System 1-m VELOCITY on/off

buzz 555

Stamgast
Lid sinds
29 oktober 2005
Berichten
109
Locatie
Lede
Hallo,

Net een System1-m aangeschaft. Mooi dingetje, leuke knoppen enzo… Alleen vind ik het zonde dat die velocity constant aanstaat. Het valt niet mee om op die manier synthpads te spelen en hetzelfde volume te behouden. M’n Waldorf Blofeld die hem aanstuurt bied ook geen oplossing. Op m’n zoektocht heb ik ontdekt dat de oude firmware zelfs geen velocity had. Dus, mocht iemand een oude firmware (1.1 ofzo) hebben voor de System1-m of toevallig de juiste shifttoetsencombinatie om die velocity aan of uit te zetten, aarzel niet om te reageren. De firma dankt u, namasté
 
in ableton is er een midi tool, waar je alles van velocity kunt instellen,

k heb twee System-1 units als dual mono opgesteld staan, om zo een stereo osc te hebben, maar 't is ni perfect zoals de JP

k heb alleen sys1_sys_v130.zip
 
Erg suf dat het niet in te stellen is inderdaad, ik was ook al op zoek geweest. Ik gebruik nu de fixed velocity midi tool in Ableton Live.
 
in ableton is er een midi tool, waar je alles van velocity kunt instellen,

k heb twee System-1 units als dual mono opgesteld staan, om zo een stereo osc te hebben, maar 't is ni perfect zoals de JP

k heb alleen sys1_sys_v130.zip
Maar zonder computer en/of software lukt het dan niet? Kan ook een hoop midi instellingen (qua velocity) doen via de Blofeld, maar de System-1 reageert er blijkbaar nie op :?
 
In principe kun je velocity curves of fixed velocity op iedere controller instellen toch? Zolang de velocity maar meegegeven wordt in de midi data die wordt uitgepoept, daar reageert de System-1m zeker wel op.
 
Doe geen moeite, het is een gekend/bekend probleem waar geen oplossing voor bestaat behalve het extern op te lossen via je sequencer/controller.
 
mss staat er iets in de pdf's ??





Juist daarom dat ik de vraag hier even stel… Er staat gewoon niks in de handleiding over de ‘hidden functions’ :(
 
idd, de JX-03 heeft twee 'hidden' velocity settings, ni de system
 
Back
Top