Mijn nieuwste track volledig analoog (voor de liefhebbers van de vorige)

tja, dit heb je toch gewoon in één take opgenomen (ik bedoel dit heb je toch niet x maal 'geoefend' of urenlang uitgeschreven in een sequencer) dus logisch dat de meesten het nogal gemakkelijk gemaakt vinden.
Lijkt me dus 3.30 minuten werk.
Ik heb ook een Sherman filterbank en durf me dus aan te sluiten bij sommigen van hierboven : zo maak ik er op een dag 20 (wie geen Sherman heeft vind dit misschien héél bizarre sounds 'hoe maakt ie het ??' maar voor wél Sherman bezitters is dit echt niks hoor)
Ook denk ik dat Aphex Twin niet te veel van déze nummers op zn cd's zet ;in elk geval nog niet veel tegengekomen al gaat het ergens wel richting de tweede ambient works. Dat mensen dat eerder van hem slikken (ofte : x jaar geleden slikten) is wellicht omdat het toen enigszins vernieuwend was en omdat de kerel al met een pak andere releases getoond had wat hij in zn mars had. Da's misschien het verschil met jou.
 
Aha OK :

dus als ik niet had gezegd dat ik het met een Sherman had gedaan EN ik had gezegd dat ik er 2 dagen over gedaan en een hele verhaallijn achter bedacht heb en uren lang geoefend heb was het opeens WEL "beter"?
omdat ik het realtime heb opgenomen hoor je "opeens" dat het makkelijk gemaakt is?

boeit me verder niets maar die simpele uitspraken dat als je ergens lang aan hebt gewerkt en uren geoefend hebt dat het dan beter is dat slaat dus echt nergens op :stupid

maar seiko post jij eens zoiets met je sherman dan... ben benieuwd...
 
Het is niets meer dan wat ruis door een filter. Joehoe. Zo kan ik er ook wel 20 maken op een dag.

vind ik ook,
ik vind het overigens prima als iemand hier gelukkig van wordt om dit te maken, maar om dit nou een track te noemen :D

dit soort experimentjes kun je inderdaad 100-en van op een dag maken.

edit:
overigens best een leuk idee voor een nieuwe thread, gewoon wat experimenteer gefreak stukjes posten :)
zoals:
- ruis door een filtertje
- reverse sounds door grain effecten
- vocals via bpm pitchshifting
en ga zo maar door kwa leuk gefreak
 
laat horen dan!

ik vind het mooi dat je zo met kritiek kan omgaan :)

maar goed,
het is best een leuk idee om dit in een aparte thread te gaan doen.
ik zal zondag wel even wat van dit soort dingetjes aanzetten en opnemen.
 
ik vind het mooi dat je zo met kritiek kan omgaan :)

ach ik hoef mn track niet te verdedigen hoor, alleen die onzin van omdat het "alleen maar" een sherman is en het in 30 minuten gemaakt is en dus minder interessant is dan track waar mensen dagen aan hebben gezeten...dat soort opmerkingen...

het gaat om het resultaat en niet de tijd waaraan je eraan gewerkt hebt.

en bij deze ga ik er niet meer op in,
als mensen deze track interessant vinden is dat mooi meegenomen en ben blij dat diegenen dan wel openminded zijn. :baco:
 
kom op zeg, zeg nou zelf.
een ruis patchen door een filter is toch al zo vaak gedaan?
Het is leuk dat je expirimenteerd.....

zo noodle is mss grappig omdat het zichzelf moduleert continu.

Maar om eerlijk te zijn vind ik het allemaal net zo kut, ik houd nou eenmaal van iets anders. Neemt niet weg dat er mensen zijn die het kunnen waarderen.

Ookal is het er maar 1....
 
haha daarom, ieder zijn ding, ik zou het ook niet kopen maar vind t leuk om af en toe te experimenteren op deze manier that's all :W
 
ik heb er absoluut geen probleem mee om jou het plezier te gunnen met deze muziek
alleen vind ik dat je de verkeerde bewoordingen gebruikt : 'track' , 'Aphex Twin','volledig analoog' (is wel correct met je Sherman maar geef toe dat door 'volledig analoog' er een ietwat anders verwachtingspatroon gecreeerd wordt dan het gebodene...)
Ik ben er ook haast zeker van dat je meer respect voor pakweg Picasso/Rubens zou hebben dan voor mij die op 10 seconden een kruis zet op een wit doek en dat mijn nieuw 'kunstwerk' ga noemen (dat ik wel zélf nooit zou kopen...om de vergelijking met jou door te trekken)
Ik wil maar zeggen dat mensen ergens meer respect voor hebbben als (het lijkt of) er enige kunde en tijd in een bepaalde actie zijn gestoken...dit is natuurlijk relatief ,maar voor mij is '30 minuten aan een track gewerkt' nogal pover.
En ik denk dat het net dàt is wat de rest ook hoort : mooie vondst maar niks meer dan dat.
Maar veel plezier ermee !
 
Waar blijft Trigg met z'n trekpelisie dan?

Weer zo typisch dat mensen anderen hun lol niet gunnen en gaan lopen mieren als het niet in hun straatje past.

Van mij part neem je jezelf op in het toilet en noem je dat een track. Lekker belangrijk!
 
Ach jongens wat een gezeik toch weer. Bass is op zoek naar nieuwe geluiden en invalshoeken. Net als die schilders in de jaren 50 en 60 (Pollock, Rothko, Appel enz.). Die kregen ook commentaar van: dat kan m'n dochter van 2 jaar ook, en m'n demente moeder nog beter.
 
...en voor een Pollock betaal je toch ook best een hoop, evenals voor een niet-affe Appel met kruisenden lijnen en kleurtjes, waar de testplakkertjes nog op zitten.

Maar los daarvan vind ik het commentaar wel wat flauw. Die eerste track vond ik ook suf, deze vind ik wel leuke ideeën in zitten; op de één of andere manier kon ik er iets uit halen. Wat dat betreft vind ik het echt niet geïnspireerder dan een track waar alle ideeën in één of andere akkoordenvolgorde zitten, en waar alleen maar dagen aan gewerkt is omdat het nu eenmaal tijdrovend is om een compleet arrangement goed uit te balanceren. Is Yesterday ook slecht omdat Paul McCartney het na een droom in een paar minuten op zijn piano uitgewerkt heeft?

Niet dat ik dit een enorm meesterwerk vind, maar dat van 'te simpel' of 'te snel gemaakt' is gewoon een non-argument. Als je het niet leuk vindt, dan kun je toch gewoon zeggen dat het je smaak niet is? (net zoals 80% van de muziek totaal oninteressant is, en alleen maar 'leuk' of 'niet leuk', afhankelijk van je smaak)

Dat heb ik trouwens ook met veel moderne schilders (Pollock, Appel, Kandinsky, enz.): ik kan er niets aan uitleggen, maar zet twee vergelijkbare schilderijen van hen naast elkaar, en het kan best dat ik het ene briljant van, en het andere me totaal niets doet. Tsja. :confused:
 
is toch ook knopjes draaien?
waar moet ik uit opmaken dat je hier wel ff voor gezeten hebt dan? :confused:

Nou die mp3 van jou is echt wat random gekut.
Dat van mij is ook behoorlijk random maar ik hoop dat andere mensen ook horen dat er wat meer aandacht aan besteed is.

Dit is tevens mijn laatste reply in deze topic had ik al vanaf het begin moeten doen net zoals bij dat andere prut ding.
 
tgaat niet om hoeveel werk je erin stopt,

enkel het eindresultaat telt

vind hem weer goed.
pakken interessanter dan die noodle van je op de eerste pagina mono
 
t werk achter een noodle kan je ook in basic programmeren en lekker naar kijken of zo.. het gaat uiteindelijk om wat je hoort toch? nou wil ik niet zeggen dat een noodle niet interessant kan zijn om te luisteren, kan heel vet zijn..
een track of stuk audio wat iemand maakt moet wel iets vertellen vind ik.. ik vind puur alleen naar een machine luisteren niet zo heel cool, een menselijke factor(hetzij in een patch) is wel noodzakelijk voor me..
je kan in de obscuurtste experimentele meuk nog wel wat horen als de geluiden een funktie hebben.
een willekeurige verflek kan alleen een schilderij worden als je t omkadert.
 
idd ,mooi gezegt fjoesz,ik zou het ni beter gekunt hebben.

Tenslotte is het dan ook een beetje 'de machine die beslist',dat zegden enkele oud bekende underground 'artiesten' waar we modules destijd aan verkocht hadden,het was niet 'de machine die beslist' maar de gasten konden het ni gebruiken ahahaaaaa a a a aaaaaaaaaa a a oo o oho ;)
 
Ok ik heb em nu maar pas geluistert bass,ik hoor wel waar je heen wil,jij moet echt een kleine modular hebben imo,ga je echt fun hebbe!
 
hoe kan mono dit nu wazig vinden, als het toch echt een soort noodle is...?

ik houd hier wel van en meestal de noodles van chef mono gaan er ook er goed in.
Ok, het is niet echt een track, maar hij klinkt wel fijn.

Misschien tijd om een echt Bass nummer te laten horen aan SF ???
 
Back
Top