[Opnames] Fusion....

Jeroen

Jazzy lid
Lid sinds
24 april 2002
Berichten
1.602
Locatie
Maarssen
Yo smooth man! Niet bepaald synthforummuziek, maar wel lekker! Die rhodes is tof zeg 8~, en ook de bass doet 't lekker. De mix van de drums is ook prima, maar ik vind ze wel wat afwezig klinken. Vooral de snare vind ik wat te 'ver weg' klinken. Die heb je alleen met de overheads opgenomen?

Bloesem vind de beste track van de twee, lekker soepel en relax....:z
 
kicke hoor, vooral die tweede,
echt seventies, met die Elka Rhapsody achtige strings erachter

dit soort opnamens vind ik helemaal top, er zit veel dynamiek in en met die twee kanalen (neem ik aan) opnamen pak je een hoop ambience waardoor het enorm live en "echt" klinkt

komt er nog een saxofonist bij of blijven jullie met zijn drieën ?
ik zou trouwens het niet doen, die weëige sax lijntjes zijn vaak :Z
wat is de naam van de band trouwens
 
Thanks,

We hebben nog geen naam, commercieel is deze muziek niet, dus voorlopig bestaan we alleen een medium voor mijn composities. De Rhodes is trouwens een Nord Electro door een PodXT (mijn Rhodes is te zwaar en staat bovendien op zolder). Lead klank komt uit een Yamaha EX5, en de strings (gemidi-ed met de Electro) komen uit een Motif 6. Dit is gewoon met een stereomicrofoon en een minidiskrecorder opgenomen. Ik heb de opname wel een beetje nabewerkt (multibandcompressie, MaxBass en exciter).

Grtz,
Jeroen
 
2 toffe tracks! Mooie rhodes! Werk je ze nog verder uit? of vind je ze klaar? Ik ben benieuwd.
 
Back
Top