Toelating Film academie Amsterdam

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik begrijp je aversie niet zo goed. Iemand wil een opleiding, of iets wat daar op lijkt, en heeft opties. Kun je wel heel de arrogantie van de film- en kunst wereld erbij gaan halen, en die is er zeker, maar dat is toch totaal overbodige info? Tuurlijk moet je het allemaal zelf doen, maar een academie is een van de vele manieren om bezig te zijn met wat je leuk vind.

Dat wel , maar om uiteindelijk te horen dat je die 4 jaar Film academie maar snel
moet vergeten omdat in de praktijk alles net even iets anders is lijkt me ook
geen pretje.
 
Hmm, mja, dat zou kunnen zijn, hoewel het veelal louter theorie en toegepaste theorie is. Is net als met leren autorijden, is ook toegepaste theorie. Echte ervaring en stijl leer je pas als je uit die lessen stapt en alles zelf moet doen. Die scholen vormen een vangnet, net als de rijinstructeur. Als dat wegvalt, is de realiteit inderdaad anders, namelijk reëler en verandelijker. Maar dat doet niet af aan de waarde en toepasbaarheid van theoretische kennis.
 
Daar ga ik niet van uit, het lijkt er juist meer op dat jij er vanuit gaat dat 'men' daar vanuit gaat.

Natuurlijk zijn er alternatieven maar deze liggen niet binnen het systeem van de
Film academie .
 
Hmm, mja, dat zou kunnen zijn, hoewel het veelal louter theorie en toegepaste theorie is. Is net als met leren autorijden, is ook toegepaste theorie. Echte ervaring en stijl leer je pas als je uit die lessen stapt en alles zelf moet doen. Die scholen vormen een vangnet, net als de rijinstructeur. Als dat wegvalt, is de realiteit inderdaad anders, namelijk reëler. Maar dat doet niet af aan de waarde en toepasbaarheid van theoretische kennis.


Dat wel , gelukkig kon ik al wat rijervaring opdoen voor ik ging lessen :D
 
Het is maar een manier. er zijn vele wegen die naar Rome leiden, en kunstonderwijs is sowieso maar vaag omdat het over niets toetsbaars gaat. Desondanks kun je wel leren door naar anderen te kijken, met anderen te werken en verschillende meningen tot je te nemen om vervolgens tot een eigen unieke interpretatie te komen. Dat kan op school, dat kan in de praktijk. School kan een makkelijkere manier zijn, omdat je daar middelen hebt en je jezelf omringt met gelijkgestemden. Niks mis mee.
 
Dat wel , maar om uiteindelijk te horen dat je die 4 jaar Film academie maar snel
moet vergeten omdat in de praktijk alles net even iets anders is lijkt me ook
geen pretje.

wie zegt dat dan?

Natuurlijk zijn er alternatieven maar deze liggen niet binnen het systeem van de
Film academie .

Dat kan ook niet in Nederland. Er moet variatie zijn in het aanbod. Dit wordt door het ministerie van onderwijs geregeld.

kennis en ervaring op de filmacademie :D

ik denk dat je maar 'ns wat moet gaan googlen op de namen van docenten en gast docenten die op de website staan.

wiens verdienste is het dan als een eindexamenfilm gemaakt door studenten een prijs wint op een festival?

Prijzen voor eindexamenfilms bestaan die dan ook.

natuurlijk bestaan die. Alle grote internationale regisseurs zijn daar ook mee doorgebroken.
 
Het lijkt me echt heeel raar als je met zoveel filmische ideeen op een super grote school zit en dat je dan nog steeds geen keuzes kan maken.....

Dit is ook waarom HKU zo geprezen wordt. Omdat er K in de naam zit. Dan denken mensen gelijk wooooo ik wordt een geluidskunstenaar. Nou hoepel op met die mentaliteit.
Kennis en ervaring bouw je op alle scholen . Nogmaal het is hoe jij zelf je pad kiest.
Mij lijkt het gewoon beter voor sound design, omdat je zoveel creatieve minds hebt in de genre van film.
Natuurlijk is sound design heel breed. Maar de bredere kant van sound design is meer muziek technologie... *plugs ontwerpen, en zwaardere synthese werk*
Maar bovenalles gaat het om hoe jij je creatieve mind uit, welke school dan ook. toch?

En als je na 4 jaren toch niet iets snapt. Dan ligt dat niet op school maar op je luie reet.
 
Daar ga ik niet van uit, het lijkt er juist meer op dat jij er vanuit gaat dat 'men' daar vanuit gaat.

precies.'t klinkt allemaal een beetje gefrustreerd. alsof digimod afgewezen is in het verleden.



Dat wel , maar om uiteindelijk te horen dat je die 4 jaar Film academie maar snel
moet vergeten omdat in de praktijk alles net even iets anders is lijkt me ook
geen pretje.

Het is een HBO, geen MBO.
Op de filmacademie wordt studenten in een soort laboratorium omgeving geleerd hoe het proces van het maken van grote films in z'n werk gaat.
Ze leren geen truukjes maar leren nadenken over wat ze aan het doen zijn.
Hoe ze dat later in de praktijk doen is voor elke afgestudeerde anders en leren ze bij het bedrijf waarvoor ze komen te werken.
Alle studenten die van mijn afdeling, sinds ik er zit, werken bij postproductie bedrijven in Nederland en buitenland die grote speelfilms doen.
 
Het lijkt me echt heeel raar als je met zoveel filmische ideeen op een super grote school zit en dat je dan nog steeds geen keuzes kan maken.....

Dit is ook waarom HKU zo geprezen wordt. Omdat er K in de naam zit. Dan denken mensen gelijk wooooo ik wordt een geluidskunstenaar. Nou hoepel op met die mentaliteit.
Kennis en ervaring bouw je op alle scholen . Nogmaal het is hoe jij zelf je pad kiest.
Mij lijkt het gewoon beter voor sound design, omdat je zoveel creatieve minds hebt in de genre van film.
Natuurlijk is sound design heel breed. Maar de bredere kant van sound design is meer muziek technologie... *plugs ontwerpen, en zwaardere synthese werk*
Maar bovenalles gaat het om hoe jij je creatieve mind uit, welke school dan ook. toch?

En als je na 4 jaren toch niet iets snapt. Dan ligt dat niet op school maar op je luie reet.


Je creatieve mind kun je dan beter 4 jaar in de koelkast
zetten want daar wordt niet veel mee gedaan.
 
precies.'t klinkt allemaal een beetje gefrustreerd. alsof digimod afgewezen is in het verleden.





Het is een HBO, geen MBO.
Op de filmacademie wordt studenten in een soort laboratorium omgeving geleerd hoe het proces van het maken van grote films in z'n werk gaat.
Ze leren geen truukjes maar leren nadenken over wat ze aan het doen zijn.
Hoe ze dat later in de praktijk doen is voor elke afgestudeerde anders en leren ze bij het bedrijf waarvoor ze komen te werken.
Alle studenten die van mijn afdeling, sinds ik er zit, werken bij postproductie bedrijven in Nederland en buitenland die grote speelfilms doen.

ze werken daar als wat ?
 
Ik denk dat je maar 'ns wat moet gaan googlen op de namen van docenten en gast docenten
die op de website staan.
--------------------------------------------------------------------------------------

99% van de docenten daar heb ik nog nooit iets van gehoord ,
van de gast docenten komt me alleen Ben Sombogaart ( regie )bekend voor maar dit
meer omdat hij een stuk Nederlandse geschiedenis om zeep heeft geholpen
met De Storm .
 
Laatst gewijzigd:
Je creatieve mind kun je dan beter 4 jaar in de koelkast
zetten want daar wordt niet veel mee gedaan.

waarom? kom eens met voorbeelden in plaats van loze opmerkingen...


ze werken daar als wat ?

als visual effects artists / supervisors.

Ik denk dat je maar 'ns wat moet gaan googlen op de namen van docenten en gast docenten
die op de website staan.
--------------------------------------------------------------------------------------

99% van de docenten daar heb ik nog nooit iets van gehoord ,
van de gast docenten komt me alleen Ben Sombogaart ( regie )bekend voor maar dit
meer omdat hij een stuk Nederlandse geschiedenis om zeep heeft geholpen
met De Storm .

precies. je weet niet waar je over praat en je beoordeeld nu een hele school op alleen de regie afdeling.
 
Ik heb zelf de geluidsrichting gedaan op de filmacademie en kan beamen dat het een degelijke opleiding is. Je leert er inhoudelijk met geluid omgaan (opname en nabewerking) en als je wilt ben je na je opleiding verzekerd van werk. Zelf heb ik een studio en doe ik aan setopname, is erg fijn om dat te kunnen combineren.
Als de gastdocenten op de filmacademie je
niets zeggen, weet je idd weinig over de nl
filmindustrie. Daarnaast is het ook een feit dat de meeste regisseurs die in nl films maken die er toe doen (filmfestivals, telefilm, prijzen) op de filmacademie hebben gezeten.
Als je geluid bij film wilt maken kan ik het zeker aanraden, al is het alleen maar voor het netwerk wat je er op bouwt door de vele samenwerkingen.
 
Ik heb zelf de geluidsrichting gedaan op de filmacademie en kan beamen dat het een degelijke opleiding is. Je leert er inhoudelijk met geluid omgaan (opname en nabewerking) en als je wilt ben je na je opleiding verzekerd van werk. Zelf heb ik een studio en doe ik aan setopname, is erg fijn om dat te kunnen combineren.
Als de gastdocenten op de filmacademie je
niets zeggen, weet je idd weinig over de nl
filmindustrie. Daarnaast is het ook een feit dat de meeste regisseurs die in nl films maken die er toe doen (filmfestivals, telefilm, prijzen) op de filmacademie hebben gezeten.
Als je geluid bij film wilt maken kan ik het zeker aanraden, al is het alleen maar voor het netwerk wat je er op bouwt door de vele samenwerkingen.

Welke Nederlandse filmindustrie ?

Dus als je 1 of andere DJ niet kent heb je meteen geen verstand van muziek:D
 
Welke Nederlandse filmindustrie ?

die heb jij blijkbaar nog niet ontdekt...

Dus als je 1 of andere DJ niet kent heb je meteen geen verstand van muziek:D

1? je zegt zelf dat je er maar 1 kent!
er staan er bij regie alleen al 18, waar je zoals je zelf zegt er 17 niet kent...
om over de andere richtingen maar niet te spreken...
 
Welke Nederlandse filmindustrie ?

Argumenten Digi, argumenten! Je maakt weinig indruk zo... Industrie is een groot woord voor een klein land, maar er worden per jaar toch ongeveer 30 films afgeleverd. En dan hebben we het nog niet over documentaires (waarin Nederland echt floreert), korte films, telefilms, animatiefilms, korte- en langlopende series, en al helemaal niet over videoclips, commercials, infomercials, reportages, corporates. Genoeg te doen. God dank.
 
die heb jij blijkbaar nog niet ontdekt...



1? je zegt zelf dat je er maar 1 kent!
er staan er bij regie alleen al 18, waar je zoals je zelf zegt er 17 niet kent...
om over de andere richtingen maar niet te spreken...


Iets wat er niet is kun je ook niet ontdekken :D
Voor een echte filmindustrie moet je toch buiten de grenzen gaan.

1 vind ik meer dan genoeg :)
 
Argumenten Digi, argumenten! Je maakt weinig indruk zo... Industrie is een groot woord voor een klein land, maar er worden per jaar toch ongeveer 30 films afgeleverd. En dan hebben we het nog niet over documentaires (waarin Nederland echt floreert), korte film, telefilms, animatiefilms, korte- en langlopende series, en al helemaal niet over videoclips en commercials. Genoeg te doen. God dank.

Werk is er altijd , al moet je de Play en Stop knop van Protools bedienen kun je toch
zeggen dat je in de Nederlandse "filmindustrie" werkt :engel:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top