Velocity response DX7

nee want da's de verkeerde volgorde en ook geen 1:1 vergelijking... de 7II is dus een verbetering van de 7; van 12 naar 16 bit...

Nou en?
Maar omdat je ontevreden bent over mijn tegenspraak een andere vergelijking:

Een MPC2000 klinkt zoals een MPC60 had moeten klinken.
Beter zo? ;)
 
Ho ho ho ik heb het over het gebruik als Master keyboard, dus om je modules en vst's aan te sturen met midi. Het is toch wel zonde als je van een peperduur sample instrument dertig procent van de samples sowieso niet gebruikt omdat je keyboard niet dat bereik heeft. Trouwens, als je 16 velocity levels hebt in de DX7-I zoals ik vermoed gebruik je slechts 12.5% van de samples!
ah ok, verkeerd begrepen. Inderdaad, dat werkt niet lekker zo :) Maar, zoals al gezegd, daar zijn hardware én software oplossingen voor (kastje en input transform)
 
Dx7 is dus prima als master klavier te gebruiken als je zo'n kastje achter je midi output zet.
Ik heb dat zelf iig jaren met plezier gedaan.
 
Dx7 is dus prima als master klavier te gebruiken als je zo'n kastje achter je midi output zet.
Ik heb dat zelf iig jaren met plezier gedaan.

Met zo'n kastje 'rek je het op' maar het lijkt me niet dat je dan ineens op magische wijze 127 stappen ipv. de schoksgewijze 16 (?) stappen zoals mijn screenshotje krijgt. Dus de waardes 20 - 100 opgerekt naar 0 - 127 blijft erg grof...

j.baars schreef:
excuus, ik liet mezelf even gaan....

Persoonlijk DX7 trauma? Daar ben ik dan toch wel weer benieuwd naar :D
 
nou, trauma, dat valt wel mee.
ik heb in het begin erg veel dx´en geprogrammeerd voor mensen die er niet echt de weg in konden vinden.

maar wat mij erg is gaan tegenstaan zijn de ronduit valse harmonischen om de uiteindelijke klank te kunnen produceren.

ik vind ze wel te gek om te layeren met analoge synths.


:koffie:
 
Met zo'n kastje 'rek je het op' maar het lijkt me niet dat je dan ineens op magische wijze 127 stappen ipv. de schoksgewijze 16 (?) stappen zoals mijn screenshotje krijgt. Dus de waardes 20 - 100 opgerekt naar 0 - 127 blijft erg grof...



Persoonlijk DX7 trauma? Daar ben ik dan toch wel weer benieuwd naar :D

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
De resolutie blijft hetzelfde.
Ik heb daar nooit last van gehad, maar als jij daar wel last van hebt is dat een probleem idd.
 
Back
Top