Maschine mk3 of ableton Push 2 welke kan ik het beste nemen

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.404
Locatie
Obdam (NL)
Ik zit met dilemma waar ik niet echt uit kom ik hoop door middel deze topic deze dilemma weg te nemen....

Het zit namelijk zo ik begon ooit met ableton op me iMac Daarna heb ik logic onder de loep genomen en blijkt veel te kunnen alleen is de leer curve veel moeilijker maar daar was ik van op de hoogte.
Nu zijn we half jaar verder en blijkt ableton versie 10 aan gekondigd daar ben ik redelijk van onder indruk.
Nu komt mij dilemma voor dat versie 10 van ableton was aangekondigd was controller maschine mk3 ik was daar gelijk onder indruk en wou die in het nieuwe jaar kopen!
Maar nu ik ableton versie 10 in het nieuwe jaar uitkomt twijfel ik nu tussen een Push 2(als ik ableton ga overstappen) of maschine mk3 nu mijn vraag wat kan ik het beste nemen ?
Wie kan mij hier mee helpen met deze dilemma.....
In combinatie met ableton of toch logic blijven gebruiken.
Ik weet dat het appels met peren is totaal niet het zelfde pakketten zijn.
Maar ik blijf maar nadenken over deze dilemma.....
 
Push 2 zou ik zeggen..
Het is de controller voor Ableton, een goed uitgedachte DAW met heel veel mogelijkheden. Een DAW dat ze steeds meer verfijnen..

Maschine mk3 is de nieuwe controller voor software die er al tijden is. Je kan er niet ineens meer mee, alleen het kastje waarmee je het bedient is vernieuwd. Het is software die standalone het beste werkt want als VST in een DAW werkt het erg onhandig.

Check de user fora maar eens en lees de frustratie..

Beide controllers vind ik niet ideaal.. het voelt toch een beetje omslachtig. Alsof je dingen optilt van de eettafel met chopsticks..
 
Duidelijk jou antwoord nu ik versie 10 uit is van ableton ga denk terug als 10 me erg bevalt...
Al moet gelijk er bij zeggen dat logic erg uitgebreid is met ze mogelijkheden.
Logic hou ik zo wie zo in de gaten want verlopig duurt het nog wel effe voor ik een controller aan schaf.

Ik ben namelijk erg benieuwd wat andere gebruikers voor keuze hadden gedaan.
Ik maak me beslissing daar mee.
 
Misschien is een Akai MPC-Live ook wel interessant voor je..
 
Misschien is een Akai MPC-Live ook wel interessant voor je..

Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.....
Ik ga kijken of het iets voor me is!
 
Misschien is een Akai MPC-Live ook wel interessant voor je..

Hij is wel duur € 1200,- euro maar als je echt werkelijk bijna alles mee kan is het tof ding ja!
 
Als ik je één raad mag geven! Ga voor ableton +push.....

Gelijk al het materiaal dat ik koop van hardware en software controllers kan niet tippen aan deze combinatie....

de machine heeft ook wel zijn charme maar is super beperkt in vergelijking met push

er staan zeer goede filmpjes van push VS machine , kijk daar eens naar.

nu jij moet er een goed gevoel en feeling voor hebben.
 
Als ik je één raad mag geven! Ga voor ableton +push.....

Gelijk al het materiaal dat ik koop van hardware en software controllers kan niet tippen aan deze combinatie....

de machine heeft ook wel zijn charme maar is super beperkt in vergelijking met push

er staan zeer goede filmpjes van push VS machine , kijk daar eens naar.

nu jij moet er een goed gevoel en feeling voor hebben.

Daarom ook dit topic omdat ik erg twijfelde maar krijg steeds meer gevoel om ableton en Push 2 combinatie te doen:)
 
Vergeet ook niet dat je met de MK3 een heel nieuw programma erbij moet nemen om in je setup te integreren maar ook om weer helemaal te leren.
Of heb je al een MK1 ? Dan zou ik zeker geen MK3 nemen. Zoals ze hierboven al zeggen, is alleen een nieuw doosje. Ik heb een MK1, als ik echt een nieuw doosje wil zou ik 2de hands een Maschine Studio scoren bv.
 
Heb ze beide (mk2 en push2). De Push is duidelijk een verlengstuk van je software en maakt het programmeren van vooral melodien een stuk aangenamer en erg intuitief.

Maschine lijkt een volledige produtcion tool, maar gebruik je al snel als een controller om presets en soundbanks mee te browsen. De integratie met Ableton en andere DAW's is gewoon best beroerd. Zoals al eerder gemeld, kun je het beste Maschine volledig standalone gebruiken. Duurt ook weer even voor je dat onder de knie hebt.
Native Instruments is ook echt een dramatische organisatie voor wanneer je support nodig hebt (en geloof me, die ga je nodig hebben).

Beide zijn overigens vooral fijn om korte ideeën even snel vast te leggen. Een volledig stuk arrangeren is een hoop gepriegel, en kun je vooralsnog beter met de muis doen.

Probeer je niet blind te staren op dure toys, want zie bijv hier.. je kunt ook prima met alleen de trackpad van je laptop wat in elkaar zetten:

 
Rare raad hoor. Mk1 upgraden naar studio? Kan je beter naar de mk3 gaan.
Ik was nooit zo productief als met maschine. Deed er alles in. Behalve jams opnemen want dat kan ie niet.
En al zeker niet gebruiken met ableton als plug in. Ableton is veel teveel gedoe.
Maar ik was wel helemaal into maschine via t lidmaatschap maschinetutorials.com
En wat je kent gebruik je.
Klote mk3 is nog steeds niet geleverd grrr vermoedelijk half december pas en ik vertik t om de mk1 aan te sluiten nu
 
Rare raad hoor. Mk1 upgraden naar studio? Kan je beter naar de mk3 gaan.

Je hebt tenminste dedicated knoppen voor alles met de studioversie en moet niet met die shiftknop werken. De MK3 kost 589 EUR bij bax en het enige echte verschil blijft voor mij toch dat interface. Als domme vergelijking, ik kocht men MK1 voor 120 EUR, Dan kan je je nog een interface van 469 EUR kopen als je het budget van de MK3 hebt. Maschine studio krijg je rond de 400 EUR 2de hands, dus als je al een interface hebt en hem niet koopt om onderweg mee te nemen en je interface te kunnen thuislaten heb ik snel gekozen.
 
dan is de prijs van studio gezakt. En als jij voor 120 Mk1 scoorde was dat ook 'n super koopje.
Ik heb Mk3 voor 500, als ik 120 krijg voor mijn mk1 kost ie me 380 euro. Kan ik zeker mee leven.
 
Hij is wel duur € 1200,- euro maar als je echt werkelijk bijna alles mee kan is het tof ding ja!


Heb je ook gezien dat het tevens een standalone sequencer/sampler is? Dus niet alleen een controller die enkel van nut is als hij aan je computer hangt zoals Push of Maschine?
 
Heb je ook gezien dat het tevens een standalone sequencer/sampler is? Dus niet alleen een controller die enkel van nut is als hij aan je computer hangt zoals Push of Maschine?

Ik heb er na gekeken MPC Live.
Mijn mening staat vast voor nu ik ga voor de MPC Live.
 
Kijk op yt even of de workflow je bevalt. Dat is voor mij en behoorlijk wat anderen flink wennen.
 
Push 2 zou ik zeggen..
Het is de controller voor Ableton, een goed uitgedachte DAW met heel veel mogelijkheden. Een DAW dat ze steeds meer verfijnen..

Maschine mk3 is de nieuwe controller voor software die er al tijden is. Je kan er niet ineens meer mee, alleen het kastje waarmee je het bedient is vernieuwd. Het is software die standalone het beste werkt want als VST in een DAW werkt het erg onhandig.

Check de user fora maar eens en lees de frustratie..

Beide controllers vind ik niet ideaal.. het voelt toch een beetje omslachtig. Alsof je dingen optilt van de eettafel met chopsticks..

Ableton is er toch ook al tijden, je kunt met Push 2 ook niet opeens meer? Ableton 10 voegt wat Push 2 specifieke features toe maar die zaken waren dan ook behoorlijk benedenmaats ondersteund in de eerdere Ableton versies. Maschine is daarnaast ook wel aangepast aan de mk3 specifieke functionaliteit, op dat gebied is er geen verschil.

Tevens ben ik van mening dat Maschine als plugin prima werkt, er zijn altijd mensen die meer functionaliteit willen of zaken verwachten die simpelweg niet op de road-map van een ontwikkelaar staan. In werkelijkheid heeft er een behoorlijke evolutie in de Maschine software gezeten de afgelopen jaren en hebben gebruikers (betaald of niet betaald) bergen nieuwe functionaliteit gekregen. Er zijn inderdaad ook andere controllers gekomen maar die evolutie vind ik helemaal niet raar (Push heeft immers ook een evolutie doorgemaakt).
De Maschine Jam evolutie vond ik ook erg goed bedacht (ik heb zelfs mijn Maschine studio weggedaan voor een Jam).

Het belangrijkste punt vind ik dat het simpelweg 2 controllers met een andere doelstelling zijn. Maschine voelt meer als drumcomputer terwijl Push 2 meer als volledige DAW controller voelt.
Maschine is meer gefocust en dat maakt bediening (naar mijn mening) vaak wat eenvoudiger. Met push is het voor sommige taken wat meer zoeken (wat ook begrijpelijk is).

Ik begrijp de vergelijking aan de ene kant wel maar aan de andere kant vind ik de vergelijking ook weer niet heel logisch. Indien je Maschine een DAW (ik vind het eerder een extreem geavanceerde drumcomputer) noemt kun je beide een DAW controller noemen maar dat is niet hoe ik Maschine persoonlijk zou categoriseren.
 
Als er iemand voor maschine gaat, bax kreeg er woensdag 50 binnen,,ik,heb mijne thuis maar de website toont alweer lang wachten. Koop dus elders...
 
Back
Top