Refurbished macbook ervaringen?

Afroham

Stamgast
Lid sinds
12 april 2015
Berichten
241
Locatie
rotterdam
Ola syñthesizerros Freakos,

Ik werk momenteel op windows desktop. Nou ga ik een half jaartje naar de U.K. en ik ben sowieso altijd veel onderweg. Vandaar dat ik een laptop aan ga schaffen. Vanwege stabiliteit en bouw ga ik voor een macbook. Nou zou ik flink kunnen besparen door een refurbished mac te kopen (tweedehands maar vernieuwe componenten) heeft iemand hier daar ervaringen mee? Tips? Meningen? Alles is welkom :)

- afroham
 
Gefeliciteerd met je goede keuze om voor een Macbook te gaan.

Ik heb zelf geen ervaring met refurbished spullen maar ik kan je wel een paar tips geven:

- zorg er voor dat je een niet te oud model koopt, die worden niet meer ondersteund in sommige functies van nieuwere OSsen. En hele oude modellen worden helemaal niet meer ondersteund. Dan ben je minder goed beschermd als je ermee op internet gaat.

- Refurbished betekent dat er gebruikte onderdelen in zitten. SSD's hebben een beperkte levensduur dus als je er eentje vangt met een afgeragde SSD ben je verder van huis want nieuwe SSD's voor Macbooks zijn duur en niet zo makkelijk te vinden.

Ik zou om die reden een nieuwe kopen (als je budget het toelaat) maar een refurbished Macbook is nog altijd beter dan alles van Windows ;)

Succes ermee!
 
Refurbished is op zich een prima keuze, zeker ook met het oog op recycling het milieu. Wat ik wel vaak zie is dat er toch nog flinke prijzen worden gevraagd voor refurbished apple producten. Vaak zit je dan voor relatief veel geld met oudere hardware.

Ik zou bijna zeggen ga voor nieuw , of zoek in de particuliere markt naar een leuke deal. Overigens ook vrij lastig.
 
Ja vooral de garantiebepalingen bij apple zijn top...(not)
Voor de helft van het geld koop je gewoon een nieuwe windowslaptop die de meeste Apples gewoon het schaamrood op de kaken jaagt, voor ruim de helft...