Maar op een gegeven moment werd het echt zo'n voorspelbaar gepreformatteerd soundje waarbij constant voor extra dramatisch effect lange stuk zonder ritme zaten. Kijk het heet dance dus je hoort te dansen. Probeer eens één funk plaat of disco plaat te vinden waarbij van die ellenlange ritme loze breaks zitten: dat is gewoon 12 minuten lang doorgaan. Kijk je kunt af en toe best een keer de kick wegdraaien maar laat dan wel de bassline en hihat doorgaan of zo. Van die bierhaalmomenten zijn echt dodelijk. Waarom moet iedereen zo'n "en nu iedereen tegelijk dansen" moment? Kun je niet gewoon de hele tijd allemaal tegelijk dansen? Op echte goeie platen? Wat dat betreft hoor ik echt liever commerciële platen zoals "Felix - don't you want my love" waar je niet constant in de wacht gezet wordt qua ritme.
Sluit ik me helemaal bij aan. Ben ook eens bij zo'n wit feestje geweest, gewoon uit nieuwsgierigheid en gratis kaarten. Nooit meer. Heeft helemaal niets meer met dance te maken. Inderdaad bij elke plaat een break van 3 minuten en als je kon dansen dan was het 1 minuut en kwam de volgende break alweer. Men is helemaal dropgek geworden. Als er maar genoeg koele drops in zitten. Liepen allemaal mensen die helemaal niets met de muziek hadden. Meer van kijk mij een mooi en koel zijn.
Ik kom nog uit de tijd van warehouse parties in de loodsen van Amsterdam. Dat waren liefhebbers die alleen voor de muziek kwamen. Niet voor de DJ, niet voor de kleding, niet voor de flitsende licht and dans shows. Pilletje en 8 uur dansen iedereen happy.
Ik begrijp @Furious5 wel. Ik vind het ook niet ok. Aan de andere kant begrijp ik de meeste artiesten wel die de commerciële kant op gaan. Als je puur muziek maakt omdat je het genre geweldig vind valt er geen droog brood in te verdienen. Dus moet je maken/spelen wat de massa leuk vindt. Massa is kassa heb ik wel eens horen zeggen. Zijn er maar weinig die in het idealistische blijven hangen en er net van kunnen leven. Anthony Rother bijvoorbeeld. Uiteindelijk moet de huur ook betaald worden.