X

Nieuwe DAW PC

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Chojin
    replied
    Originally posted by SonAmusic View Post
    Ik lees alleen veel reacties dat de Amd niet zo goed presteert in single core performance.
    Dat hebben ze nu juist in de nieuwe serie opgelost! Kan nu mee met intel. Ook meer cores voor je geld.
    Of het lekker werkt met Ableton kan ik je niet zeggen.

Een reactie schrijven:

• SonAmusic
    replied
    Ik wil een nieuwe daw pc bouwen. Ik heb deze draad dan ook met veel enthousiasme gevolgd... Ik ben erg aan het twijfelen tussen de I7 8700K of de nieuwe Amd zen 2 structuur. Ik lees alleen veel reacties dat de Amd niet zo goed presteert in single core performance. Wie gebruikt AMD (2700x) in combinatie met Ableton 10? En wat is de ervaring hierin met betrouwbaarheid van deze CPU? Ik wacht nog met benchmarks van de Zen2 maar zoek nog advies met name mbt in de betrouwbaarheid van AMD in combinatie met Ableton 10. Alvast bedankt ;-)

Een reactie schrijven:

• Kenneth
    replied
    Originally posted by DreamXcape View Post
    hoop dat je die RGB verlichting en extra zooi kan uitschakelen.
    ja hoor totaal geen probleem

Een reactie schrijven:

• Chojin
    replied
    Lekker bij dat moederbord blijven zou ik denken. 2 x m2 is heerlijk. Heb ik ook. Voor de rest zit er alles in wat nodig is. Voor het betere grafische werk kan je altijd nog een aparte grafische kaart erin zetten.

Een reactie schrijven:

• DreamXcape
    replied
    Originally posted by Kenneth View Post
    die heeft 2 m2 sloten hoor
    Crap... Helemaal gelijk, specificaties verkeerd gelezen.
    Ook vond ik nog 2 extra fan aansluitingen verstopt onderaan in de specs... Lekker bezig...

Kortom, ff opnieuw:

Het moederbord wat je nu hebt:
    Asus PRIME Z390-A II
    - 1x 4k HDMI (30Hz), 1x 4k DisplayPort (60Hz), 1x DVI 1080p
    - 2x M.2 Slot voor SSD
    - 6x aansluiting voor fan
    - Intel netwerk

Een reactie schrijven:

• Kenneth
    replied
    Asus PRIME Z390-A II
    - 1x M.2 Slot voor SSD
    - 4x aansluiting voor fan
    - Intel netwerk
    die heeft 2 m2 sloten hoor

Een reactie schrijven:

• DreamXcape
    replied
    Ik heb nog even gekeken voor een ander moederbord. Helaas zijn de Z390 moederborden een beetje karig kwa aansluitingen.
    Je zou daarom ook bij het moederbord kunnen blijven wat je nu hebt in de hoop dat je die RGB verlichting en extra zooi kan uitschakelen.

Het moederbord wat je nu hebt:
    Asus PRIME Z390-A II
    - 1x M.2 Slot voor SSD
    - 4x aansluiting voor fan
    - Intel netwerk

Anders zijn dit zo'n beetje je keuzes:

Asus PRIME Z390-P
    - 1x 4k HDMI (30Hz), 1x 4k DisplayPort (60Hz)
    - 2x M.2 Slot voor SSD, waarvan 1 op halve snelheid
    - 3x aansluiting voor fan
    - Realtek netwerk
    https://azerty.nl/product/asus/36394...moederbord-atx

MSI MPG Z390 GAMING PLUS
    - 1x 4k HDMI (24Hz), 1x 1080p DVI
    - 2x M.2 Slot voor SSD
    - Intel netwerk
    https://azerty.nl/product/msi/365212...moederbord-atx

MSI Z390-A PRO
    - 1x 1080p DVI, 1x 4k DisplayPort (60Hz), 1x VGA
    - 1x M.2 Slot voor SSD
    - Intel netwerk
    https://azerty.nl/product/msi/365213...moederbord-atx

Van deze 3 heeft de laatste mijn voorkeur, ook scheelt je dat 60 euro zodat je met je budget nog net iets verder komt.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt in je keuze.

Een reactie schrijven:

• DreamXcape
    replied
    Dit is de fan die Noctua aanraadt als 2e fan op de cpu koeler(NH-U14S):
    https://azerty.nl/product/noctua/326...torhuis-140-mm

Wat betreft de behuizing:
    De Fractal Design R5 heeft 2 fans inbegrepen, de Antec P100 1 fan. Als je je pc echt stil wilt hebben zul je deze aan moeten vullen met extra fans anders wordt de warmte niet goed afgevoerd, zeker met een i9.

De Fractal Design R5 heeft plek voor 8 fans van 14cm.
    Dit is een goede Noctua 14cm fan:
    https://azerty.nl/product/noctua/667...torhuis-140-mm

De Antec P100 heeft plek voor 1 12 cm fan en een 4x 14cm
    Dit is een goede 12cm fan
    https://azerty.nl/product/noctua/462...torhuis-120-mm
    of deze
    https://azerty.nl/product/noctua/607...torhuis-120-mm

Aan de binnenkant lijken de 2 behuizingen heel sterk op elkaar, aan de buitenkant ook wel een hoop.
    Bij Fractal Design heb je wel wat meer keuze in kleur en design, de Antec is ietsje goedkoper.

Het moederbord wat je nu hebt gekozen heeft aansluitingen voor maximaal 5 fans. Als je die van je cpu opslit(dat zijn 2 fans als je die extra erbij neemt, splitter levert Noctua mee), kun je 4 extra fans aansturen vanuit je moederbord.
    De fans aansluiten op het moederbord is belangrijk omdat ze dan automatisch met de temperatuur mee kunnen gaan.

Ik zag trouwens dat ook dit Asus moederbord die RGB verlichting enzo heeft. Blijkbaar kun je die extra zooi moeilijk ontwijken bij Asus.
    Ik zal nog eens kijken of ik daar een betere suggestie voor heb.

Een reactie schrijven:

• DreamXcape
    replied
    nee hoor die i9 9900K past zeker op
    ASUS PRIME Z370-A II
    Mijn fout, sorry! Een paar jaar geleden waren alle i9's op een andere socket en dus een ander moederbord.
    Aangezien deze gewoon op het moederbord past wat je nu hebt gekozen, go for it! Honderd euro voor 2 extra cores en 4MB cache extra

Een reactie schrijven:

• Kenneth
    replied
    ik heb echter wel gekozen dat te splitsen maar gewoon omdat ik goed wou overclocken en die gpu toch ook warmte produceert die ik dan ook mee moest koelen.
    ahja en we praten dan niet over een I9900K
    stel u vr een i9

Een reactie schrijven:

• Kenneth
    replied
    voor een tientje meer een extra heatsink en een extra extra fan ik zou echt niet twijfelen hoor
    nee nee gewoon doen!!!

wordt gezien als de beste aircooler die d15 en zijn voorloper de de14 was ook al de beste
    als je wil kan ik u wat fotoos sturen van die d14 op een asus prime

Originally posted by SerumAssasin View Post
    Voor honderd euro meer zou ik zo de i9 doen, maar ik las in een aantal posts daarboven dat DreamXcape zei dat ik dan ook een duurder moederbord nodig heb
    nee hoor die i9 9900K past zeker op
    ASUS PRIME Z370-A II
    i9 9900K heeft een 1151 socket dus je moet kijken of het gekozen moeder bord een 1151v2 moederbord met een Z370 of Z390 Chipset
    en misschien heb je het al zelf gezien dat de chipsetnaam in de model naam zit
    eerste selectie vr keuze moederbord is u cpu intel Of AMD
    tweede selectie is u chipset

je kiest dus eerst een cpu naar keuze bij een selfbuild want dat bepaalt u type moederbord(amd of intel en welke chipset)
    dreamXcape had het op dat ROG moederbord van asus dat is inderdaad vr een ander socket

tis vr hobby he serumassasin?
    Indien aantal outputs en resolutie van onboard cpu niet voldoende is kan je nog een andere kaart steken maar voor hobby muziek gebruik en je gaat niet gamen op die pc is die onboard voldoende

ik heb echter wel gekozen dat te splitsen maar gewoon omdat ik goed wou overclocken en die gpu toch ook warmte produceert die ik dan ook mee moest koelen.

Had ook naar de bus structuur van mijn i7 Cpu gekeken en je maakt toch een ander vrij op u CPU( wil hier niet zwaar in detail gaan) als je die GPU uitschakelt logisch natuurlijk, weliswaar miniem
    ik vond dat te moeite in combinatie met die warmte

ben dan ook nog van de iet wat oudere generatie die gewoon is van steeds een vga kaart in een pc te moeten steken
    en nen CPU is nen CPU

Een reactie schrijven:

• SerumAssasin
    replied
    uit nieuwschierheid staat hij veel goedkoper dan de NH-D15 ?
    Een tientje goedkoper, is de NH-D15 beter? Voor een tientje hoef ik het niet te laten haha!

jep ik bedoel die I9
    Voor honderd euro meer zou ik zo de i9 doen, maar ik las in een aantal posts daarboven dat DreamXcape zei dat ik dan ook een duurder moederbord nodig heb.

Hele mooie set dacht ik zo ! Jij weet niet wat je mee gaat maken als je het vergelijkt met je oude pc.
    Haha, dat denk ik ook! Mijn recente loopt vaak vast en moet hem op de één of andere reden vaak twee keer opstarten voor die het goed doet. Ook de USB (2.0 nog) werken soms wel/niet.
    Ik zal in ieder geval als de PC er is een mooi plaatje van schieten

Een reactie schrijven:

• Kenneth
    replied
    Originally posted by Chojin View Post
    Jij weet niet wat je mee gaat maken als je het vergelijkt met je oude pc.
    inderdaad

Een reactie schrijven:

• Chojin
    replied
    Hele mooie set dacht ik zo ! Jij weet niet wat je mee gaat maken als je het vergelijkt met je oude pc.
    De OS kan je wel op goedkope wijze aankomen. W10Pro is al te krijgen voor 26 euro OEM.

Een reactie schrijven:

• Kenneth
    replied
    Noctua NH-U14S
    uit nieuwschierheid staat hij veel goedkoper dan de NH-D15 ?
    - Ik mis nog een behuizing en fans in je lijstje.

Behuizing is nu toegevoegd. Maar de fans, dat is toch die Noctua? Of moet er nog een aparte fan bij?

sorry tijp fout van mij moest enkel case zijn sorry

Bedoel je de i9?
    jep ik bedoel die I9

Er staat nog geen OS op jouw lijstje

ik heb vorig jaar zeer uitgebreid de verschillen bekeken van WIN10 home vs prof en de prof geeft vr DAW pc totaal geen meer waarde
    Totaal: 1.261,99
    vind ik toch een mooi schappelijk prijsje vr dat beest dat je hebt samengesteld

Een reactie schrijven:

• SerumAssasin
    replied
    Dit zou dan het nieuwe lijstje worden. Gelukkig heb ik jullie, had ik bijna zowaar AMD onderdelen gekocht...

Intel Core i7 9700K - Processor
    ASUS PRIME Z370-A II - Moederbord
    Seasonic Focus Gold 450 - Voeding ( intern )
    Noctua NH-U14S - Koeler voor processor
    Corsair Vengeance LPX - Geheugen (DDR4 - 32 GB: 2 x 16 GB)
    WD Gold WD1005FBYZ 1 TB - Vaste schijf
    Corsair Force MP510 - Solid state drive (intern - 480 GB)
    Fractal Design Define R6 - Towermodel
    Totaal: 1.261,99

- Ik mis nog een behuizing en fans in je lijstje.
    Behuizing is nu toegevoegd. Maar de fans, dat is toch die Noctua? Of moet er nog een aparte fan bij?

ik zou dus die honderd € wel geven aan die cpu en bijvb niet aan die fanless psu( is een zeer goeie voeding daar niet van)
    Bedoel je de i9?

Een reactie schrijven:

• Kenneth
    replied
    R6 is veel te duur en minder stil dan de R5. Een alternatief is de Aerocool DS 230. Nog stiller dan een R5 en R6
    ja dat die aerocool stiller is met maar een fan tegen over een case met drie fans of bij de r5 met twee fans is maar logisch he

En als je een 5 inch bay nodig hebt heb je niet veel ander keus dan die r6

Is ook van een andere klasse/niveau he die r5 en r6 case vgl met die aerocool dus om dan te zeggen dan die veel te duur is

kzeg niet dat dit geen slechte case is maar is een beetje appels met peren vgl( vind ik)

Overclocken van geheugen zet niet zoveel zoden aan de dijk voor een DAW
    klopt…. een beetje…. maar ik zei dit meer omdat dit er voor kan zorgen dat je een stabieler overclocked system door krijgt en dat je misschiens nog wat hoger kan overclocken
    alee is toch mijn persoonlijke ervaring

Ik zou niet voor Hyperthreading gaan
    ik zou dit dus echt wel doen door die HT dubbele treads zeer belangrijk vr muziek productie en grotere cache

ik zie nu toch met Cubase 9.5 en win 10 een betere performances met HT aan dan met HT uit.

Hang een beetje af van welk merk en type moederbord

Is in mijn inziens toch een beetje verleden tijd hoor die HT uitzetten dat was inderdaad zo met vorige Cubase versies en op w7 en w10
    En als je geen HT hebt kan je het ook niet testen he

ik zou dus die honderd € wel geven aan die cpu en bijvb niet aan die fanless psu( is een zeer goeie voeding daar niet van)

omdat ik vind dat een goeie stille fan psu je eigenlijk ook niet meer hoort

Een reactie schrijven:

• Chojin
    replied
    Kan me helemaal vinden in wat dreamxcape en kenneth hierboven zeggen. Even een aanvulling op de kast. R6 is veel te duur en minder stil dan de R5. Een alternatief is de Aerocool DS 230. Nog stiller dan een R5 en R6. Uiteindelijk is het een kwestie van smaak. Beide kasten zijn goed.

Overclocken van geheugen zet niet zoveel zoden aan de dijk voor een DAW.

Ik zou niet voor Hyperthreading gaan. Ik hoor daar slechte verhalen over in combinatie met DAW software. Die extra honderd euro zou ik steken in een fanless voeding. Die van Seasonic is wel een top modelletje.

Een reactie schrijven:

• Space chicken
    replied
    Dat klopt inderdaad je kan veel kiezen en zijn zeker niet slecht
    en buiten hun Assistant tool worden ze nog geleverd met een clean instal.
    En zoals je zelf zegt zelfbouw of laten bouwen is nog dat tikkeltje beter

Ivm u grafische kaart,heb je nog een pcie sleuf over?als er geen restricties zijn opgelegd door Dell kan je er toch een andere insteken?
    ik heb een interessante gevonden vorig jaar vr 50€ denk ik model ontgaat me nu ik vermoed een asus gt710 2gb ddr5 passief gekoeld
    Ideaal vr mij ( neen ik speel geen games op mijn daw pc dat zou niet lukken met die kaart vrees ik)
    Tip als je meerdere schermen wil gebruiken @ 4K check dan goed de specs
    ja zou kunnen dat ik er nog een kaart in laat bouwen.
    maar ik weet niet of dat nodig is voor mijn 4k beeldscherm.
    die van het mothetboard is nu prima. want op het gebied van grafische dingen doe ik bijna niks.
    en volgens de computer winkel zou mijn kaart 4k beeldschermen moeten aankunnen sturen.

Een reactie schrijven:

• Kenneth
    replied
    klopt die zijn echter supper snel en worden niet zo warm ook

Heb je die ook aangeraden he serumassasin

Ik zou vr honderd euro meer wel gaan vr een cpu met HT en 16 mb cache ipv geen HT en 12 mb cache

Inderdaad die noctua cooler die je gekozen hebt is special vr amd chips
    je moet het model NOCTUA NHD15 nemen die past wel op u socket normaal zit er ( van die goeie)thermal pasta in de verpakking van de NH-D15

Inderdaad van die ROG MB afblijven vr DAW pc, neem moeder bord die dream excape en ik u voorstellen, is een super goed moederbord en is super gemakkelijk om daarmee u cpu te overclocken

En zoals ik al reeds gezegd heb wil je toch wifi en of bluetooth steekt dat dan er in via aparte kaarten

Ook inderdaad, die voeding is veel te zwaar neem gewoon een van seasonic van 450w met kabelbeheer gold of platina

Je hoeft inderdaad geen aparte vga kaart nog te steken maar als je u cpu er toch van wil ontlasten van die taak, kan je steeds vr deze gaan of iets dergelijks is volledig passief dus super stil en heft drie uitgangen

https://www.asus.com/be-nl/Graphics-Cards/GT730-SL-2GD5-BRK/gallery/

En inderdaad ook belangrijk je bent een case vergeten

ga eens naar deze gaan kijken https://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-series/define-r6-black

of asl je geen plaats moet hebben vr een dvd drive (of ander 5 inch bays) kan je ook gaan vr de r5

zijn echt goeie stille strakke cases, veel bouw mogelijkheden, ik gebruikte vroeger altijd de antec p180 maar die r6 van fractal vind ik toch veel beter
    Corsair Vengeance LPX - Geheugen aan welke frequente hoeveel Mhz?kweste dat je the misschiens mee kan overclocken (voor gesteld moederbord kan tot 4000Mhz gaan

Man wat zijn die prijzen geodkoper geworden tegen over vorig jaar ge hebt nu 32 gb vr de zelfde prijs waar ik vorig jaar maar 16gb voor kreeg

Een reactie schrijven:

Working...
X