Synth ombouwen naar rack

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Heeft iemand hier wel eens een synth bord omgebouwd naar rack? Zijn er nog zaken om op te letten? Kun je keyboard over het algemeen gewoon afkoppelen?
Heb namelijk net tweedehands per post ontvangen, maar is werkelijk een draak, rot keybed, maar lijkt verder te werken.
Nog tips voor lege rackbehuizingen?
 
Volgens mij is er hier op het Forum ook ergens een draadje van iemand die een Roland JD-800 omgebouwd had (althans niet naar een lach, maar het klavier verwijderd). Kon hem alleen even niet vinden.
 
Ik heb op het forum wel eens projecten geZien dat het keyboard er af ging, maar volgens mij niet tot 19 inch. Denk dat het afhankelijk is van grote van je printplaat en of er een check wordt gedaan door het systeem of je toetsenboord er aan zit bij opstarten.

Welke heb je in gedachten?
 
Ik heb er vaak over gedacht om m'n D10, waar het keyboard volkomen verrot van is ondewrtussen, om te bouwen naar een rackversie: Het keyboard en de electronica daarvan zit op- een onadere print dan de synth, althans zo ziet het er wel uit: de synth zelf is een print ter grootte van de keyboardloze versie, met alles erop dat er bij hoort, zoals de midi-connectors, de bedieningsknoppen, display enz. Erg verleidelijk. Het lijkt me ook logisch dat synths uit de tijd dat midi al echt gevestigd was en er ook keyboardloze synths verkocht werden bij het ontwikkelen van een ieuwe men daar rekening mee hield, maw, waarom twee verschillende prints voor een en de zelfde synth ontwerpen en maken? En, for that matter, idem voor het keyboard, een keyboard voor iets digitaal gestuurds is een keyboard is een keyboard. Vergis ik me trouwens heel erg als ik denk dat eerste keyboards voor midisynths gebaseerd waren (of nog steeds zijn?) op hardware voor computerkeyboards?
 
Back
Top