audio interface/converter

boeklanoei

Ouwe rot
Lid sinds
15 september 2006
Berichten
1.014
Om toch eens even te gaan kijken naar de mogelijkheden omtrent een interface die wel gewoon puur is ontwikkeld voor de volle functionaliteit namelijk geluidskaart zijn. Wil ik hier even een nieuwe/schoon draadje starten omtrent een eventuele zoektocht (als het te ingewikkeld,omslachtig word doe ik het zeer waarschijnlijk niet) naar een audio interface.
Doch heb ik wel een behoorlijk eisenpakket, waar ik eventueel een paar kleine concessies op wil doen, indien nodig.
Ik weet niet precies of ik het geen zoek in converters/ audio interface. Zeer vermoedelijk beidde in 1.De volgende dingen,eisen,specificaties zijn zeer,zeer wenselijk:



+ Voor de PC te gebruiken zijn ( Cubase SX as a main-sequencer)
+ 1 enkel alles in 1 unit/interface geen verloop naar een of andere PCI kaart, hooguit een externe box/unit/interface
+ Moet naast het ontvangen van analoge ins-> converteren, ook de vaste main geluids-interface zijn.
+ Toch wel een aantal aanlsuit protocollen bevatten ala: AES/EBU, FW, adat ed. bevatten.
+ Moet er mijn synths,modules rechtstreeks op aan kunnen sluiten dus: 8 ins bevatten(?) en wat outputs
+ Wil er zeer bij voorkeur, niets tussen hebben zitten ala: analoge/digitale mixtafel.
+ Controllen gaat dan via software in m'n daw/SX/bijbehorende audio-interface software, of eventueel via een midi contrl.
+ De converters moeten uiteraard gewaagd zijn aan m'n Eventide H8000FW
+ De audio-interface/converter moet met voorkeur via FW naar de PC gaan. (wanneer ik dit via AES/EBU ga doen, moet ik toch gaan klooien met pci/audiokaarten?)
+ Voorkeur voor Lynx en Apogee (eventueel als 3 de optie RME)
+ Zeer grote voorkeur voor alles in 1 oplossing d.w.z: audio interface/ converter (v. analoog-> digitaal)
+ Geen voorkeur (vrijwel helemaal niet) voor kaartjes in de vorm van pci's, dus inbouw
+ Budget: 2000/2500 euro's ( heel misschien wat meer, maar daar moet wel zeer veel voor terug komen)
+ Wanneer er een mic preamp optie (op zou kunnen zitten) zit die van een goede dikke A klasse is ( gelijkwaardig aan mic preamps van een 1000 euro's ongeveer): mag het budget misschien wel tot een dikke 3000 euro's mogen oplopen.



Zeer groot eisenpakket, met nogmaals bereidwilligheid tot een kleine concessie optie op de eisen van me. maar dat eisenpakket is wel duidelijk en puur wat voor mij wenselijk is. Hopende dat jullie hier iets mee kunnen en ook een beetje weten wat ik precies zoek, want dat is me voor een 80% duidelijk. Ik weet wel wat ik voor het grootste gedeelte wil wat betreft de audio interface/ converting. maar niet precies weet hoe de unit/box/interface die ik zoek genoemd wordt.
Ik ben heel benieuwd. Het zou zeer misschien wel eens een heel goed idee kunnen zijn om iets te zoeken met 1 a 2 mic/line preamp(s) want in dat geval kan ik bezuinigen op een aparte preamp (of een eventuele goedkopere dan voor 2de opties) wanneer dit een goede preamp zou zijn en kan de algehele kwaliteit van de converters/audio interface omhoog. Maar dit laaste is eigelijk maar een ''brainstorm''. Ik hoop dat ik de zaken helder en duidelijk heb weergegeven.
Fijne avond nog en anders welterusten.
 
Als ik zo ff op de webwinkels kijk naar de keuzes loopt het nogal uiteen.

Apogee met firewirekaart kom je op ongeveer 3600 uit.
Lynx Aurora8 met AES kaart ongeveer 3000.
RME ADI 192 met AES kaart ongeveer 2900.

Dus allemaal over je budget maar ongeveer in dezelfde prijsklasse.

En qua sound zou ik toch gewoon ze allemaal stuk voor stuk zelf een keer beluisteren want de sound van deze high-end (eigenlijk middenklassers qua high-end want echte high-end is nog een factor 2 a 4 duurder) is specifiek voor allemaal.

Een pre-amp hierbij zou ik toch los kopen want dan kan je veel beter een pre-amp voor je mic(s) kopen wat toch altijd fijner is dan een 'ingebakken' pre-amp.
 
1.Moet ik dit segment nu echt gaan rommelen met dergelijke PCI-kaarten die ingebouwd moeten worden:( ? Kan dit niet anders? Een audio interface in de klasse zeg 1000-1500 euro's kun je ook gewoon vaak via een firewire kabeltje aan je PC hangen, zonder bijbehorende PCI gehannes. Kan dit alles niet anders? (Al dan niet in een eventueel hoger of misschien zelfs lagere prijsklasse?)

2.En ik zie nergens analoge inputs/ouputs. Neem aan dat de analoge outputs van synths/modules worden verzameld en in een kabel met (wat is dit SCSI,AES ?) naar een 25-pins DIN (?) plug gaan en zo achetrop de 25-pins(DIN?) ingang van de desbetreffende audiointerface? Dat zou ergens wel weer overzichtelijk zijn in een overall setup

3. De apogee's en de Aurora8 zijn dus wel audio interface en converter in 1, als ik het zo bekijk(?)
 
Je kan het ook zo bekijken. Liever een PCI-(e/X) met lage latency dan Firewire met hogere latency. Ook al is het verschil 1,2 of 6 ms. Weet niet of je zit te wachten op een 'Firewire heeft veel meer strenge eisen dan je denkt' verhaal.
Wat dat betreft zou ik een afweging maken bij de voors/tegens van beide mogelijkheden.

Die 25 pins kabels worden voor analoge breakout kabels gebruikt of AES. (Connector is hetzelfde maar wat erachter zit is anders.) Maar kort door de bocht is het een bundel van digitale kanalen in AES (grote broer van spdif). En volgens mij begint AES een beetje de opvolger van ADAT te worden. Met als grote broer MADI wat meer voor (middel)grote studios is.

En ik snap niet waarom je perse een alles in een ding wil hebben. Je hebt zowieso altijd een 19" unit waar je je aparaten op aansluit en een lijntje naar je computer. Boeiend of dat nou firewire, ADAT of AES is.
 
En ik snap niet waarom je perse een alles in een ding wil hebben. Je hebt zowieso altijd een 19" unit waar je je aparaten op aansluit en een lijntje naar je computer. Boeiend of dat nou firewire, ADAT of AES is.

Precies! zo'n 19 inch box/interface bedoel ik ook:

analoge kabels verzameld op ->de audio-interface/converter - > middels firewire naar de PC en of laptop. Zonder inbouw gehobby


Die 25 pins kabels worden voor analoge breakout kabels gebruikt of AES. (Connector is hetzelfde maar wat erachter zit is anders.) Maar kort door de bocht is het een bundel van digitale kanalen in AES (grote broer van spdif). En volgens mij begint AES een beetje de opvolger van ADAT te worden. Met als grote broer MADI wat meer voor (middel)grote studios is.

Is dus een multikabel (jackkabels, lopen uit in een 25 PIN), maak ik uit je verhaal op?

Het latecy verhaaltje kan toch beperkt worden/terug gdrongen dmv. software/configuraties en anders?

Verder bedankt, dat je het toch elke keer wel redelijk goed/helder weet aan te vullen, iets weet te melden. Ik hoop dat er nog andere gaan reageren. Met een grote voorkeur mensen die werken met de H8000FW en een apogee of Lynx als overall geluidsinterface/converter.
 
Laatst gewijzigd:
Die 25 pins kabels worden voor analoge breakout kabels gebruikt of AES. (Connector is hetzelfde maar wat erachter zit is anders.) Maar kort door de bocht is het een bundel van digitale kanalen in AES (grote broer van spdif). En volgens mij begint AES een beetje de opvolger van ADAT te worden. Met als grote broer MADI wat meer voor (middel)grote studios is.

Maar sommige synths van me hebben helemaal geen digitale uitgangen, alleen maar analoog.
Wanneer ik dus voor een dergelijke audio/converter interface ga, kies ik er dus voor om voledig in het digitale domein te gaan?

Die 25 pins kabels worden voor analoge breakout kabels gebruikt



Nu begin ik het zelf door de war te halen: Zijn het nou analoge of digitale kabels die verzameld worden en zo uiteidnelijk samenlopen in een 25 pins kabel?
 
De stekkers zijn hetzelfde maar er is wel verschil tussen de twee stekkers.
Op de ene sluit je een breakout kabel aan met dus alleen maar analoge ins/outs.
Zover ik gezien heb zijn dan XLR's maar gebalanceerde jacks zou evt ook kunnen. (kan van type afhangen)

Maar AES is dus dezelfde stekker maar is dus 100% digitaal en gaat van je converter naar een computer waar een AES kaart in een PCI(e/x) slot in zit. En heeft ook niets verder met andere hardware verder dan je computer te maken.

Als je een Apogee neemt kan je die wel via firewire aansluiten maar heb je weer een 'beperking' dat je 8 ins/out niet hoger dan 96kHz kan gebruiken. Het is dus wel de handigste manier met een laptop. (Maar zorg in vredesnaam dat je een A-merk firewire controller op je laptop/computer hebt zitten.) En pas ook op dat je qua bandbreedte op je firewire niet in de knoei komt met je H8000FW. Want als beide firewire apparaten meer dan 50% willen dan wordt je niet blij.
 
1.
Als je een Apogee neemt kan je die wel via firewire aansluiten maar heb je weer een 'beperking' dat je 8 ins/out niet hoger dan 96kHz kan gebruiken.

Ik heb me laten vertellen, dat er tussen 96 khz en 192 khz, wat betreft gehoor weinig tussen zit. Alles wordt uiteindelijk toch iets ala: 24 bits/96 khz 44.1 bit sample rate. Dat maakt me nagenoeg niets uit. Wanneer dit het geval zou zijn.

2.
De stekkers zijn hetzelfde maar er is wel verschil tussen de twee stekkers.Op de ene sluit je een breakout kabel aan met dus alleen maar analoge ins/outs.
Zover ik gezien heb zijn dan XLR's maar gebalanceerde jacks zou evt ook kunnen. (kan van type afhangen)

heb je een linkie,foto,plaatje of iets dergelijks van degelijke kabels. ik weet niet in welk segment ik moet zoeken.


3.
Het is dus wel de handigste manier met een laptop. (Maar zorg in vredesnaam dat je een A-merk firewire controller op je laptop/computer hebt zitten.)

De grap van alles is dat: bijv. toch erg goede proffesionele laptops ala Sony VAIO, dit niet hebben alleen maar een E1394(verouderd protocol) Ik heb het nog niet echt anders gevonden.

4.
PCI(e/x)

e = voor mac en X voor Pc/laptop?

5.
Je kan het ook zo bekijken. Liever een PCI-(e/X) met lage latency dan Firewire met hogere latency. Ook al is het verschil 1,2 of 6 ms. Weet niet of je zit te wachten op een 'Firewire heeft veel meer strenge eisen dan je denkt' verhaal.

Dit kan ik toch reduceren/controlen/terugvorderen in mijn daw/configuratie/software e.a?

6. Even voor de duidelijkheid : de apogees en Lynx waar we het over hebben zijn toch audio interface en converter in 1?

De keten zou er dan zo komen uit te zien:

Synths/modules -> analoge output kabels (mix v. jacks/digitaal ?)- 25 pins -> [ op inputs 1-8] v. Audio Interface/converter -> via FW ( eventueel AES/EBU -pci kaartje voor flaptop) op de laptop?
 
Als je nou eens een winkel binnenloopt om daar eens te gaan kijken.
Denk niet dat het nu bij je begint te leven zo en als je het in het echt ziet is het veel makkelijker om uit te leggen.
 
Ik zit nu voor de gein eens naar die Apogee Ensemble te kijken. Maar iets zegt me dat dit ding in grote lijnen benaderd wat ik zoek volgens mij! Een heel belangrijk detail, het is alleen voor MAC :( En nu gaan jullie me natuurlijk vertellen dat Apogee een contract heeft gesloten met Mac en geen PC gerealteerde gear meer gaat produceren.

Ik heb me laten vertellen, dat er tussen 96 khz en 192 khz, wat betreft gehoor weinig tussen zit. Alles wordt uiteindelijk toch iets ala: 24 bits/96 khz 44.1 bit sample rate. Dat maakt me nagenoeg niets uit. Wanneer dit het geval zou zijn.

Kun je dit wel even bevestigen?

Even voor de duidelijkheid : de apogees en Lynx waar we het over hebben zijn toch audio interface en converter in 1?

Kun je dit ook even bevestigen?
 
Tuurlijk blijft Apogee spullen maken wat ze zoveel mogelijk kunnen verkopen.
Maar een Rosetta 800 is zeg maar het grote broertje van die Ensemble en kan ook nog op verschillen manieren worden uitgebreid met oa firewire.

En het verschil tussen audiointerface en converter is gewoon heel erg klein. Een audio interface is eigenlijk een converter plus een manier om hem aan een computer aan te sluiten.
Zelf heb ik bijv een digitale mixer via firewire aan m'n computer hangen. En dan zou ik m'n mixer m'n 'geluidskaart' kunnen noemen. En jij zou je Eventide ook als 'geluidskaart' kunnen gebruiken.

En idd is 192kHz doorgaans overdreven. Daar hoort ook nog bij dat hoe hoger de samplerate hoe meer je een computer belast. Of jij verschil tussen 44.1/48 of 88.2/96khz hoort weet ik niet maar als je zulke goede AD/DA's hebt zal je het makkelijk moeten kunnen horen. Als je altijd maar op 24 bits werkt. Dat moet van mij. ;)
 
Klopt het volgende verhaal? Voor het geen wat ik wil zou ik, wanneer ik de projectmix ertussen wil laten staan, in de keten: alleen een AD converter nodig hebben ? En wanneer ik zeg de projectmix moet er ( om finaciele redenen uit zal dat dan dan worden) uit. Dan moet ik dus en AD-DA converter aanschaffen? Zeg ik dit zo goed?

Wordt een Audio-interface verhaaltje van het kaliber: Apogee,Lynx, RME automatisch een PCI verhaaltje (wat connectie tav. laptop/desktop betreft)?

Een audio interface is eigenlijk een converter plus een manier om hem aan een computer aan te sluiten.

En een converter, is eigelijk alleen een converter plus een manier om hem/tussen aan een (digitale/analoge) mixer te hangen?

Samenvattend: Als ik m'n Projectmix zou besluiten eruit te kikken, dan moet ik dus een audio-interface aanschaffen.
Wanneer ik hem zou houden, dan zou ik er dus een alleen een AD converter aan moeten hangen.

In dat laaste geval heb ik begrepen dat ik dan: met de converters van de AD converter opneem en via de converters van de projectmix afluister/terug stuur? wanneer ik dat allerlaaste niet zou willen, zou ik nog een DA-converter moeten aanschaffen om ( min of meer de project-mix overbodig te maken?) via de DA converters alles terug te laten lopen/afluisteren ?

Wanneer ik ook dat allerlaaste zou doen, zou ik de converters van de project mix, niet meer gebruiken? En wanneer ik de projectmix tussen de keten laat staan, dan zou ik de converters van de project mix alleen gebruiken bij het terugsturen/ afluisteren?

Volgens mij begint het kwartje te vallen. kan deze ''resume'' bevestigd worden?
 
heb ik het juist?
 
gewoon via ADAT een Lynx of iets dergelijks kopen als je echt top wilt.

gewoon via ADAT een Lynx of iets dergelijks kopen als je echt top wilt.

Dan neem je op via de 8 kanalen van de Lynx en kan je ook afluisteren via de lynx en je projectmix als controller blijven gebrijken en om het lynx signaal in de computer tekrijgen en er wer uit
 
Beste Grooveron,

Dat betekent dus dat de project mix min of meer overbodig wordt, en alleen ''maar'' een controller functie krijgt?

Wanneer ik dus zou willen wat jij zegt namelijk: Computer uit en weer in. Betekent dus dat ik tegelijk AD - DA nodig heb?Vanuitgaande dat ik wil opnemen met/via de converters van bjv. Lynx en ook wil afluisteren via de converters (dus het terugsturen van het signaal)?
Dus dan zou het bijv: Lynx Aurora 8 worden, of (heel prijzig) AD EN DA converter van Lynx ( dikke 3 duizend euro's per stuk) Zou ik hier iets kunnen fietsen met FireWire computer
 
Als je nou eens een winkel binnenloopt om daar eens te gaan kijken.
Denk niet dat het nu bij je begint te leven zo en als je het in het echt ziet is het veel makkelijker om uit te leggen.
 
LUISTERSESSIE I4-MUZIQUE

LUISTERSESSIE I4-MUZIQUE

Ik heb vandaag geluisterd/geinformeerd bij i4-muzique naar de audio-interfaces en converting mogelijkheden. En ben voor een 90% overtuigd dat ik in ieder geval wat betreft prijs/merk/kwaliteit/mogelijkheden bij Lynx moet zijn. Alhoewel ik moet zeggen dat het onderlinge verschil met bijv. een geluidskaart kwaliteit ala M-audio delta en Lynx aroura 8/16 kleiner was dan aanvankelijk gedacht. Maar daar bij moet ik zeggen dat de manier waarop ''we'' tot deze ''conclussie'' waren gekomen eigelijk niet echt geschikt was om het verschil onderling te merken. We hebben een nummer ( vocalen, drums, entourage in een beetje een ''jazzy pop'' jasje) opgenomen en af laten spelen met lynx en een ''goedkope geluidskaart''interface. Wel op 16 bits 44.1 khz, wellicht wanneer 24 bits/96khz aangehouden wordt de onderlinge verschillen nog wat duidelijker weergegeven werden. Niet echt een hele geschikte manier om tot eventuele overkoop over te gaan. Zou je zeggen. Maar wanneer je dingen echt track voor track gaat opnemen, vooral in het acoestische segment (piano's,gitaren) het contrast zeker wat groter zou worden. Wanneer je echt iets van de grondbeginselen gaat openemen met dergelijke converter kwaliteit wordt het allemaal veel duidelijker en blijft het veel beter overein staan. Dat geloof ik wel.

Toch hoorde je wel wat verschil de manier waarop we het vergeleken hadden. De conveters van de Lynx gaven een ietwat betere en breder stereobeeld, hadden net wat meer detail en iewat meer ballen/vollere sound.

Ik moet even kijken (voornamelijk om budgeterende redenen) of ik de aurora 8 pak of de (met oog op eventuele toekomstige plannen/aankoop) de 16 versie. Ook moet ik 1 preamp, 1 versterker ( met daaraan passief monitoren systeem) en een actief systeempie monitoren vergeven aan de outputs van de Lynx en dan heb ik nog 2 over.

Wat wel (mijn inziens) een zeer positieve draai aan alles geeft is dat alles wat betreft kabelgefrutsel een overzichtelijk iets (25 dins kabels bijbehorend bij de Lynx) gaat geven. En geen losse jack verhalen meer van 1,2,6 meters.

Iets wat ik nu gigantisch in verward ben is ( noem het stress?:P) hoe zit het met de VSTi en het ''opslokken'' van de Lynx ins/outs. Hoe zit het hier ook alweer mee? Tav. uitsturen van de VSTi's en de vermoedelijke 8 ins/out van de Lynx. Ik ben effe tijdelijk helemaal gedeselusioneerd het spoor bijster.

Wat opzich erg mooi nieuws is is dat Lynx binnen nu en een dikke maand uitkomt met een FW versie. Ik ben alleen bang dat de eerste versie van dit ''vernieuwende'' voor de Lynx aroura lijn (daar komt de FW versie dus voor) een aantal voornamelijk latency en overdracht probleempjes gaat krijgen. Belangrijke kanttekening: FW optie wordt meteen geluidskaartintertace met dus vrijwel meteen ''plu and play''. En het scheelt een 400-500 euro's tav. de PCI uitbreidding.

Een ander iets is dat en dat is heel belangrijk (ik wil hier ook graag iets over in m'n H8000FW topic zetten) is hoe ik de H8000FW op de Lynx ga zetten. Sowieso de Eventide slave laten worden aan de wordclock van de Lynx, maar hoe ga ik de Eventide digitaal doorlussen naar de Geluidsinterface input? Of moet ik het toch analoog gaan houden met inlevering van 1 (2x) inputs. het lijkt me dat dit het beste is om de overdrachtkwaliteit van de H8000FW zo optimaal mogelijk, dus digitaal te laten overgaan(?)

Ik zou ook nog een adat kaartje kunnen kopen voor de computer en deze gebruiken voor de H8000FW en de Lynx op binnen te laten komen. Maar dan is het aansluit verhaal van hoe, komt de H8000FW op de Lynx nog niet opgelost.

Tijdelijke samenvatting:

Ben er dus vrijwel zeker van dat het de Lynx Aroura gaat worden. Mijn voorkeur geniet de FW versie (die binnen nu en een dikke maand uitkomt) Voor mijn desktop is dit ook gunstig, want het is dan aleen FW wat de PCI sleuven gaan nodig hebben/al hebben. FW is ook een protocol wat in de PC wereld gehanteerd wordt. PCI adat en of AES?EBU ( die opties zijn er wat betreft digitale overdracht moglijkheden) zijn redelijk tot onbekend in de PC wereld tav. de PCI protocollen die gehanteerd worden. En dat zou nog wel eens een heel gehannes kunnen worden met aanschaf, past het al of niet. vandaar een sterke voorkeur voor FW. Er zouden dan 2 aparte FW PCI komen zodat m'n H8000FW er een heeft en m'n Lynx aroura zodat ze niet van elkaars bandbreette kunnen wegsnoepen.

Alleen nu (en das een belagrijke brainstorm tav. aanschaf versie/eventuele pci kaart protocol) wat te doen met de H8000FW op de Lynx (zonder analoog te hoeven gaan)? Wat stellen jullie voor? De H8000FW heeft jammer genoeg zie ik nu geen AES/EBU. Wel adat in/out. spdiff (maar ja daar hebben we niks aan), ook iets met een 25 pins din (?)
Dit is even wat moeilijk.
 
Wat is nou de bedoeling van dit geheel??? Je bent op zoek naar microfoons, pre-amps, converters.....ik ben je al helemaal kwijt.
Probeer eens een duidelijk omlijnd verhaal neer te pennen met wat je nu precies wilt bereiken met aan te schaffen spullen. Wat heb je voor budget, wat voor soort muziek, wat heb je al en wat zou je nog willen hebben?
Als dit bekent is, dan is het wat makkelijker om je te helpen ;)
 
Re: LUISTERSESSIE I4-MUZIQUE

Re: LUISTERSESSIE I4-MUZIQUE

Origineel geplaatst door boeklanoei
We hebben een nummer ( vocalen, drums, entourage in een beetje een ''jazzy pop'' jasje) opgenomen en af laten spelen met lynx en een ''goedkope geluidskaart''interface. Wel op 16 bits 44.1 khz, wellicht wanneer 24 bits/96khz aangehouden wordt de onderlinge verschillen nog wat duidelijker weergegeven werden.

Meestal is het andersom. Het verschil tussen converters wordt juist kleiner bij hogere bit- en sample-rate's.

Echt slechte converters/geluidskaarten worden ook niet meer gemaakt.

gr,
Marc
 
JmmySX,

Je hebt wel een beetje gelijk inderdaad. Ik ben zelf ook een beetje de weg kwijt wat betreft o.a.volgorde van aankoop.
Ik heb eigelijk alles al maar wil het laaste wat afbreien. Het was de bedoeling dat de H8000FW ook ging dienen als geluidskaart. Maar door allerlei redenen ben ik daarvan afgestapt. En is er een oplossing moeten in de vorm van een audio-interface. ik heb voor de duidelijkheid nog geen audio-interface aangeschaft. En loopt het tav. budget allemaal wat in de war. Ik kon het verder prima betalen, want ik had ook nog een mic- preamp/microfoon wish (hier heb ik nog helemaal niets in vandaar) maar omdat het plan van de H8000FW als audio-interface niet doorgaat (daar is het eigelijk gewoon simpelweg niet voor ontwikkeld) moet er eigelijk iets komen op goede kwaliteit audio-interface gebied betreft.
Ik zit er nu weer over te denken om mijn Eventide gewoon even met de project mix te linken. En een preamp/mic te kopen (ik ben hier helemaal niet in thuis, vandaar het gestarte topic enige tijd geleden) En te sparen ( want dan is het budget zo goed als op) voor een audio interface van Lynx. Zo even het verhaal in de grootste lijnen. Muziek keuze staat hier zo goed als los van. Ik ben van mening dat er geen specifieke audio spullen worden gemaakt voor een richting muziek.
Dus dat doet er niet toe. Ik heb diverse hardware synths verder en een computer. En monitoren. Ik wil naar een heel simpel setupje toe van:

computer (voor sequncing, eventueel wat VST en wat programma's) - kickass : all in one geluidsinterface (Lynx Aurora 8 of 16 zeer waarschijnlijk de FW versie = het meteen een audio-interface, moet nog uitkomen + 400-500 euro's goedkoper dan de PCI versie) en wat synths en wat monitoren.


1. Zit alleen met hoe ga ik de H8000FW op de toekomstige Lynx fietsen (moet dit helder hebben, alvorens anschaf) zonder een analoge ingang ( x 2 stereo natuurlijk) te hoeven gebruiken? Digitaal ? (25 pins din mogelijkheid op de Lynx).
Daar heeft Eventide ook iets in er zit 25 pins din I/O op (middels: DB25 AES Digital/IN out snake) op de H8000FW rear panel


Zie bijlage Lynx: (de 8 en 16 is wat betreft soorten aansluitingen het zelfde)

http://www.lynxstudio.de/lynx_aurora_tech2.html

de bijlage van H8000FW rear panel, zet ik hieronder even neer (in een reply)

2. de converters van de projectmix in hoeverre zijn die gwaagd aan de converters van de H8000FW? wat zou dit ongeveer schelen? Als de H8000FW converters een 7,5 krijgen dan krijgen de PM converters een...?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top