Korg M3

• Piano Roll Edit Screen: So called because individual data can appear as individual squares – similar to the holes in an old player piano roll. In this screen, elements such as note number, duration, velocity and more can be edited, deleted or created using intuitive “touch-drag” and draw operations.

Dit is een mooie zet van Korg,eindelijk eens een piano roll edit screen en dit in combinatie met hun touchscreen,
dit had al lang standaard moeten zijn op hun Oasys,want die sequencer van deze is toch vrij mager gezien de prijs van een Oasys,mocht meer sporen en dan die piano-roll edit,normaal gezien zou hun dsp dit wel moeten aankunnen :-)
 
Zeer straf om zoveel extra's gratis beschikbaar te stellen. Korg kon hier met gemak een mooi prijskaartje aan vasthangen.

Respect voor Korg hoor!
 
• Piano Roll Edit Screen: So called because individual data can appear as individual squares – similar to the holes in an old player piano roll. In this screen, elements such as note number, duration, velocity and more can be edited, deleted or created using intuitive “touch-drag” and draw operations.

Dit is een mooie zet van Korg,eindelijk eens een piano roll edit screen en dit in combinatie met hun touchscreen,
dit had al lang standaard moeten zijn op hun Oasys,want die sequencer van deze is toch vrij mager gezien de prijs van een Oasys,mocht meer sporen en dan die piano-roll edit,normaal gezien zou hun dsp dit wel moeten aan kunnen :-)

klopt, en het ziet er nog mooi en vooral bruikbaar uit ook.

xpann2.gif
 
Behoorlijk indrukwekkend van Korg! Prima service, ik dacht dat je dat alleen bij Kurzweil zag...

Het wordt nu ook wel behoorlijk aantrekkelijk om een Korg M3 te kopen + mem uitbreiding ipv een Korg Oasys...(ook al is die nog steeds veel beter, maar gezien het prijsverschil denk ik dat dat ook wel mag - de Korg M3 nadert echter wel snel zo)
 
Hoera! Fruity Loops sequencer in de M3. Lijkt me wel erg lekker werken eerlijk gezegd.

Waarschijnlijk zal de opvolger van de Oasys niet lang meer op zich laten wachten nu ze meer en meer functionaliteit aan de M3 toevoegen.
 
de korg M3 Expanded Firmware update staat inmiddels op de korg site. Dus downloaden en genieten maar :mexico:


Edit:
eerste testen gedaan, veel nieuwe sounds en nieuwe combi's.
De nieuwe piano expansion (64 mb) is geweldig. Die 4 layers voegen veel toe aan de dynamiek die voorheen niet echt mogelijk was. Ook is de sound heel lekker. Kan absoluut de concurrentie met de s90es piano aan. Het is wel een veel heldere sound dan de s90es, en wat meer geschikt voor jazz en funky muziek. De vernieuwde pcm set klinkt inderdaad beter, vooral de bassen vind ik veel dieper en meer body hebben.

De overige PCM expansions zijn ook indrukwekkend.

demo van bijvoorbeeld de horns hier te horen:
horns M3 Expansion 1

de nieuwe piano in actie:
Mighty Edelweiss (expansion 3)

Eldar demo track (expansion 3)

toch erg indrukwekkend allemaal dat dit gewoon gratis geleverd wordt door KORG. Dit is echt wel een update waar ik voor had willen betalen.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb de upgrade (dit is haast geen update meer) ook gedownload en geinstalleerd. inderdaad geweldig dat dit 'gratis' wordt aangeboden. 'gratis' mag wel wat genuanceerd worden want Korg heeft deze update wel slim aangepakt door in een keer 3 PCM expansions er bij te doen. Je bent eigenlijk nu wel 'verplicht' de 256 mb upgrade te kopen want doe je dat niet dan kun je er maar 1 laden. de combi's en programma's die voor de andere expansies gereserveerd zijn, zijn dan leeg of klinken niet correct. Dus ik ga maar ff shoppen! :D

ik heb de piano nog niet goed beluisterd. de orkestklanken zijn wel stukken realistischer en klinken veel indrukwekkender. In de demo's komt dat wel tot uiting. De brasses daarentegen vind ik nog immer niet goed. Wat mij betreft beheerst kurzweil die voornamelijk.

Leuk te zien dat er een 'oude' feature uit de Trinity is geimplementeerd, namelijk het middels vinger of stylus verschuiven van een slider op het scherm. :okdan:
 
voor de echte Korg M3 die hards is er goed nieuws. De Karma-Lab Korg M3 software is gelanceerd. Dit stelt je in staat om de KARMA engine op een diep niveau te programmeren (met settings of patterns die niet in de m3 zelf aan te passen zijn). Ook kun je de Karma engine veel uitgebreider benaderen (zie bijgevoegde feature lijst).

aantal schermen:
km3_sm.jpg


Created by KARMA developer Stephen Kay, KARMA M3 Software is the ultimate tool for anyone who wants to better understand and “get the most out of” the KARMA Function. Features include:

Complete access to the over 400 parameters making up a KARMA GE (Generated Effect). These parameters are mostly hidden in the Korg M3, with a maximum of 32 being available, but you can view and edit all of them using the software, along with the Performance parameters associated with each KARMA Module.

Graphical editing and creation of Drum Patterns, Rhythm Patterns, Duration Patterns, Index Patterns, Cluster Patterns, Velocity Patterns, CC Patterns, Waveform Patterns, Envelopes, and more!

Captivating, real-time visual display of the generated MIDI data.

Create new GEs, and edit existing GEs into new configurations. Download the GEs to the Korg M3 via MIDI SysEx dump or via export to a .KGE file, and take them on the road!

Import phrases and drum grooves from any .MID source (such as the M3’s internal sequencer, or external sequencer programs) and transform them into KARMA GEs. Automatically assign GE Parameters and RTC Models and instantly begin creating interactive variations.

MIDI SysEx upload/download of Programs, Combis, GEs, and GE User Templates.

Popup tooltips and context-sensitive Help provide comprehensive documentation of all features.

Operate the KARMA M3 Software as an additional 6 modules while using the 4 modules of the M3 at the same time – it’s like having the KARMA features of two and a half M3’s at once!

KARMA M3 provides some additional features not found in the Korg M3, such as 32 Scenes per Module per Performance (instead of 8), 16 Chord Trigger Buttons (Pads) per Performance instead of 8, the ability to give each Module and Scene a descriptive name, and more. These features cannot be imported into the M3, but are available while using the software.
 
Heb twee weken geleden een M3-61 gekocht en wat mij opvalt: het klavier is het fijnste dat ik ooit heb gespeeld! En dat zijn er heel wat ;). Als ze dat in een 88 toetsen zouden uitbrengen deed ik m'n RD600 de deur uit. Nooit gedacht dat je op een ongewogen toetsenbord zo fijn en gedoseerd piano kon spelen! Ik zat te twijfelen tussen een M50 en een M3 maar het klavier is zoveel fijner, alleen voor mij al een reden om voor de M3 te gaan...

Verder super inspirerend apparaat - met Combi 8 (Ham 'n' Pickle) vermaak ik me alleen al een uur ;). En Tangerine Horizon - instant Tangerine Dream...

Patrick.
 
Heb je een expanded M3?

veel plezier in ieder geval! :okdan: Met zo'n M3 komt dat wel goed.
 
Hij is "expanded" maar heb er nog verder geen uitbreidingen in gekocht. Binnenkort memory bestellen en misschien ook nog zo'n Radias bordje...

Ook ideaal trouwens voor als ik in het weekend bij m'n vriendinnetje zit en ze een een paar uurtjes moet werken tussendoor ;).

Patrick.
 
bedankt thaizer :)
veel plezier met je M3.

binnenkort release ik een nieuwe Combiset voor de M3 gericht op ambient muziek, ik heb hier een demootje bij geplaatst met wat live ingespeelde tryouts met die combi's zodat je kan horen wat er aan staat te komen.

Dit zijn met name Split keyboard combi's, dus onderin de akkoorden, en bovenin de leads sectie. De opname is gemaakt met KARMA aan, de akkoorden speel ik via de knoppen waaronder ik de akkoorden heb geprogrammeerd (in de combi), de leads die ik speel is gewoon live eroverheen gespeeld.

Ik test mijn combi's altijd even uit met gewoon wat live improvisatie. Die neem ik in 1 take op en luister dan later wat er allemaal in de combi veranderd moet worden.

deze ambient combi set zet ik binnenkort online op de gebruikelijke plek.
 

Attachments

  • QRAmbientCombiDemo.mp3
    7,6 MB · Bekeken: 113
binnenkort release ik een nieuwe Combiset voor de M3 gericht op ambient muziek, ik heb hier een demootje bij geplaatst met wat live ingespeelde tryouts met die combi's zodat je kan horen wat er aan staat te komen.
Dit zijn met name Split keyboard combi's, dus onderin de akkoorden, en bovenin de leads sectie. Deze ambient combi set zet ik binnenkort online op de gebruikelijke plek.

@quifster: Dat lijkt me geweldig! Ik heb de demo's beluisterd en moet zeggen dat jouw combiset inderdaad mooi ambient klinkt. Heb je ze al online geplaatst? Waar is de gebruikelijke plek? Ik heb sinds kort een m3 en ben nieuw in dit forum....:P

Met veel dank, Tempy.
 
@quifster: Dat lijkt me geweldig! Ik heb de demo's beluisterd en moet zeggen dat jouw combiset inderdaad mooi ambient klinkt. Heb je ze al online geplaatst? Waar is de gebruikelijke plek? Ik heb sinds kort een m3 en ben nieuw in dit forum....:P

Hey Tempy,

Leuk dat je ook een M3 hebt, ik heb je een prive bericht via Synthforum gestuurd met alle informatie die je nodig hebt.
 
Goed dat deze thread af en toe nog es opduikt. Ik wacht nog steeds op die M3 overtreffende Roland Fantom demo van Ronnyvalder namelijk. :D
 
@ mc kwok : ja,ik ook :-) .......neen,effe serieus,eerst en vooral ik zou dit graag nog eens doen,zo'n vergelijking in de praktijk met een stukje muziek,maar eerst en vooral vind ik er nu de tijd niet voor en ten tweede,ik weet niet als het nog erg nuttig is.
Ik heb hier toch wat mensen weten een M3 kopen en deze ook weten verder verkopen,
die zouden in principe hier kunnen posten waarom,misschien ook handig.
Verder wil ik er geen strijd meer van maken,ik heb zelf voor bepaalde klanken tenslotte terug een Korg Triton rack gekocht :-)
Maar blijf wel met wat ik geschreven heb en sinds de Fantom G die zijn MFX behoudt van zijn patches in song mode gaat dit nog meer op.
 
Korg M1

Korg M1

]Ik heb de batterij verwisseld. Hoe kan ik de factory - data van de korg M1 terugzetten zonder hulp van memorie- card of sysex bestand?
 
]Ik heb de batterij verwisseld. Hoe kan ik de factory - data van de korg M1 terugzetten zonder hulp van memorie- card of sysex bestand?

Heel in het kort: niet..

Een iets langer antwoord: de fabrieksinstellingen van een M1 staan niet ergens op een verborgen chip die je met een toetsencombinatie kunt oproepen. De enige manier om die er in te krijgen zijn via een memorycard, een sys-ex bestand of via een standaard midi-file waarin iemand deze informatie heeft opgeslagen (en daar heb je wel een sequencer voor nodig (PC of hardware) om dt bestand af te spelen). De sys-ex is wel via Google te vinden.

JurgeN.
 
Back
Top