Hoe audio over USB in DAW zichtbaar maken zonder vervangen ASIO driver?

En maak je geen illusies. Andere merken kunnen dit ook niet. Je hebt het bv over een Virus.... dat maakt niets uit, daar kan ook niet mee wat jij wilt. Ik weet niet waar je vandaan hebt dat die het wel zou kunnen, maar dat is echt niet zo. In een DAW kun je gewoon maar 1 ASIO drivergelijktijdig selecteren, that's it.
De Virus schijnt audio via z'n VSTi te sturen, en heeft dus geen ASIO driver nodig. (dat is wat ik erover lees, ik heb er zelf geen ervaring mee)
 
Even terug naar de kern.
Waarom wil je dit eigenlijk?
Wat is nu het probleem? Dat je kabels nodig hebt om de FA-08 aan de AudioFire aan te sluiten? That's it?
Ik begrijp het probleem niet.

En maak je geen illusies. Andere merken kunnen dit ook niet. Je hebt het bv over een Virus.... dat maakt niets uit, daar kan ook niet mee wat jij wilt. Ik weet niet waar je vandaan hebt dat die het wel zou kunnen, maar dat is echt niet zo. In een DAW kun je gewoon maar 1 ASIO drivergelijktijdig selecteren, that's it.

Anders doe je even een beetje bot. Waarom ik het wil? Het lijkt me mooi meegenomen bij een apparaat wat het zou ondersteunen om via USB zijn audio door te geven de extra DA/AD conversies over te slaan. Hoe minder hoe beter toch? Plus, waarom liever geen kabels? Nou, on ergonomische redenen en het niet gebruiken van een input paar op m'n geluidskaart waar ik dan dus een ander apparaat op aan kan sluiten. Lijkt me allemaal niet bepaald onzinnige gedachtes.

Maak me geen illusies? Het is dus met name een PC probleem in de kern en dat is iets wat ik niet wist. En er zijn dus merken die er wel een omweg voor lijken te kunnen vinden. Ik heb vorige week nog gewerkt bij een collega die een Virus TI via USB aan een PC heeft hangen qua audio náást een RME geluidskaart.

De Virus schijnt audio via z'n VSTi te sturen, en heeft dus geen ASIO driver nodig. (dat is wat ik erover lees, ik heb er zelf geen ervaring mee)

Aha, daar zou het hem inderdaad in kunnen zitten als het zo werkt. Ze bypassen het hele ASIO verhaal met 3 virtuele audiopoorten. Slim!
 
Back
Top