Soundengine FL Studio 6

bootlegger

Ingeburgerd
Lid sinds
23 november 2006
Berichten
37
Ik vind de soundengine van FL studio matig....vooral in het lage frequentiegebied mis ik wat.

Als ik hetzelfde geluid/sample in wavelab/audition afspeel, zit het er veel meer laag in en klinkt gewoon krachtiger dan wanneer ik het in FL studio via de sampler afspeel. (Ik heb 2 M-Audio Delta 1010 kaarten)

Is hier wat aan te doen, ik zat zelf te denken om FL als client in een host als bijv. Cubase SX mee te laten lopen,
of heeft dit kwa geluid weinig zin?

Als iemand een andere oplossing heeft, graag! :)
Voor de rest ben ik zwaar tevreden over fruity....dit is alleen 1 groot minpunt.
 
Dat heeft met het interne mixalgoritme te maken. Bij Fruity is het geluid sowieso minder direct, en het is gewoon toch een van de mindere pakketten wat mixalgoritme betreft.
 
de geluidswkaliteit is er een behoorlijk stuk op vooruit gegaan sinds de fruity multiband compressor erbij zit, imho :)
 
Origineel geplaatst door EnTrancer
de geluidswkaliteit is er een behoorlijk stuk op vooruit gegaan sinds de fruity multiband compressor erbij zit, imho :)

Klopt die multiband is wel ok, maar dat is geen oplossing van het probleem helaas :P
 
als je fruity in cubase rewired of als vst gebruikt is het zeker een vooruitgang op het geluid..
sterker nog áls ik iets uit fruity render (gebruik het tegenwoordig niet meer zo erg veel though), dan enkel nog maar via cubase, anders trek ik het niet.
 
dat verschil dat je hoort komt doordat FL de sample op 78% van het (origneel) volume afspeelt.
gewoon de channel faders luider zetten.

er is al veel over de soundengine van FL gediscusieerd geweest samen met de leadprogrammer op de FL forums en men concludeerde dat het verschil in geluid gewoon kwam door het volumeverschil. het mixalgoritme en dergelijke verschilt nauwelijks/niet van dat van cubase of logic. er zijn al enkele tests rond gedaan.
 
Laatst gewijzigd:
logarititmic(ofzo t is nog vroeg) panning rule uitzetten in je song options, en tadaa extra db en hetzelfde geluid
 
Sorry, maar het verschil is niet alleen het volume.

Ook wanneer ik hetzelfde geluid op hetzelfde volume in FL Studio en Audition/Wavelab afspeel, verlies ik kracht.

Vooral bij kicks is goed te horen.....de punch wordt een tikje doffer en ik mis wat in de low-eq.
 
BuzzTracker was al helemaal rampzalig wat dit betreft. Dat was echt een abominatie.
 
Een sample bestaat uit nullen en eentjes, waarom zou cubase die nullen en eentjes weergeven zoals ze zijn en waarom zou flstudio ze veranderen??

Dat zou wel ontzettend vreemd zijn denk je niet?

Het lijkt me namelijk sterk dat de programmeur van flstudio bewust wat laag uit je samples haalt.

Een mix algortime lijkt me digitaal dan ook niet meer dan een optelsom van eentjes en nulletjes.
Lijkt me echt heel sterk dat daar verschil tussen zit bij de bekendste programma's
 
Origineel geplaatst door Kikker
Een sample bestaat uit nullen en eentjes, waarom zou cubase die nullen en eentjes weergeven zoals ze zijn en waarom zou flstudio ze veranderen??

Dat zou wel ontzettend vreemd zijn denk je niet?

Het lijkt me namelijk sterk dat de programmeur van flstudio bewust wat laag uit je samples haalt.

Een mix algortime lijkt me digitaal dan ook niet meer dan een optelsom van eentjes en nulletjes.
Lijkt me echt heel sterk dat daar verschil tussen zit bij de bekendste programma's

Doe eens een zoekactie hier op 'summing' en meld je nog eens in deze discussie ;)
 
Origineel geplaatst door bootlegger
Hoe kan in fruity in cubase rewiren dan?

Kan toch alleen met Propellerhead software?
nope
cubase kan ook rewiren

hoe t moet staat in de handleiding

ben kwalitatief gezien blij dat ik van flstudio af ben
 
Origineel geplaatst door Kikker


Het lijkt me namelijk sterk dat de programmeur van flstudio bewust wat laag uit je samples haalt.


Zal wel niet bewust zijn, maar ik hoor echt verschil.
Met verschillende monitoren en geluidskaarten gechecked.

Vooral bij een kick kan ik het goed horen.
Heb nog niet gecheckt of het na het renderen ook zo is.
 
Origineel geplaatst door bootlegger
Zal wel niet bewust zijn, maar ik hoor echt verschil.
Met verschillende monitoren en geluidskaarten gechecked.

Vooral bij een kick kan ik het goed horen.
Heb nog niet gecheckt of het na het renderen ook zo is.

Dan zou je overstelpt worden met vragen 'waarom klinkt mijn mix anders na het renderen'.

Je hebt geloof ik wel wat opties trouwens binnen FL wat renderen betreft nu ik er aan denk.
 
als het met het rendeneren wel goed zou zijn dan heb je alsnog een dik probleem toch? immers je maakt je mix die niet juist zou zijn, en pas juist is als je hem hebt geredeneerd, lijkt me wel lastig om elke keer te redeneren als je eq ietsje heb aangepast, of er weer een nieuwe sound ingooit. klopt niet helemaal denk ik.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Dan zou je overstelpt worden met vragen 'waarom klinkt mijn mix anders na het renderen'.

Je hebt geloof ik wel wat opties trouwens binnen FL wat renderen betreft nu ik er aan denk.

Als ik het render, render ik meteen de hele mainmix.
Dan is het niet hoorbaar of ik het laag uit de kick mis, want het is minimaal (maar wel hoorbaar als ik enkel
de kick afspeel)
 
ja dan is het toch het volume probleem wat al eerder genoemt wordt, geluiden uit de browser van fl worden altijd op die eerder genoemnde 78 procent afgespeelt, ook de sampler tracks en andere tracks staan standaard op 78 procent.

en het knopje van fl op 78 of 100 procent zit volgens mij ook inderdaad meer verschil in dan volume alleen.

dus kickjes in een sampler laden volume knop op 100 procent , en probeer het dan nog eens.
 
Back
Top