Jx8P Gekocht!

was ook meer nav hilltree's remark bedoelt
( los daarvan geneer je niet, we zijn hier wel wat gewend hoor )
 
De JX8P is inderdaad ook geschikt voor het gewone subtractieve werk, maar ik denk dat je mits je reeds een jx3P hebt, je weinig nieuws onder de zon krijgt op dat gebied. (met een Juno6 wel, die klinkt toch anders) Dus blijven de wollige strings over. Mooi, maar die gebruik ik toch ook niet in ieder nummer. :)

Maar ah, wie weet, ooit...als ik eens ruimte over heb. :)
 
Ben ik het niet geheel mee eens Nicolas 2000.
Ik heb al jaren een Mks-30 (JX3P) en die klinkt toch heel anders (niet beter of slechter) dan een JX8P.
Ik heb de JX8P maar voor één sound gekocht en dat is de laserharp sound afkomstig van de Synthex.
Na het filmpje van Studio F op You Tube die daar de JX8P met de laserharp sound demonstreert, was ik al snel overtuigd als ex Synthex bezitter.
Hij (Studio F) was ook zo vriendelijk om mij de instelling van deze laserharp patch te geven.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat de Mks-30 (JX3P) deze laserharp sound niet kan maken, dus toch anders klinkt.
 
Zo'n patch heb ik nog niet proberen maken, en het zal inderdaad moeilijk worden omdat de 3P niet zo gauw zo'n "oooow" formantenklank krijgt. Nuja, het is ook niet verbazingwekkend dat een 8P klanken kan maken die een 3P niet kan (en vice versa); bv de wollige strings die ik al noemde zijn typisch 8P en haal je niet zomaar uit andere synths.
 
Weegt de jx8p net zo veel als de DX7? zoja, Dan heb ik straks nog heel wat te sjouwen on stage . lol.

Zo... nu nog effe een Juno 60 scoren en dan maar sparen voor een Prophet 5 :)
 
Heb je ook een specifiek doel voor ogen voor elk van die synths, of zijn het gewoon modellen die je cool vindt?
 
^^^^
Ik vraag dit omdat je 1 FM synth hebt en dan 3 DCO synths erbij wilt. Ideaal natuurlijk als je fan bent van DCO synths. :)
 
Ik wil jaren 80 muziek naspelen, het gaat me niet om of het nou FM of DCO is (wil graag beide leren....).




(ja, ik weet , is geen jx8p... maar jullie snappen waar ik naartoe wil :P)

(ja, volgens mij ook geen jx...)

Wil een grote vintage gear collectie , precies de live acts (bijna) 1 op 1 naspelen kwa synths. :D
 

die eerste clip is wel leuk

De leads en wollige strings komen uit de juno60

En de baslijn uit .. jawel de jx8p 8)8)8)


Wil een grote vintage gear collectie , precies de live acts (bijna) 1 op 1 naspelen kwa synths. :D

1 op 1 is niet nodig hoor, met een paar goed gekozen moddellen kom je heel ver
 
Gefeliciteerd. Ik heb onlangs een MKS70 gekocht (2x jx8p in een 19" module) en het klinkt echt lekker. Instant italo :-) Je gaat hier veel inspiratie van krijgen!

Ik heb zelf een TX81z en een TX7 en hoewel er best wat leuke geluiden inzitten (Lately Bass, E-pianos) ben ik geen grote FM fan. Lastig programmeren en alles gaat na een tijdje hetzelfde klinken. Overal zit dat holle sausje overheen.
 
je hebt maar een paar synths nodig eigenlijk...

- FM
- 2 subtractieve synths, 1 voor het betere bass werk en 1 sopicated one voor de pads/strings chords
- een sampler en/of wavetable synth

en dan heb je wel zo'n beetje de meest gebruikte synthese vormen om jaren 80 shit mee te maken...

het heeft vandaag de dag niet meer zo'n zin om voor elk geluid een aparte synth te hebben nu je op
eenvoudige wijze kan multitracken en dus synths opnieuw kan inzetten met een andere sound etc...
en als je live gaat kan je ook geen 10 synths tegelijk bespelen met 2 handen dus...

maar bovenal gaat het bij de platen uit de 80's niet zo zeer om welke synth er is gebruikt maar HOE ie is gebruikt...
een goede plaat is nog altijd gebasseerd op creatief gebruik en de speelwijze...
en wat level 42 betreft; het zijn nutuulk niet alleen de synths maar ook Mark's bass die het geluid bepaald...
 
het heeft vandaag de dag niet meer zo'n zin om voor elk geluid een aparte synth te hebben nu je op
eenvoudige wijze kan multitracken en dus synths opnieuw kan inzetten met een andere sound etc...

Heb je het dan over multitimbrale synths? Want als het over opnametechnieken gaat, kan dat onderhand al bijna 40 jaar. :)
 
Eenvoudig als in "ik hengst op record en hoef niet te spoelen en te knippen" ;).
 
je hebt maar een paar synths nodig eigenlijk...

- FM
- 2 subtractieve synths, 1 voor het betere bass werk en 1 sopicated one voor de pads/strings chords
- een sampler en/of wavetable synth

en dan heb je wel zo'n beetje de meest gebruikte synthese vormen om jaren 80 shit mee te maken...

het heeft vandaag de dag niet meer zo'n zin om voor elk geluid een aparte synth te hebben nu je op
eenvoudige wijze kan multitracken en dus synths opnieuw kan inzetten met een andere sound etc...
en als je live gaat kan je ook geen 10 synths tegelijk bespelen met 2 handen dus...

maar bovenal gaat het bij de platen uit de 80's niet zo zeer om welke synth er is gebruikt maar HOE ie is gebruikt...
een goede plaat is nog altijd gebasseerd op creatief gebruik en de speelwijze...
en wat level 42 betreft; het zijn nutuulk niet alleen de synths maar ook Mark's bass die het geluid bepaald...

Maaaaaaaáááár , tóch is een échte oberheim obx-a nét iets vetter dan een sample :D
 
Samplers zijn gewoonweg nep, kun je net zo goed zelf een opname van iets gaan maken ;)
Hoe je 't ook went of keert, het is gewoonweg geen echt instrument :eureka:
 
Je hebt nu toch zo'n universele programmer?
 
Klopt idd, dat is deze: http://www.paintingwithsound.co.nz/upg.htm

PE300.jpg
 
Back
Top