Gezocht: Korg X911 user manual

Oi die mod ziet er monsterlijk vet uit :luv:

Ik wil ook graag meedoen (ik heb een x-911)
 
Via via ben ik op de site van Eric G gewezen. Das degene die de MS911 heeft bedacht. :)

Ah, vet. IK had al wat heen en weer gemaild naar zweden voor zijn gegevens, maar zijn oude website en emailadres bestonden niet meer.

Zo wil ik mijn x911 er ook wel uit laten zien!! Kijken of hij z'n schema's wil geven!

attachment.php
 

Attachments

  • ms911 close.jpg
    ms911 close.jpg
    72,2 KB · Bekeken: 106
Stap 1:
Ik hoop op korte termijn met Barno en mssn nog wat andere technische mensen af te spreken om de schema's volledig na te pluizen. Aan de hand hiervan overweeg ik een blauwdruk te maken en een overzicht van de specs aan de geintresseerde door te geven.

Stap 2:
Inventarisatie benodigheden/materiaal

Stap 3:
Front paneel ontwerpen

Dit is het moment dat ik me maar meer in elektronika moet verdiepen :okdan:
Ik overweeg om het simpele soldeerwerk evt. zelf te doen, zit zelf ook ruim in mn tijd namelijk :P

Tzt open ik een SMS-911 draadje :)
 
Laatst gewijzigd:
goed bezig
leuke ms muur idd dn wordt korg weltof aleen die prijzuh:r

asjet toch al hebt
 
leuke ms muur idd dn wordt korg weltof aleen die prijzuh:r

daarom is een X911 de overweging waard...
ze zijn nu nog betaalbaar (eur300/375)..
blijkbaar zit er veel meer in dan wat er echt door de X911 wordt gebruikt....
als alle mods werken/goed zijn uitgevoerd zal de SMS911 veelzijdiger zijn dan de MS20 (imo is de MS20 veel te overrated/overhyped) :)

Als MonoTron en jij niet waren begonnen over de mods...
dan had ik het niet (weer) in mn kop gekregen }:|
in 1e instanties stond ik negatief tegenover de mod ....
totdat ik de foto had gevonden en MonoTron met de specs kwam :P

Offtopic:
De laatste keer kwam door Jean met zn Yamaha RX5 draad....
gelukkig hoefde ik niet lang te jagen en tot nu toe geen spijt van..
ik twijfel erover om ooit nog een RX5 erbij te scoren en deze als gate sequencer voor modulaire modules te gebruiken...
De RX5 blaast de 707 met 2 vingers in zn neus makkelijk weg! :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
ff een klein stukje 911 opgenomen. Sequence klopt niet helemaal maar het gaat natuulk om de sound.

eerst hoor je de verschillende synthe parts, daarna de presets erbij en af en toe wat spelen met de knoppen.
 

Attachments

  • X911 rappers delight.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 113
Via de mail ontvangen :)

Erik G. schreef:
You are welcome to do so! :-)

I am sorry but I have only the original schematics with hand drawn changes on it. Not very complete I'm afraid.

/Eric

Dit houdt in dat we van scratch af aan moeten beginnen. Tot nu toe heb ik geen betere scans van het schema kunnen vinden dan die al gepost zijn.

Iemand ervaring met de manuals van Musicparts.com?
 
Laatst gewijzigd:
He, dit is nou leuk. Ik ken die gemodificeerde X-911 al een tijdje (de plaatjes dan) en ben ook erg benieuwd hoe dit is gedaan.

Ben ook al eens opzoek gegaan naar een res controle. Daar is toen een (niet tot zelf oscillatie komende) controle voor gekomen die het geluid wel wat boost in het hoog, wat weer door de lowpass word weg gegeten.
Heb overigens geen flauw idee meer hoe ik hiertoe ben gekomen. Heb ergens in het filter een feedback lus gemaakt, maar hoe precies.

Goede kans dat als je de schema's koopt bij Musicparts.com dat het precies dezelfde slechte zijn als je al gedownload hebt. Heb al vaker teleurstellende manuals gekocht.

Ik hou dit draadje zeker in de gaten en als ik klaar ben met mijn verhuizing zal ik ook weer eens naar de schema's en de unit kijken.

groetje,
Maarten
 
Ik heb vandaag ff met m'n collega gebabbeld. Hij heeft vroeger modulars gebouwd en veel analoge electronica in studio's onderhouden. Ik heb 'm de schema's laten zien en hij wilde wel binnenkort een keer met me gaan zitten om te kijken wat waar zit en hoe het te veranderen.
Wat ie nu al uitlegde is dat er, in tegenstelling tot wat ik dacht, er รฉรฉn oscillator in zit die door wave shapers in de golven worden gebogen voor de instrumenten.

ik hou de voortgang hier wel bij :)
 
Laatst gewijzigd:
antwoord van Musicparts.com schreef:
Yes, it's PDF and about 750KB
die scans zullen nog wel slechter zijn

Ik heb vandaag ff met m'n collega gebabbeld. Hij heeft vroeger modulars gebouwd en veel analoge electronica in studio's onderhouden
Check your network! :P
Zo'n collega kan een project als dit zeker geen kwaad en รผberkuhl dat jullie er ook serieus mee aan de slag willen :okdan:

Wat ie nu al uitlegde is dat er; รฉรฉn oscillator in zit,
1 is leuk en altijd beter dan niets...
Met 2vco's zou ie qua specs zeker niet onderdoen aan de ms20

die door wave shapers in de golven worden gebogen voor de instrumenten
Zoiets als ..... ?

Op de foto zie ik dat elk vcf een (imo audio) out en een vca out heeft.
Zitten er lineare vca's op t filter? :?


SMS' extra mod wishlist (indien mogelijk): schreef:
- alles cv aanstuurbaar + bijbehorende knop
- VCO: (hard/soft) sync input, FM in, FM mod in
- VCA: 2x exp. vca (audio) en 4x linear vca (CV): Volume and CV knobs, CV in and out
- CV mixer voor de 4 lin. vca's
- VCF: notch out
- mixer: van 8x in- 1 out naar 2x 4in- 1out mixer
- Zoveel mogelijke EG's: gate, re-trig, 2x gate out, cv in: attack, decay, sustain, release, 3 verschillende snelheden
- resterende wave shapers gebruiken voor waveshaper/distortion module; stapelbaar?
- extern signal processor: 1x in-out --> 2x in-out
- glide + porta cv 1 in- 2out
- distortion cv in
- Hz/V out 1 --> 2out
- multiples 2x 4

Er zijn nu incl. myself 6 geintresseerden en ik wil zelf waarschijnlijk 2 of 3 extra mod kits afnemen...
Dus m'n hoop voor een batch van 10 is haalbaar....
Inkopen voor 10 is hopelijk veel goedkoper dan voor hooguit 5 :)
 
Laatst gewijzigd:
Dit is imo de ultieme (S)MS-911 :P

--------------------------------------------------------------------------
# 1 x External Signal Processor: Input level in + knob, Input level out 2x + knob, Range cv in + knob, range cv out 2x , Portamento cv in + knob, Portamento cv out 2x, Dist. cv in + knob, Dist 1x in Dist. 2x output + knob, Env 2x out, Trig 2x out, Hz/V 2x out

# 1 x VCO: Octave knob, Coarse knob , Fine knob, (hard + soft) sync input, FM in + knob, FM mod in + knob
Hz/V in, V/oct in, CV in 1 + knob , CV in 2 + knob, 8" cv in PWM + knob, 16" cv in PWM + knob
outputs: 16" sqr, saw, pulse, 8" sqr, saw, pulse, 4" sqr, saw output

# multiples: 4x 1 in 3out

# VCF 1: MS20 style: cv in Cutof + knob, cv in Resonance + knob, Input, Output; LPF, HPF, Bandpass, Notch
# VCF 2 + 3 MS-10 style: cv in Cutof + knob, cv in Resonance + knob, Input, Output; LPF, HPF, Bandpass, Notch
# VCF 4: cv in Cutoff + knob, cv in Resonance + knob. LPF/HPF switch on VCF 4. Input, output

# 2 x Active filter: cv in Tone + knob, in-output, (waveshapers/filters stapelbaar???)

# 4 X lin. VCA: cv 1 + knob , cv 2 + knob , gate in, audio input + knob, 2x audio output + knobs
# 1 X cv mixer: voor 4x lin. vca's

# 2 x 4 input mixer: Level + output knobs, inputs , outputs.

# 2 x AR Envelope: cv in Attack +knob, cv in Release + knob, Trig in, re-trig in, output, 3 switch (slow/normal/fast)
# 3 x D Envelope: cv in Decay + knob, Trig in, re-trig in, output, 3 switch (slow/normal/fast)

# 2 X exp. VCA: cv in 1 + knob , cv in 2 + knob , gate in, audio input + knob, 2x audio output + knobs, cv out

--------------------------------------------------------------------------

Edit:
MAARTEN PWM heeft zich opgeofferd voor het frontontwerp! :okdan:
:koffie: :baco: :biertje:

2 mooi overzichterlijke vc-ad(s)r's รก la Blacet zal t nog gelikter maken ..
ik heb nooit een MS-10 of 20 gehad, en zal d'r ook nooit 1 kopen :P

Edit 2:
SMS staat natuurlijk voor: Semi Modular Synths :dubbel:
 
Laatst gewijzigd:
En 303 voor hoeveel je er hebt? :)

=( zover is het Nog niet... nog niet =(
tis ook nog niet gelukt de wereld te veroveren :(
de 2e heb pas op ebay voor een leuk bedrag gekocht
tis een 110v en er moest het eea aan gebeuren. wat gelukkig nog mee valt

Je 606 panel ziet er VET uit :{
Is het uiteindelijk nog zo duur geworden?
 
Yo Casper, ik denk dat Roel Elektruck ook wel interesse heeft. Ik zal hem es bellen.
 
Ziet er goed uit. Is het een idee om ook 1 of 2 lfo's toe te voegen? Ze zitten niet in de x-911, maar de sms-911 zou daardoor meteen een veel completere synth zijn. Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me dat een lfo niet zeer ingewikkeld of duur hoeft te zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat je bijvoorbeeld 1 ms-10 filter eruit laat. 2 kan genoeg zijn... Misschien zouden de verwijderde, discrete ms-10filters apart kunnen worden verkocht als modulaire modules ofzo. Is vast belangstelling voor en kan tegelijk een bijdrage zijn aan financiering van het project. Maar wellicht is het technisch niet mogelijk. Geen idee...

Zomaar wat ideeen...

Dit is imo de ultieme (S)MS-911 :P

--------------------------------------------------------------------------
# 1 x External Signal Processor: Input level in + knob, Input level out 2x + knob, Range cv in + knob, range cv out 2x , Portamento cv in + knob, Portamento cv out 2x, Dist. cv in + knob, Dist 1x in Dist. 2x output + knob, Env 2x out, Trig 2x out, Hz/V 2x out

# 1 x VCO: Octave knob, Coarse knob , Fine knob, (hard + soft) sync input, FM in + knob, FM mod in + knob
Hz/V in, V/oct in, CV in 1 + knob , CV in 2 + knob, 8" cv in PWM + knob, 16" cv in PWM + knob
outputs: 16" sqr, saw, pulse, 8" sqr, saw, pulse, 4" sqr, saw output

# multiples: 4x 1 in 3out

# VCF 1: MS20 style: cv in Cutof + knob, cv in Resonance + knob, Input, Output; LPF, HPF, Bandpass, Notch
# VCF 2 + 3 MS-10 style: cv in Cutof + knob, cv in Resonance + knob, Input, Output; LPF, HPF, Bandpass, Notch
# VCF 4: cv in Cutoff + knob, cv in Resonance + knob. LPF/HPF switch on VCF 4. Input, output

# 2 x Active filter: cv in Tone + knob, in-output, (waveshapers/filters stapelbaar???)

# 4 X lin. VCA: cv 1 + knob , cv 2 + knob , gate in, audio input + knob, 2x audio output + knobs
# 1 X cv mixer: voor 4x lin. vca's

# 2 x 4 input mixer: Level + output knobs, inputs , outputs.

# 2 x AR Envelope: cv in Attack +knob, cv in Release + knob, Trig in, re-trig in, output, 3 switch (slow/normal/fast)
# 3 x D Envelope: cv in Decay + knob, Trig in, re-trig in, output, 3 switch (slow/normal/fast)

# 2 X exp. VCA: cv in 1 + knob , cv in 2 + knob , gate in, audio input + knob, 2x audio output + knobs, cv out

--------------------------------------------------------------------------

Edit:
MAARTEN PWM heeft zich opgeofferd voor het frontontwerp! :okdan:
:koffie: :baco: :biertje:

2 mooi overzichterlijke vc-ad(s)r's รก la Blacet zal t nog gelikter maken ..
ik heb nooit een MS-10 of 20 gehad, en zal d'r ook nooit 1 kopen :P

Edit 2:
SMS staat natuurlijk voor: Semi Modular Synths :dubbel:
 
Het toevoegen van een LFO, met minimaal een input voor de rate/speed lijkt me een zeer waardevolle toevoeging. Voor mij een serieuze overweging om erin te zetten.

Verder heb ik ook even een verzoek op het electro-music forum geplaatst, aangezien daar nogal veel knappe koppen rondhangen die zo'n beetje alles al gemod hebben. Met een beetje mazzel is er iemand die nog wat schema's heeft liggen.
 
Mijn interesse is gewekt......ik doe mee!

grtzzzRb

ps, die 606 ziet er wel mooi uit zo..
 
Back
Top