Het grote macOS Sierra topic

Ik heb na update na sierra heel veel problemen gehad met ableton live. Nog steeds eigenlijk maar minder. Ik heb al mijn plugins eerst verwijderd en ze toen 1 voor 1 weer geinstalleerd. Live crashed nu iets minder. Op mijn laptop die niet geupdate is naar sierra heb ik die problemen niet.
 
Ik heb na update na sierra heel veel problemen gehad met ableton live. Nog steeds eigenlijk maar minder. Ik heb al mijn plugins eerst verwijderd en ze toen 1 voor 1 weer geinstalleerd. Live crashed nu iets minder. Op mijn laptop die niet geupdate is naar sierra heb ik die problemen niet.

Je moet DAW's gewoon zo min mogelijk updaten zolang dat niet 100% noodzakelijk is. Nieuwe os-en zijn altijd gezeik. Ik zou zeker minimaal 1 jaar wachten zodat alles een beetje getest is en plug-ins normaal functioneren.
 
Je moet DAW's gewoon zo min mogelijk updaten zolang dat niet 100% noodzakelijk is. Nieuwe os-en zijn altijd gezeik. Ik zou zeker minimaal 1 jaar wachten zodat alles een beetje getest is en plug-ins normaal functioneren.

Dat snap ik maar de driver is gewoon een oudje uit 2014 en gewoon over het hoofd gezien.

Maar om het geziek nog erger te maken, ik draai MacOS 10.12.3 Public Beta 1. Dus vraag er zelf ook wel een beetje om. Had gewoon niet verwacht dat een driver uit 2014 op Sierra OS zou gaan werken.

In mijn zoektocht om die LPMK1 toch nog werkend te krijgen liep ik tegen een leuk project aan: https://github.com/FMMT666/launchpad.py
 
Ik reageerde op iemand anders. En controllers hebben niet dezelfde problemen zoals tussen daw software en plug-ins bij nieuwe os-en. Controllers gebruiken vaak standaard midi en cc protocollen. Dat staat allemaal vast.

Maar fijn dat die oudere driver werkt. :)
 
Back
Top