Propellerhead's Rebirth (808, 909 en 303 emulatie)

De iPad app voor iOS mag dus van Roland niet meer bestaan. Ik denk dat daarom Rebirth voor de PC ook niet meer gratis beschikbaar is. Ik denk nu dat Propellerhead het best gratis beschikbaar had willen blijven stellen. Ik dacht overigens ook dat ze aan Roland copyrights hadden betaald omdat het 1 op 1 kopieën zijn van Roland apparaten (al was het alleen maar voor de layout, niet de onderliggende techniek). Klaarblijkelijk niet. Wat een treurige kinderachtige bedoeling. Roland: dikke fail.
 
Ja ik vond dat ook een behoorlijk flauwe actie van Roland. Na tientallen jaren weten ze ook eindelijk waar de klepel hangt en gaan ze moeilijk doen over een legacy product dat al meer dan 20 jaar op de markt is.
Dat zal me een enorme bedreiging voor de verkoopcijfers van Roland vormen hoor! :stupid

De enige reden dat Propellerheads niet naar de rechter is gestapt is vermoedelijk dat er toch weinig meer te verdienen valt aan Rebirth.
 
Ik heb zelf ook ReBirth. Waar kun je nog de extra mods vinden om die te downloaden en te gebruiken?
 
Ik weet nog goed dat ik door rebirth de orginele heb gekocht in 2001 . Wat een slecht aftreksel waren die orginele. Helaas heb ik nog nooit een orginele Tb-303 in het echt gezien. Maar die schijnt ook niet echt zoals rebirth te klinken. Dus die pas ik maar. Ik speelde de TRs ze door een gorilla guitaramp GG20..mss was dat het wel.
er staan trouwens 14 Tb-303 op ebay..(geen cloons). is acid uit????
 
Laatst gewijzigd:
In een ver verleden heb ik wat gespeeld met een - niet zo officiële - versie van Rebirth. Maar heel snel werd het mij allemaal wat te beperkt. Een eenvoudige monosynth en 2 beperkte drumcomputers (naar mijn smaak he, als dat het geluid is dat je zoekt dan is dat fantastisch uiteraard). Moesten er nu nog een hoop ('creatieve') effecten en een sampler in gezeten hebben...
 
Beetje late reactie, maar heb rebirth 338 weten te rewiren. Met een programma waarmee je 32 bit en 64 bit applicaties kan rewiren. Ook kun je bijvoorbeeld een virtuele midi driver (osx native) of voor windows bijvoorbeeld loopbe, maar dit werkt alleeen als trigger. Nu met die 32/64 rewire applicatie kan ik de audio opnemen, zie foto:


Vind rebirth nog steeds goed klinken. Die 303 doet me niet veel, maar drums klinken goed, vooral met wat processing van ableton.
Nadeel van rebirth is dat het zo klein is, maar heb gewoon een tweede monitor gepakt en de resolutie op 800x600 gezet, wat het beter leesbaarder maakt.
 

Attachments

  • rebirth.png
    rebirth.png
    83,5 KB · Bekeken: 795
Back
Top