Dave Smith Instruments Prophet Rev2

Prijzen bij Bax zijn soms onderhevig aan vreemde fluctuaties,wel leuk als je er snel bij bent.."zal wel foutje zijn geweest "

Autopricing. En ja echt, dat bestaat, en dat gebruiken ze. Als een van de shops die ze volgen een lage prijs opgeven, dan zakken hun er automatisch onder. Dan zijn foutjes van andere shops ineens heel voordelig voor bax.
Ik had dat ik 3x samson s-patch patchbays wilde kopen. En tijdens de actieweek had ik er 3 voor 99 euro -10% gekocht. Dat was best lekker. Nu zijn ze weer terug op 150. Bij Thomann overigens nog steeds 99,00. Fijne dingen.

Ik kijk het nog even aan. De rev-2 8 staat op mn lijstje ipv Tetra.
 
heb hem nu bijna een week in huis, aangeschaft bij Gear4Music en gewoon gevraagd wat hun beste prijs was en dat bleek 1397 euries.,voor de 8voice, vond ik wel een mooie prijs.
mooie synth maar kan er nog niet te veel over zeggen ben eigenlijk alleen nog maar door de presets geweest. Geen levens groot verschil met mijn Pro2. bv de Vangelis patch kan ook prima met de Pro2. REV2 stacking is een sterk punt.
 
Hoi VonNaphoven,

Mag ik weten waarom je niet van die tower plugin voor dsi rev2 gecharmeerd bent? Ik heb ook een rev2 sinds kort en overweeg de plugin voor meer controle (met name de sequencer hoop ik beter te temmen).

Met vriendelijke groet,
De Baron
 
Ik ken de specifieke implementatie van de Rev2 plugin niet, maar mijn ervaring met de Mopho en Tetra plugins is dat ze buggy als hell zijn en dat het configureren een enorm gekloot is (en ook regelmatig opnieuw moet gebeuren). Ze reageren vaak slecht en zitten onlogisch in elkaar. Daarnaast is de klantenservice onbeschoft en onbehulpzaam. Al met al voelt het meer als late jaren 90 freeware software van enthousiaste amateurs en verre van professioneel en ik snap niet waarom ze er geld voor durven te vragen en dat Dave Smith met ze in zee blijft gaan.
 
Oke, helder betoog.

Ik zie dat er op youtube wel een voorbeeld te vinden is van de soundtower plugin voor de PRO2. Daar lijkt hij best aardig te functioneren. Maar geld vragen terwijl je net bijna 2k hebt uitgegeven aan een synth, dat is wel dubieus inderdaad. Je zou de plugin er gratis bij moeten krijgen.

 
Ik ken de specifieke implementatie van de Rev2 plugin niet, maar mijn ervaring met de Mopho en Tetra plugins is dat ze buggy als hell zijn en dat het configureren een enorm gekloot is (en ook regelmatig opnieuw moet gebeuren). Ze reageren vaak slecht en zitten onlogisch in elkaar. Daarnaast is de klantenservice onbeschoft en onbehulpzaam. Al met al voelt het meer als late jaren 90 freeware software van enthousiaste amateurs en verre van professioneel en ik snap niet waarom ze er geld voor durven te vragen en dat Dave Smith met ze in zee blijft gaan.

Was vroeger misschien buggy, maar ik heb de (AU unit versies) editors voor de PRO2, Prophet 6 en de Prophet12 en dat werkt gewoon prima, bidirectionaal etc.

Instellen is wel even weten wat je doet, maar wordt gewoon met een YT video aangegeven hoe dat moet.

Dat ze er eigenlijk gratis bij zouden moeten zitten, tja, vind ik ook wel, maar waarschijnlijk heeft DSI geen zin om die Soundtower uit te kopen of iets dergelijks.

Klantenservice heb ik geen ervaring mee, want ik heb ze nog niet nodig gehad...
 
Voor de mensen die het overwegen: ik heb re entelijk mijn 8-voice Rev2 uitgebreid naar een 16-voice met de expander en dat is echt een fluitje van een cent. Toch wel een aanrader, omdat veel presets pubbele voices gebruiken en je dan maar 4 tonen tegelijk overhoudt.
 
de SoundTower Editor wordt door een ander bedrijf gemaakt, DSI maakt er alleen een verwijzing naar. Is trouwens wel de moeite waard, dat beetje geld maakt dan ook niet meer uit. Het is vooral handig om patches te (re) organiseren.
 
Hier nog steeds blij met de Rev2. Hoewel ik al wel een paar keer gedacht heb om het hem eens in te ruilen voor wat anders, zorgen dit soort patches er wel voor dat ie dan blijft. Aan de hand van twee fijne tutorials van GEOsynths deze arp/pad combo gemaakt. Heerlijk om mee weg te spacen :)

 
Back
Top