Wat is zo bijzonder aan de TR-x0x range?

de 909 volgtens mij wel, die heeft midi...
de 808 heeft alleen din sync dus die kan alleen maar met de clock meelopen. wel zijn er midi mods voor...
 
een overstuurde 909 clap....mmm....in combinatie met een overstuurde 808 clap....mmmmmmm :P

maar serieus : ik was heel lang niet overtuigt van de kracht van de 909 en ik gebruikte altijd een Drumstation of samples...totdat ik het geld had en een 909 kocht.....wauw...

toen ook maar een 808 gekocht....joepie...

en ik gebruik de sequencers niet eens...gewoon via Midi (808 met Midi-kit)...maar het leeft en past altijd in de mix...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
de 909 volgtens mij wel, die heeft midi...
de 808 heeft alleen din sync dus die kan alleen maar met de clock meelopen. wel zijn er midi mods voor...

909: Midi in/out voor midi clock sync, DIN Sync in en Tape sync
808: DIN sync in of out
707/727: Midi in/out voor midi clock sync, DIN Sync out en Tape sync
606: DIN sync in of out
626: Midi in/out voor midi clock en Tape sync als ik het goed heb
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Kan je die 808/909 syncen met midi sequencers? Kunnen die dus bv met Cubase samenlopen (en dan vanuit Cubase patterns triggeren)? Denk wel dat er geen midi opstaat, maar er staat toch een CV spul op?

Je kan een simpel niet al te duur sync kastje kopen. Dan synct je 808 aan je master sequencer.
 
inderdaad, bijvoorbeeld de doepfer msy2... zijn niet zo duur en werken prima.

Dtronic maakt ze ook maar die zijn echt niet betrouwbaar. wel goedkoop...


:duivels: :duivels: :duivels: mijn 666 ste post :duivels: :duivels: :duivels:
 
Dit topic komt voor mij net op tijd, of net te laat, is maar hoe je het beijkt. Ik heb gisteren een airbase opgehaald (eindelijk had ik er een betaalbaar 1ntje gevonden).
En wat betreft het "leven' van de geluiden, daar doet de airbase ook aan. Als je 2 bd's snel achter elkaar triggert klinkt het toch anders dan als je ze individueel hoort.

Ik heb gelijk de 808 kit van dr-008 naast de airbase gelegd en via mijn koptelefoon hoorde ik weinig verschil, maar op mijn crappy hifi speakertjes kwam het toch punchier over. Eigenlijk wil ik nog wel een echte 808 daarnaast om eens een ECHTE 808 vs airbase vs samples te doen en dan kijken wat mij het best bevalt.

Wat ik nu trouwens direct mis is het ff snel een effectje over die clap gooien, of compressie/gate op de bd/snare. Gelukkig klinkt de snare van de airbase vrij 'nat', maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen voor het gebruiksgemak gaan.
 
Ik had voor wat langere tijd een 808 te leen, en die heb ik teruggebracht toen ik een DR660 had gekocht. Dat klinkt nonchalanter dan dat het werkelijk is: het is ook niet prettig om zo iets leuks te lenen met de wetenschap dat 'ie ooit op stel en sprong weer terug moet. Een 808 klinkt instant goed en je hoort (en voelt) echt wel het behoorlijke verschil, maar alles heeft zo z'n eigen charme. Als je je apparaten naar hun eigen waarde en charme kunt schatten en naar je hand kunt zetten, kom je al een heel eind. En nee, dat is geen slap excuus ;)
 
Origineel geplaatst door crx303
909: Midi in/out voor midi clock sync, DIN Sync out

Een TR 909 heeft geen sync out alleen een in
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
wijze woorden uit huize Chinetti.

idd. ik was gisteren in den haag in een studio en die gast doet ook nu alles met battery. De flexibiliteit die je dan heb vind ik zeer groot voordeel. Maar aan de andere kant, ik wil nu ff optimaal resultaat. En denk dan toch dat een echte 808 (als je die sound nou eenmaal zoekt) dan toch het beste is.
 
Bestaan er eigenlijk ook nog mensen die principieel alleen een 808 en/of een 909 gebruiken voor hun beats omdat dat volgens hen de enige vette drummodules zijn?

Of hebben zij ondertussen hun oogkleppen afgedaan? ;)
 
Origineel geplaatst door nomore
Eigenlijk wil ik nog wel een echte 808 daarnaast om eens een ECHTE 808 vs airbase vs samples te doen en dan kijken wat mij het best bevalt.

Ik heb ze hier beide staan en ze vullen elkaar prima aan.:)
Wel klinkt de 808-percussie 'warmer' en wat voller qua klank en zijn de 808-samples in de JoMoX wat dunner, maar dat komt soms juist ook weer goed van pas. Zo heeft de 808-clap uit de Arbase een wat kortere decay dan die uit mn 808 waardoor deze soms juist lekkerder in de mix ligt.
Qua bassdrum kan de JoMoX ook prima vloeren vegen.:D
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Een TR 909 heeft geen sync out alleen een in

Wiseguy.... :D Maar je hebt gelijk, heb het even aangepast :okdan:
 
Origineel geplaatst door trigg
Bestaan er eigenlijk ook nog mensen die principieel alleen een 808 en/of een 909 gebruiken voor hun beats omdat dat volgens hen de enige vette drummodules zijn?

Of hebben zij ondertussen hun oogkleppen afgedaan? ;)

ik kan je post niet lezen,kep m'n oogkleppen nog op...:engel:
 
Back
Top