Mellotron Piano samples

natanvance

Ouwe rot
Lid sinds
26 januari 2005
Berichten
720
Kan er iemand mij helpen aan de Mellotron Piano samples?

Op het internet heb ik er enkel bij de North Sample Library Archive gevonden, helaas heb ik echter geen Nord keyboard om die te kunnen benutten.

Het hoeft echt niet extensief te zijn, met de c noot van elke octaaf heb ik genoeg. Mag allemaal op één wav of aif bestand staan, het knippen doe ik zelf wel.

Dank bij voorbaat! :okdan:
 
Behalve de Newmelloi (heb je Kontakt full version voor nodig) hebben die andere niet de Piano instrument.

Zelf heb ik ook hoog en laag gezocht op het internet, je vindt er in overvloed de typische flute, cello, strings en choir geluiden maar die piano is andere koek.

Mtron pro heeft die, de IK Sampletron ook en er is ook een cd te koop met samples van de originele tapes, echter gaan die allemaal boven de 100 euroos, die cd gaat zelf voor meer dan 200 euroos en dat heb ik er niet echt voor over aangezien ik louter die piano zoekt uit de Mk2 model.

Ik dacht dat hier iemand misschien die free pack voor de Nord had en die even kon samplen, maar dat blijkt helaas niet het geval te zijn.


 
Ah das verrot. :(

Ik zou de vraag nog eens stellen maar dan duidelijk in het topic: Wie heeft er een Nord Electro :).
 
Ondertussen een pm gekregen van een vriendelijke forum lid die mij nog kan helpen. :okdan: 8)

Ah das verrot. :(

Ik zou de vraag nog eens stellen maar dan duidelijk in het topic: Wie heeft er een Nord Electro :).
 
dit EHX ding bestaat ook nog, misschien is dat wat?

 
interrezand, die piano-sample

ik ken de bekende string/flute klanken maar nog nooit de Mellotron piano gehoord,,is er een youtube filmpje van waar je het goed kan horen?
 
Als John Lennon je bekend is dan heb je die Mellotron piano al gehoord. ;-)



En natuurlijk is re dit nummer van Nine Inch Nails (vanaf 5.52), is ook John's Mellotron piano maar dan gesampeld en wat bewerkt door Trent Reznor.

https://youtu.be/HaA4zHMnwDs?t=5m52s


interrezand, die piano-sample

ik ken de bekende string/flute klanken maar nog nooit de Mellotron piano gehoord,,is er een youtube filmpje van waar je het goed kan horen?
 
Laatst gewijzigd:
Ondertussen een pm gekregen van een vriendelijke forum lid die mij nog kan helpen. :okdan: 8)

Kun je mij op de hoogte houden hiervan? Mocht je samples hebben wil ik deze graag in me MPC stoppen als je dat okay vind.

Gr,

K
 
ok, zo klinkt de mellotron piano dus! :-)

je zou het ook helemaal anders kunnen doen door
piano samples door allerlei FX te sturen

compressor (slow attack, slow release?) , EQ, vibrato, distortion,, enz,,om zo een Mellotron achtige sfeer/klank te krijgen,
te bereiken
 
Dat klopt idd, zal ik eens moeten proberen. :)


ok, zo klinkt de mellotron piano dus! :-)

je zou het ook helemaal anders kunnen doen door
piano samples door allerlei FX te sturen

compressor (slow attack, slow release?) , EQ, vibrato, distortion,, enz,,om zo een Mellotron achtige sfeer/klank te krijgen,
te bereiken
 
dit zou er misschien al aardig in de buurt van kunnen komen ( eventueel DBX en Deco verwisselen van plaats)
 

Attachments

  • Mellotron piano.jpg
    Mellotron piano.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 123
Die DBX en Strymon zijn idd mooie apparaten om het beoogde effect te creëren.


ps: de DBX 128 kan ook een DBX 117, 118 of 119 zijn, maakt niet uit
de 128 ziet er luxe uit maar doet niet echt veel meer en 'play level match'
is geen make-up gain

allemaal even vintage DBX compressiegeluid !
 
Back
Top