MOTU 828 mkII 2x aanzetten ??

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.489
Locatie
G'chem
Ik kan een MOTU 828 mk2 kopen voor een goede prijs.
Nu had ik aan de koper gevraagd of de MOTU verder geen gebreken had waarop diegene zei:

"het enige is dat je hem 2 x aan moet zetten. Dat is al vanaf t begin zo. Maar technisch prima ding"


Nu heb ik even zitten Googlen en kom eigenlijk niet een soort gelijk probleem tegen.

Wat denken jullie? :koffie:
 
Dus aan-uit-aan in een bepaald tijdsbestek? heel snel waarschijnlijk. Dat klinkt tog wel heel raar, alsof iets niet goed ingang word gezet. Hij zou ook een factory reset kunnen doen, misschien verhelpt dat het probleem.
 
Ik zou zelf even vragen wat hij nou exact bedoelt met 2x aanzetten... het kan duiden op een probleem in de voeding. Maar misschien een opstartdingetje omdat hij hem tegelijk met de computer aanzet en dat qua timing misschien niet helemaal lekker uitkomt?

Ik heb het met mijn 828 mkII in ieder geval niet.
 
Ik zou zelf even vragen wat hij nou exact bedoelt met 2x aanzetten... het kan duiden op een probleem in de voeding. Maar misschien een opstartdingetje omdat hij hem tegelijk met de computer aanzet en dat qua timing misschien niet helemaal lekker uitkomt?

Ik heb het met mijn 828 mkII in ieder geval niet.

Dit

En bij twijfel dus niet kopen idd.
 
Ik kan een MOTU 828 mk2 kopen voor een goede prijs.
Nu had ik aan de koper gevraagd of de MOTU verder geen gebreken had waarop diegene zei:

"het enige is dat je hem 2 x aan moet zetten. Dat is al vanaf t begin zo. Maar technisch prima ding"


Nu heb ik even zitten Googlen en kom eigenlijk niet een soort gelijk probleem tegen.

Wat denken jullie? :koffie:
ik zou wel even verder vragen,
ik heb overigens ook dat ik regelmatig na het opstarten van windows de motu voor een tweede keer aan moet zetten om hem correct te laten werken. Dit was in de vorige windows versie ook al zo en nu in windows 10 is het nog steeds zo. Dus als die dat bedoelt dan is het wel herkenbaar.
 
@quifster, dat is ook precies hoe hij het beschreef, ik werk zelf op een mac dus ik denk wel dat ik de gok ga nemen. In het ergste geval denk ik dat er ergens een elco vervangen dient te worden omdat die misschien zichzelf niet snel genoeg meer oplaad.
 
ik zou wel even verder vragen,
ik heb overigens ook dat ik regelmatig na het opstarten van windows de motu voor een tweede keer aan moet zetten om hem correct te laten werken. Dit was in de vorige windows versie ook al zo en nu in windows 10 is het nog steeds zo. Dus als die dat bedoelt dan is het wel herkenbaar.
Heb ook veel van dit soort (nare) ervaringen met 2 verschillende Motu's i.c.m. Windows 7/8/10 (via upgrades e.d.). Problemen zijn uiteindelijk aardig verdwenen na een frisse herinstallatie van Windows 10.
 
Ik heb er twee van , nooit problemen , zelfs niet met tegelijkertijd opstarten . Alleen het schermpjes zijn wel een isue bij die dingen. Ik heb wel een MacBook.
 
@quifster, dat is ook precies hoe hij het beschreef, ik werk zelf op een mac dus ik denk wel dat ik de gok ga nemen. In het ergste geval denk ik dat er ergens een elco vervangen dient te worden omdat die misschien zichzelf niet snel genoeg meer oplaad.

ik denk dat het op de mac wel goed is, het is iets in die drivers van windows, ik heb meerder motu 828's (firewire en hybrid versies) maar alle 2 hebben exact hetzelfde probleem op de verschillende windows versies (verschillende computers en installaties geprobeerd). Ik ben het al jaren gewend, dus mij stoort het inmiddels niet meer. Maar het is wel vaag dat dat nog steeds niet opgelost is.
 
is het een USB of firewire versie? Ik heb de usb versie - soms krijgt mijn mac er kernal panics van. Zeker bij power off vd motu als de mac sluimert. mijn nieuwe mac doet die kernal niet - beide draaien zelfde OS
Mijn DP2 moet ik ook 2 keer aanzetten, anders doet de display raar. Werkt al jaren goed.
De motu kreeg trouwens wat verse condensatoren, er was er ene geknald. Daardoor kocht ik 'm voor peanuts. Werkt al jaren ok nu
 
Ik heb een mk2 en een mk3, beide firewire. Ik heb mijzelf aangeleerd om eerst de interfaces aan te zetten en daarna de computer pas.

2x aanzetten heb ik nog nooit meegemaakt.
 
Ik heb een mk2 en een mk3, beide firewire. Ik heb mijzelf aangeleerd om eerst de interfaces aan te zetten en daarna de computer pas.

2x aanzetten heb ik nog nooit meegemaakt.


Zelfde hier.... werk op mac mini
 
Ik ben ook in bezit van een mk2 die draait op een mac. Bij mij werkt de motu goed, maar ik moet wel rekening houden met in welke volgorde ik al mn usb apparatuur aanzet. Naast de motu heb ik ook een midi interface en een push 2. Als ik de mk2 als eerste aanzet en daarna de rest dan werkt t altijd prima. Bij een andere volgorde van aanzetten moet ik de motu even aan en uit zetten en dan werkt t prima. Ik zou dus de verkoper vragen of hij naast de motu nog meer usb apparatuur draait. Mocht dat zo zijn, dan zou dat eventueel het probleem kunnen veroorzaken.
Zwakke plekken van de motu zijn inderdaad de verlichting van t schermpje en de mic inputs die na een tijd vanzelf stukgaan. Voor de rest echt prima ding waar ik al een jaar 10 blij mee ben terwijl ik m 12e hands gekocht heb :)
 
Ik ben op een gegeven moment ovrgestapt op een RME FireFace 400. Die heeft die kuren niet en klinkt ook beter. (vind ik). + die kan via FireWire gepowered worden (zonder extra netadapter dus). Dat kon de MOTU niet. Ik ben daar nog steeds erg blij mee hoewel FireWire inmiddels wel een outdated protocol is.
 
Motu.... service duurt soms effe, maar ze doen het wel. Ik heb een 828 MK3 en een 2408 MK2. De 2408 hangt met optisch aan de 828. Die 2408 voeding zoemt. Tikje geven en het is over. Die heb ik ook gekregen, dus ey, who cares.

Mijn Ultralite is dood door firewire verkeerdom prikken. Ik kan die opsturen naar Motu, dan repareren ze het ding voor iets van 100 dollar. Dus dat is best okay, al is de 828/2408 combi goed voor 18 inputs, en kan de Ultralite niet via ADAT aan de 828.

Maar dus, als je een goeie prijs hebt, dan kan je overwegen het ding te kopen, en bij dikke elende opsturen naar de US waar ze zijn ingewanden vervangen, voor 100 dollar.
 
Het 2 x moeten opstarten heeft te maken met de fw controller in je computer.
Best is om eerst je os op te starten en dan pas de 828.

Ik heb een mk3 en een tc 48 en die hebben hetzelfde "probleem"

Het is overigens niet os afhankelijk, wel firewire controller zfhankelijk.
 
Dat zou toch moeten ja.

Het is een bekend probleem bij firewire interfaces, maar als je hem aanzet nadat de computer is gestart, dan moet het van de eerste keer werken. Is dat niet het geval, dan is er iets goed fout.
 
Het is een MOTU 828 mk2 geworden

De interface gisteren opgehaald en meteen in mn rack geschroefd, ik moet hem idd 2x aan zetten voordat die start,

Bij de eerste keer zegt die FIRMWARE UPDATE en wacht die volgens mij totdat ik een nieuwe firmware erin schiet, als ik hem dan weer uit/aan zet dan slaat hij die stap over.??



Verder gisteren al heerlijk 8 sporen tegelijk opgenomen in Reaper. Ik zit nu nog een beetje te kijken wat het beste werkt voor mij voor onder de 100euro
 
Back
Top