis te zoeken:
Bekende hardcore verzamelcd serie verkoopt rond 2001 minstens 25.000 stuks.
Zelfde serie verkoopt in 2007 3000 stuks.

Andere bekende hardcore verzamelcd serie verkoopt rond 2000 12.000 stuks.
Zelfde serie verkoopt in 2007 900 stuks.

Artiestenalbums verkopen minder dan de verzamelcd's.
Dat zijn voorbeelden van harde cijfers waar het om gaat.

Even een beetje offtopic

Niet om nou collega's op de teentjes te trappen, maar; er wordt ook nog maar weinig goede hardcore gemaakt tegenwoordig. Er is nog een handjevol producers dat echt goede tracks maakt en dat zijn meestal de mensen die in de hoogtij dagen ook al het heft in handen hadden. Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen, maar de meeste nieuwe producers halen bij lange na de kwaliteit van de grote mannen niet.

Ik zelf doe hier even hard aan mee hoor, mainstream vind ik niet leuk om te maken, ik houd alleen van vage mechanische shit met vage sounds en vooral geen melodietjes. :duivels: Dat verkoopt nou eenmaal niet of nauwelijks :D Daar heb ik vrede mee, zo nu en dan is er een labeltje dat mijn platen vet vind en dan komt het uit en dat deze dan gedownload worden....

stjah... C`est la Vie!

Maak me daar niet zo druk om, voorlopig heb ik een goede baan met weinig uren waarmee ik mijn studio addiction bekostigen kan en als je maar hard genoeg werkt in je hokje dan heb je misschien ooit wel dat ene hitje waarmee je jezelf op de muzikale kaart zet. :mega:


Hoe was dat ook alweer ? "My Claim to Fame" ? :D
 

Daar gaat het dus om,Frankrijk zegt juist dat illegaal downloaden wel bestaat,en wil dat juist aanpakken...

Overigens is in Hoger beroep ook nog steeds niks gezegd over of een thuiskopie nou illegaal is of niet,dat laten ze buiten beschouwing (staat ook in dat stuk wat jij aanhaalt)...

Feit blijft wel dat de artiest geen toestemming verleent voor die gratis verspreiding van zijn muziek,dus is een ieder die aan die verspreiding meewerkt illegaal bezig (staat ook in dat stuk)...
Nieuwsgroepen,torrents en p2p sites zijn zelf niet illegaal bezig,maar wel de mensen die de files via die netwerken verspreiden..naar mijn mening mogen ze dus gewoon die sites platleggen,iedereen weet donders goed dat het overgrote deel wat geshared wordt gewoon illegale files zijn (software,films,muziek en zelfs foto's)...

Heb jij wat tracks gedownload en geef je die aan iemand anders,of draai je die op je werk,of laat je die in het openbaar horen,dan ben je in overtreding...(wederom duidelijk uitgelegd in dat artikel)...in andere landen gelden weer andere regels...hoog tijd dus voor globale afspraken,iets waarin Frankrijk en Engeland nu dus het voortouw nemen...


De downloaders zijn volgens dit onderzoek ook de "goede klanten".

Denk je echt dat dat waar is ? Volgens mij is dat onderzoek ondertussen al door diverse andere onderzoeken tegengesproken...en door de praktijk ; als dat namelijk waar zou zijn dan zouden de muziekverkopen juist gestegen moeten zijn,iets wat dus niet waar is...

De muziekverkopen dalen al jaren,en die daling loopt gelijk met de ontwikkeling van internet...sterker nog : er blijkt ook dat de muziekverkopen sterker dalen in juist die landen waar meer snelle internet verbindingen zijn...(bijv. Nederland)...


Iedere koper van blanco CD's DVD's krijgt inmiddels een heffing door z'n strot geduwd die, volgens de uitvoerenden van deze heffing, bij de rechtmatigen terecht komt.

Misschien is het zinvoller voor de muzikant om er voor te zorgen dat de door deze stichting geinde gelden ook daar terecht komen waar ze horen.

Yep,ieder jaar krijg ik als artiest een bedragje van de Stichting Thuiskopie...goed voor enkele tientjes per jaar...nog niet eens genoeg om mijn lege cd's van te kopen ;)

Die heffing is trouwens heel erg laag hoor...als je je daar al aan stoort kun je je beter druk maken over de invloed van de hoge olieprijs op de prijs van lege cd's,want dat is een veel groter deel van de prijs...

Gelet op het bovenstaande trek ik dus zonder scrupules het net leeg. :D

Gelet op de smilie zal ik dat maar als een sarcastische opmerking beschouwen ? :D


Maar er is ook goed nieuws : uit de laatste cijfers (bron : het laatste Buma/stemra magazine) blijkt dat de internationale legale internetverkopen afgelopen jaar verdubbeld zijn....vooralsnog komt het grootste deel van die stijging met name door Japan...Nederland blijft nog sterk achter,net als andere landen waar relatief gezien meer mensen over een snelle internetverbinding beschikken...daar mag je zelf je conclusies uit trekken...

Overigens is het totaal aan legale internetverkopen nog maar een heel klein percentage van de totale muziekverkopen...
 
Nederland blijft nog sterk achter,net als andere landen waar relatief gezien meer mensen over een snelle internetverbinding beschikken...daar mag je zelf je conclusies uit trekken...
.
Het is inderdaad die snelle internetverbinding zonder datalimiet die het onbeperkt downloaden mogelijk maakt.

Eigenlijk is dit best een vreemde situatie, je stroom/water/gas verbruik wordt ook gewoon gemeten en daar wordt je op afgerekend. Kijk en luistergeld (wat niet meer bestaat) werkte weer anders, je mag onbeperkt tv kijken, het was al betaald namelijk.

Een duurder abbo creeert geld om artiesten en uitgevers te betalen alleen moet er dan nog een verdeelsleutel worden bedacht.
Ook dat is niet moeilijk.

Er moet gewoon 1 site komen waar ALLES legaal te downloaden valt. Aan de hand van downloadgegevens valt een verdeelsleutel te bepalen.
(maar je zal zien dat daar mee gerommeld zal worden door belanghebbenden, maar goed, niet ons probleem)

Ik blijf er alleen wel bij dat de kosten van een hoger abbo niet te hoog moeten zijn en binnen een gemiddeld maandbudget moet passen. De behoefte aan multimediaal vermaak is veel hoger dan wat men eigenlijk kan betalen, dat werkt het illegaal downloaden ook in de hand, het mag dan wel niet, maar het kan wel en dus gebeurt het. Vergeet niet dat multimediaal vermaak ook vette concurrentie heeft uit de mobiele telefoonhoek, uitgaansleven, en andere vormen van vermaak en consumptief gedrag. Maak het zo aantrekkelijk en haalbaar mogelijk en je kan winst maken.
 
de snelle internetverbinding is net als kijk- en luistergeld. een vast bedrag per periode waarin je onbeperkt mag downloaden en uploaden (hoewel onbeperkt, de snelheden zijn beperkt). is al betaald. het tijdperk van de telefoon- en internet- tikken zijn we zeker alweer een jaar of 10 geleden gepasseerd gelukkig~!

"entertainment wordt steeds duurder. "(?)
komt dat nou omdat de mens er behoefte aan heeft maar het niet kan betalen? of omdat er zoveel bagger is in vergelijking tot het betaalde, en dus eigenlijk zelfs omdat de vraag afneemt?

is er wel behoefte aan?
 
de snelle internetverbinding is net als kijk- en luistergeld. een vast bedrag per periode waarin je onbeperkt mag downloaden en uploaden (hoewel onbeperkt, de snelheden zijn beperkt). is al betaald. het tijdperk van de telefoon- en internet- tikken zijn we zeker alweer een jaar of 10 geleden gepasseerd gelukkig~!
.
Het verschil met kijk en luistergeld is dat met internet het aanbod oncontroleerbaar is tegen over een vast bedrag te betalen aan de providers, die dus eigenlijk winst maken over de rug van..
entertainment wordt steeds duurder.
komt dat nou omdat de mens er behoefte aan heeft maar het niet kan betalen? of omdat er zoveel bagger is in vergelijking tot het betaalde, en dus eigenlijk zelfs omdat de vraag afneemt?
.
een mens heeft een constante behoefte aan nieuwe dingen, een aangeboren nieuwschierigheid, dat zorgt voor oa de behoefte aan multimediaal vermaak.
Je zou natuurlijk ook gewoon naar buiten kunnen gaan en iets interessants of leuks kunnen gaan doen, maar de meeste mensen zijn ook wel lui dan wel moe en dan is een filmpje downloaden toch wel erg flex.
En er is inderdaad veel bagger, maar d'r is ook veel goeds.

Daarbij denk ik soms dat het downloaden vooral ook een gemakskwestie is, nog niet eens zozeer een geld kwestie, als het downloaden nou op legale wijze net zo makkelijk werd als dat het nu op illegale wijze is dan denk ik dat er veel te winnen valt. En als de abbo tarieven wat omhoog gaan en er een goede verdeelsleutel komt hoeft niemand meer illegaal te downloaden en is het aanbod toch controleerbaar en is iedereen blij.
 
.
Het verschil met kijk en luistergeld is dat met internet het aanbod oncontroleerbaar is tegen over een vast bedrag te betalen aan de providers, die dus eigenlijk winst maken over de rug van..

oncontroleerbaar?
een abonnement heeft een snelheidsbeperking op upload en een download
600kb/s down = 51 gb/dag bij volledig bandbreedte gebruik
60kb/s up = 5,1gb/dag bij volledig bandbreedte gebruik

als je weet dat je dat niet opmaakt of geen prijs stelt op die snelheid, dan downgrade je je abonnement toch?
maar wie heeft er nou exact inzicht in zijn toekomstwensen? en dan nog, is het dan belangrijk dat je 3 euro per maand zou kunnen missen? ik zou het bedrag al uit hebben gegeven in de tijd die ik aan het uitrekenen zou spenderen :)

vergelijk nog steeds het kijk- en luistergeld. ik betaal het ook, maar mijn televisie staat nauwelijks aan. dus ik betaal teveel?

.
een mens heeft een constante behoefte aan nieuwe dingen, een aangeboren nieuwschierigheid, dat zorgt voor oa de behoefte aan multimediaal vermaak.
Je zou natuurlijk ook gewoon naar buiten kunnen gaan en iets interessants of leuks kunnen gaan doen, maar de meeste mensen zijn ook wel lui dan wel moe en dan is een filmpje downloaden toch wel erg flex.
de luie en moe-e mens is misschien wél bereid tot het betalen van 140 euro voor een concertkaartje van madonna? ik kijk liever op youtube.

.
En er is inderdaad veel bagger, maar d'r is ook veel goeds.

Daarbij denk ik soms dat het downloaden vooral ook een gemakskwestie is, nog niet eens zozeer een geld kwestie, als het downloaden nou op legale wijze net zo makkelijk werd als dat het nu op illegale wijze is dan denk ik dat er veel te winnen valt. En als de abbo tarieven wat omhoog gaan en er een goede verdeelsleutel komt hoeft niemand meer illegaal te downloaden en is het aanbod toch controleerbaar en is iedereen blij.

ik download nauwelijks, maar als ik kijk wat een moeite het kost om iets LEGAAL binnen danwel aan de praat te krijgen, snap ik dat er een goede markt is voor illegaal spul.

zo.
 
En als de abbo tarieven wat omhoog gaan en er een goede verdeelsleutel komt hoeft niemand meer illegaal te downloaden en is het aanbod toch controleerbaar en is iedereen blij.

Daar geloof ik dus helemaal niets van, want we hebben het over een industrie die €1 of €2 per gedownloade track wil zien. En we hebben het over een industrie die van mening is dat ze jaarlijks honderden miljoenen schade oploopt alleen al in Nederland. Die ga je echt niet blij maken door de internet tarieven met een paar kwartjes te verhogen.

En de mensen die NIET illegaal downloaden mogen dan ook fijn meebetalen, dus die zullen OOK niet blij zijn.
 
Hoeveel bb-aansluitingen heeft Nederland, 5 miljoen?

Als 5 miljoen internetters per maand 5 euro meer betalen, is dat 300 miljoen per jaar, lijkt me een ok bedrag. En verder, bijna iedereen download illegaal, en in de toekomst al helemaal en zij die dat niet doen hebben er voor 5 euro p/m een mooie service bij. Wil je dit echter niet, dan is er voor jou een extra cheapo abbo met 256 kbit down en een dowload limit van 2 gig p/m..
simpel toch?
 
Als 5 miljoen internetters per maand 5 euro meer betalen, is dat 300 miljoen per jaar, lijkt me een ok bedrag. En verder, bijna iedereen download illegaal, en in de toekomst al helemaal en zij die dat niet doen hebben er voor 5 euro p/m een mooie service bij. Wil je dit echter niet, dan is er voor jou een extra cheapo abbo met 256 kbit down en een dowload limit van 2 gig p/m..
simpel toch?

Wat een achterlijk idee
 
oncontroleerbaar?
een abonnement heeft een snelheidsbeperking op upload en een download
600kb/s down = 51 gb/dag bij volledig bandbreedte gebruik
60kb/s up = 5,1gb/dag bij volledig bandbreedte gebruik
.
Met oncontroleerbaar bedoel ik niet hoeveel je kan downloaden maar WAT je kan downloaden. Bij tv bepaal jij niet wat er uitgezonden wordt, maar op internet heeft niemand controle op wat er op staat en wat niet. Vrij spel voor piraterij dus.
als je weet dat je dat niet opmaakt of geen prijs stelt op die snelheid, dan downgrade je je abonnement toch?
.
Juist, en dat is het bewijs dat er massaal illegaal gedownload wordt, iedereen wil alleen maar sneller en goedkoper, niemand wil langzamer en goedkoper.
De concurrentieslag tussen providers is waar de consument vrolijk van wordt en waar de entertainment industrie kapot aan gaat.
maar wie heeft er nou exact inzicht in zijn toekomstwensen? en dan nog, is het dan belangrijk dat je 3 euro per maand zou kunnen missen? ik zou het bedrag al uit hebben gegeven in de tijd die ik aan het uitrekenen zou spenderen :)

vergelijk nog steeds het kijk- en luistergeld. ik betaal het ook, maar mijn televisie staat nauwelijks aan. dus ik betaal teveel?
.
Ik heb mijn tv helemaal niet aangesloten, dus ik betaal daar ook voor.
Maar je betaalt zowiezo voor dingen die je niet gebruikt, ik zou me daar maar niet te druk om maken.

de luie en moe-e mens is misschien wél bereid tot het betalen van 140 euro voor een concertkaartje van madonna? ik kijk liever op youtube.
.
Sja, de luie en moe-e mens wil ook wel eens een verzetje.. zowiezo is dat een ervaring die niet te kopieren valt.
ik download nauwelijks, maar als ik kijk wat een moeite het kost om iets LEGAAL binnen danwel aan de praat te krijgen, snap ik dat er een goede markt is voor illegaal spul.

zo.
.
Maar dat is een drogreden, mensen downloaden omdat het makkelijk is en gratis is. Legaal spul werkt meestal uitstekend.

zo. ;)
 
Hoeveel bb-aansluitingen heeft Nederland, 5 miljoen?

Als 5 miljoen internetters per maand 5 euro meer betalen, is dat 300 miljoen per jaar, lijkt me een ok bedrag. En verder, bijna iedereen download illegaal, en in de toekomst al helemaal en zij die dat niet doen hebben er voor 5 euro p/m een mooie service bij. Wil je dit echter niet, dan is er voor jou een extra cheapo abbo met 256 kbit down en een dowload limit van 2 gig p/m..
simpel toch?

Op zich een redelijk rekenvoorbeeld, want ik zie dat Brein op z'n website de schade van piraterij op 350 miljoen schat in 2004 voor de totale entertainment industrie in Nederland. Inmiddels zal die schatting wel hoger liggen door toename van breedband internet/bekendheid met de techniek en de steeds betere illegale downloadprogramma's/sites.

Zelf zou ik 5 euro per maand een koopje vinden als ik dan alle films en muziek mocht downloaden die ik zou willen. Aan de andere kant verwacht ik dat het aantal downloads zal exploderen (hee, het MAG nu!) en dat de heren entertainment branche dan gaat zeuren dat ze alsnog inkomsten mislopen.
 
ik denk dat er niks zou exploderen, een downloadende mens download toch al alles wat hij kan vinden. je kunt maar een bepaalde tijd achter je pc zitten tenslotte.

dus goed idee, maar: wie collecteert het geld? ik geloof nooit dat het op de goede plek terecht komt!
 
hahaha...ja natuurlijk...:D

sorry hoor,maar dat gaat om tientjes per jaar...meestal net genoeg om je lidmaatschap van Buma/Stemra van te betalen...:D

:P :D Niet eens whahaha ik heb momenteel een debet saldo bij B/S omdat de administratie kosten hoger zijn dan het gene wat er binnen rolt :okdan:


:erm: *nieuwe Audi S8 maar weer afbestelt.... :walker:8)
 
Zelf zou ik 5 euro per maand een koopje vinden als ik dan alle films en muziek mocht downloaden die ik zou willen. Aan de andere kant verwacht ik dat het aantal downloads zal exploderen (hee, het MAG nu!) en dat de heren entertainment branche dan gaat zeuren dat ze alsnog inkomsten mislopen.
.
Nou precies, dat is het hem ook, aan de ene kan moet je een bijdrage zien te vinden waar iedereen zich in kan vinden om deze te betalen, want zonder de welwillendheid van de afnemers komt de entertainment industrie er niet, aan de andere kant moet deze industrie zich berusten in een bepaalde stroom aan inkomsten zodat zij in ieder geval zichzelf kan bedruipen en zichzelf voldoende kan motiveren door te gaan met het uitbrengen van multimediale produkten.
Als deze balans gevonden kan worden heeft het idee kans van slagen.

Verder vind ik, (maar dat is een andere discussie) dat je niet buitensporig veel hoeft te verdienen, rondkomen en je mogen voortbewegen in een van de mooiste beroepsvormen lijkt me al heel mooi op zich.

Anders is er nog altijd de andere optie voor mensen in deze industrie en dat is gewoon normaal werk zoeken. Maar dat zien ze waarschijnlijk ook niet zitten. ;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top