Brokenbeats met vocal

Origineel geplaatst door C-Code
UPDATE = BASSLINE aan het eind en drumvariaties

goed bezig .. de variaties zijn leuk MAAR de drums van 0:49 tot 1: 30 vind ik wel saai .. daar moet je wel wat meer variatie instoppen .. ook de drums/perc in de break rond 1:44 vind ik net te kaal .. misschien kan je daar een nieuwe break voor maken met misschien een paar andere drumsamples .. geeft het nog meer variatie .. de andere drum variaties zijn erg cool ! ( het begin is cool en van 1:20 naar 1:30 is een lekker natuurlijk klinkend overgang ! )

basslijn is anders dan je normaal doet ... zoiezo langer qua groove .. nice ! al hoor ik wel een kleine suffe herhaling .. van mij mag ie meteen 2 maten lang zijn ipv eerst 4 keer 1 maat te herhalen en dan pas de volle 2 maten laten horen .. daar moet je nog iets mee .. maar leuk is het wel !

trouwens ditch die slome sample .. hier hoort echt zo'n snelle stem alla bembe segue bij .. eigenlijk ook snelle keys en basslijnen .. ken je beeping van jazztronik ? die energie is zoooo vet !!! van zang tot instrumenten ! ik wil niet alleen op de beats als 'n zuid amerikaanse voetballer dribbellen maar juist ook op die instrumenten en zang !!!

had ik trouwens al gezegd dat ik echt domu achtige beats vind ? en das een dik compliment ! maar het is gebaseerd op potentie .. je bent er nog niet ... maar de goede kant ga je zeker op !
 
Ja tof die bassline, hij houdt die beat goed bijelkaar, ik zou hem er alleen wel eerder in doen, mischien kan nu die stem er wel uit :)
 
Helemaal niet verkeerd dit, heb het geluisterd op mijn phone via de speaker, maar het swingt een soort van best wel.. :okdan:
 
Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb nu een versie van 3:26 ge-upload.......dit is zeg maar de versie tot nu toe......ben alleen inderdaad aan het twijfelen over die stem......maareh thnx voor de comments madr !

De beat wordt wel steeds abstrakter en steeds minder brokenbeat. Ik zou eigenlijk zeggen: laat deze eens even lekker zitten en probeer even wat nieuws.
 
Origineel geplaatst door MadR
eh .. ik hou van toevalligheden .. al mijn nummers zijn niet van te voren bedacht ..
voor de rest word ik vooral gefrustreerd van de plug omdat de uitkomst altijd random is .. en dus niet repeteerbaar is

drm ook me vraag om een rex achtige plugin die me het laat automatiseren ..

als supertrigger te random voor je is moet je dbglitch maar eens proberen!!! het is nu gratis en de shit voor dit soort dingen!!

en ja, intekenen deed ik vroeger maar nu maak ik muziek!!!
 
Origineel geplaatst door plieuw
als supertrigger te random voor je is moet je dbglitch maar eens proberen!!! het is nu gratis en de shit voor dit soort dingen!!

en ja, intekenen deed ik vroeger maar nu maak ik muziek!!!

ziet er dik uit ! alleen ik moet een audiounit hebben voor me mac :( txs iig !
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
De beat wordt wel steeds abstrakter en steeds minder brokenbeat. Ik zou eigenlijk zeggen: laat deze eens even lekker zitten en probeer even wat nieuws.

Ik ben dr wel blij mee eigenlijk....ik kreeg van goyamusic.com ook de reactie dat ze erg geinteresserd waren naar de definitieve versie...dus deze komt zeker af !
 
Origineel geplaatst door C-Code
Ik ben dr wel blij mee eigenlijk....ik kreeg van goyamusic.com ook de reactie dat ze erg geinteresserd waren naar de definitieve versie...dus deze komt zeker af !


Dank je voor de waarschuwing ;)
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Dank je voor de waarschuwing ;)

Hoezo waarschuwing ?
Ik vind goyamusic over het algemeen wel erg leuke dingen uitbrengen :)
Beter dan veel brokenbeats tracks die uitmonden in jazzy geneuzel !

Madr refereerde aan domu, ik moet zeggen dat ik domu, seiji en afronaught toch wel als voorbeelden zie.
 
Als dat je voorbeelden zijn, moet ik toch ook meegaan in het commentaar dat ik de beat ook iets te abstract vindt.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het een hele dikke track en props van Goya zijn altijd de shit, maar wat ik juist zo lekker vindt aan de meeste seiji en domu beats is dat ze vaak niet te geprogrammeerd/random zijn maar gewoon hele dikke elektronische funk met een duidelijk accentenpatroon erin.

Zometeen upload ik wel even een track waar ik nu mee bezig ben. alles behalve jazzy broken, beetje in de lijn van die chaka domu & buju volcov 7" ;-)

Maar nogmaals, deze track heeft ook wat mij betreft zeker potentie. Ik zou 'm wel spinnen als ie af is.

ps. Marc Mac is de shit!

haha.
 
Origineel geplaatst door Missing Links
Als dat je voorbeelden zijn, moet ik toch ook meegaan in het commentaar dat ik de beat ook iets te abstract vindt.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het een hele dikke track en props van Goya zijn altijd de shit, maar wat ik juist zo lekker vindt aan de meeste seiji en domu beats is dat ze vaak niet te geprogrammeerd/random zijn maar gewoon hele dikke elektronische funk met een duidelijk accentenpatroon erin.

Zometeen upload ik wel even een track waar ik nu mee bezig ben. alles behalve jazzy broken, beetje in de lijn van die chaka domu & buju volcov 7" ;-)

Maar nogmaals, deze track heeft ook wat mij betreft zeker potentie. Ik zou 'm wel spinnen als ie af is.

ps. Marc Mac is de shit!

haha.

yo gast ! de mix nog gedowned van ons ?

en marc mac is zeker de shit .. vrijdag rockte die ook als een malle !

en laat maar horen ja !!
 
Ik ben het eens met mensen dat ik geen 2de domu of seiji ben.....maar dat is ook niet de bedoeling, ik probeer goed naar ze te luisteren, maar wil en ga ze zeker niet kopieeren.....(niet dat me dat ook zou lukken). Maar deze track zit wel in een lijn waar ik op verder wil borduren :)
 
Origineel geplaatst door bobaphat
best dope maar ik mis toch echt die lekkere akkoordjes en funky basslines.

de beat is vrij leeg en gaat maar door, dat kan best als er meer leven is in de track,, maar nu gebeurt er te weinig verder, dus dan moet die beat ook meer varieren en praten zeg maar.

yup, hier sluit ik me bij aan.

tip: luister es naar dingen van Quantic als inspiratie-bron
 
Origineel geplaatst door trigg
yup, hier sluit ik me bij aan.

tip: luister es naar dingen van Quantic als inspiratie-bron

Die reactie van bobaphat was naar aanleiding van de eerste beat en die heb je volgens mij niet gehoord want die was totaal anders.
BTW ik heb quantic dingen op vinyl......maar dat is volgens mij totaal andere muziek. Das appels met peren vergelijken(qua soort muziek).

De beat is misschien nu kaal qua geluiden eromheen, maar is zeker niet kaal als beat op zich, hij is zelfs druk imho, daarom lijkt het me onhandig om er veel omheen te doen, want dan word het een kakafonie aan geluid.
 
Back
Top