sound art / contact mics / piezo

wedeadyet

Ingeburgerd
Lid sinds
26 september 2015
Berichten
53
Dag,

Voor mijn studie ben ik aan het werken aan een sound art installatie die met contact microfoons werkt.

Op dit moment gebruik ik een oude mackie mixer om 5 mono signalen te kunnen ontvangen. Maar ik wil deze graag vervangen door een iets kleiners, liefst diy (Bastl DUDE bvb), zodat ik het kan wegstoppen in een zelf gemaakt ontwerp. Doel is om 1 ontwerp te maken waar de mixer, effecten en amp gezamelijk in kunnen.

Ik zoek dus een kleine goedkope (onderkant van 50) diy mixer waar ik 5 mono signalen mee kan ontvangen. Send Return zou geweldig zijn, maar geen must.

:biertje:
 
De bastl heeft geen mic preamps wat voor je contact mics een probleem kan zijn. Hoe DIY wil je het? Want met wat opamps en preamp chips op een stukje stripboard kom je een heel eind.
 
De bastl heeft geen mic preamps wat voor je contact mics een probleem kan zijn. Hoe DIY wil je het? Want met wat opamps en preamp chips op een stukje stripboard kom je een heel eind.

Zo simpel en het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik vermoed dat iets zelf in elkaar solderen niet super ingewikkeld gaat zijn.
 
Er is een Behringer mx400 mixertje van rond de €25 met 4 mono in en één mono uit. Daarnaast kun je misschien een verloopstukje gebruiken om twee signalen door één kanaal te sturen.
 
Er is een Behringer mx400 mixertje van rond de €25 met 4 mono in en één mono uit. Daarnaast kun je misschien een verloopstukje gebruiken om twee signalen door één kanaal te sturen.

Ah deze heb ik over het hoofd gezien. Lijkt idd een goede oplossing. Thanks!
 
Zo'n behringer mixertje is niet eens zo gek. Best kans dat hij voor je doeleinden goed genoeg is. En als je niet tevreden bent over het geluid. Je raakt met contact mics in een line in waarschijnlijk wat laag kwijt en misschien is het volume niet genoeg. Is het een goeie basis voor zelfbouw. Voor die prijs krijg je zelf echt geen behuizing met 4 jack connectors, een voeding en mooie draaiknoppen bij elkaar.
 
Je zou zelf iets kunnen maken met een weerstand netwerkje met daarachter 1 channel maku-up gain versterker denk ik.
Hoe dit precies moet schud ik niet uit mijn mauw, maar dat is wel te vinden op internet.

Wat je ook nog kan overwegen (tegen alle regels in): alle 5 contactmicrofoon gewoon fysiek bij elkaar binden en dat in één preamp stoppen. Dan ben je nog sneller klaar :D
 
Bedankt voor jullie hulp. Ik ga eens zo'n behringer mixer bestellen. Als het niet voldoende werkt stuur ik hem terug. Maar ik vermoed dat het wel voldoende gaat zijn.

fieldkit staat zeker op mn verlanglijst. Maar voor dit project komt het ver boven mn budget.
 
Back
Top