Nodig? Gaat 'ie anders dood aan een enge ziekte of zo?Het is niet zo,ik ken een gast die gewoon massas van vsti romplers heeft omdat die ze nodig heeft
Je zou dan wel denken dat 'ie het fatsoen heeft om er ook voor te dokken.hij werkt met nuendo en logic,en heeft ook 100tallen van VST's en weet precies wat die wil en welke hij gebruiken moet voor een bepaalde task.
Enkele buitenstaanders? Dit is het typische warez-aap verhaal en de directe oorzaak van 80% van de stomme vragen die je ziet.Trouwens ik ken meerdere personen die zoveel geinstalleert hebben en pro bezig zijn,dus op enkele buitenstaanders na is dit puur onzin.
Tja, kijk, als je pro bezig bent is het des te erger, dan heb je nog niet meer eens het excuus van "waa, ik ben arm".
En optredens zijn nou juist precies datgene wat je niet klakkeloos kan kopiëren. Je moet tracks maken om je naam te behouden, je moet je gezicht laten zien om geld te innen.Ik ben van mening dat dit iets is wat de muzikant juist moet omarmen. Jarenlang zijn muziekanten "uitgeknepen door platenmaatschappijen.
Ik volg de opleiding media & entertainment management. Hierbij kregen wij het vak onderhandelingsvaardigheden. Hierbij moesten wij onderhandelen over een contract tussen een (fictieve) artiest en een (fictieve)platenmaatschappij. De aantallen, bedragen en percentages die we hanteerden waren wél echt.
Na een hoop berekenen komt het hier op neer: Als een beginnend artiest een album uitbrengt in Nederland en er zon 50.000 stuks van verkoopt (60.000 is platina) dan houdt hij er na aftrek van alle kosten en na dat de platenmaatschappij er met zijn grijpgrage handjes aan heeft gezeten (soms tot wel 99%) blijft er voor onze artiest zon 1500 à 2000 euro over.
[...]
De artiest heeft toch altijd vooral zijn brood verdient met optreden of doordat een liedje van hem in een reclame o.i.d. werd gebruikt.