Wie heeft er hier een Korg Electribe 2

Ik vond de oude Electribes erg fijn werken (ER en de S bv). Maar nu ik dit lijstje zie dan begin ik niet meer aan een nieuwe Electribe.. Jammer!
 
het is denk ik een kwestie van te snel op de markt brengen, en daarna (misschien) de bugs fixen.. Of die dingen aanbieden met ondermaatse hardware specs, zoals een te lichte processor die maar een aantal voices aan kan..

Maar goed... de vraag is of je om de beperkingen en bugs heen kwan werken natuurlijk. Ik vind het wel mooie compacte apparaatjes..
 
het is denk ik een kwestie van te snel op de markt brengen, en daarna (misschien) de bugs fixen.. Of die dingen aanbieden met ondermaatse hardware specs, zoals een te lichte processor die maar een aantal voices aan kan..

In elk geval een gevalletje kansloos, tenzij ze het oplossen. Dit laatste, daar geloof ik helaas niet in. We kunnen weinig voorbeelden noemen van hardware dat na een grondige nieuwe OS en updates ineens pico bello werkt. Dus zelfs met veel moeite van Korg (etc) zal er niet veel verbeteren ben ik bang, en dus is het wachten op Electribe 3??
 
'Add a truncate and a time stretch function for samples'

Dit is wel vrij basic.. blijkbaar kan je een sample geeneens truncaten :)
Lekker dan, daar gaat je samplegeheugen..

Zelfde geldt voor timetretch... ook niet bepaald een exotische functie anno 2016..
 
Ik heb mijn electribe 2 ingeruild toen ik een system-1m kocht... ik vond de edit mogelijkheden erg beperkt... toch denk ik dat er wel markt is voor groveboxen, ik hoop dat korg en roland met wat beters op de markt komen!
 
Ik lees veel negatieve dingen over dat nieuwe spul. Zo veel dat ik nog zou overwegen om een esx te kopen.
Het idee is om er extra drumsound in te steken om een tr-8 aan te vullen en het sequencen van 2 monosynths.
Ik hou erg van x0x sequence style dus dit lijkt me wel een bruikbaar apparaat en hij heeft tevens meer outs dan de nieuwe versie.
 
@steve303 LEt op: Ik weet niet hoe t werkt met een electribe 2 sampler maar met een esx kun je niet de midi tracks transposen en dan de transpose writen naar de pattern (volgens mij wel in songmode), je moet dus de noten, als je wilt transposen een voor een van waarde veranderen! Viel me echt tegen.
 
Back
Top